Tv-programma 'Even tot hier' - livestream en terugkijken

Tv-programma 'Even tot hier' - livestream en terugkijken 'Even tot hier' is een tv-programma van BNNVARA. Het is een show waarin de actualiteit op muzikale en humoristische wijze wordt behandeld. Het programma wordt gepresenteerd door Niels van der laan en Jeroen Woe. Deze show wordt op zaterdagavond uitgezonden door de tv-zender NPO1. Ook kan men 'Even tot hier' op het internet bekijken. Alle afleveringen van dit satirische televisieprogramma zijn in hun online archief terug te vinden. Men kan deze afleveringen geheel gratis terugkijken. De eerste aflevering van het derde seizoen begint op zaterdag 25 april 2020. Op zaterdag 6 juni begint de tv-uitzending van de laatste aflevering van het seizoen om circa 21u20.

Presentatoren: Jeroen Woe en Niels van der Laan

Cabaretduo Van der Laan & Woe

Op 2 april 1981 werd Jeroen Woe geboren in Amsterdam. Op 15 september van datzelfde jaar werd Niels van der Laan geboren in Beverwijk. Rond het jaar 2000 gingen Van der laan en Woe beiden aan de Academie voor Kleinkunst te Amsterdam studeren. Tijdens die opleiding besloten ze een cabaretduo te vormen. Oorspronkelijk heette dit duo 'Geen Familie'. Later hebben ze dit gewijzigd in 'Van der Laan & Woe'.

Prijzen 'Van der Laan & Woe

In de theatershows van 'Van der Laan & Woe' speelt de combinatie van muziek en humor een grote rol. In 2004, het jaar waarin ze afstudeerden aan de Academie voor Kleinkunst, boekten ze hun eerste grote succes: ze wonnen in België de Residentieprijs, als ‘meest belovende act’ op het theaterfestival van Oostende. Andere prijzen die 'Van der Laan & Woe' wonnen waren onder meer de Wim Sonneveldprijs (2005) en de Neerlands Hoop (2011).

De Kwis

Naast hun gezamenlijke theaterprogramma's werkten Woe en Van der Laan ook samen mee aan diverse radio- en tv-programma's, waaronder 'Spijkers met koppen' en 'Langs de Leeuw'. Uit dat laatstgenoemde programma ontstond in 2013 een nieuw tv-programma: 'De Kwis'. Dit werd een buitengewoon populair programma. Van der Laan en Woe maakten dit samen met Rob Urgert en Joep van Deudekom. In 2018 werd bekend dat Urgert en Van Deudekom niet verder wilden gaan met 'De Kwis'. Van der Laan en Woe besloten toen een nieuw tv-programma te ontwikkelen, dat in het verlengde lag van 'De Kwis'. Dat werd 'Even tot hier'.

Even tot hier

Wat is de opzet van het tv-programma 'Even tot hier'? Het hoofdonderdeel van elke uitzending is een humoristische musical over de actualiteit. In elke uitzending zit een liedje van één minuut, waarin een 'best wel ingewikkeld onderwerp' op humoristische wijze wordt uitgelegd. In elke aflevering is ook één bekende zanger of zangeres te gast, die een beroemde hit van zichzelf zingt uit vroeger tijden, maar dan met een actuele, parodiërende tekst. In het programma zit ook een quiz met het publiek. Wie de quiz wint, krijgt een hoofdrol in de muzikale finale van de show.

Seizoenen van 'Even tot hier'

Het eerste seizoen van deze muzikale show van Jeroen Woe en Niels van der Laan begon op 16 maart 2019 en telde zeven afleveringen. Het tweede seizoen begon op 19 oktober 2019 en telde eveneens zeven afleveringen.

Aangepaste versie vanwege coronavirus

In het voorjaar van 2020 begint het derde seizoen van 'Even tot hier'. Vanwege het coronavirus is het programma aangepast. Zo is er geen publiek aanwezig in de studio. (Het publiek volgt het programma vanuit huis met een webcam.) Ook zit in de studio niet de complete band, maar alleen pianist Miguel Wiels. Eveneens zit er niet meer een complete 'mini-musical' in dit televisieprogramma. De focus in de uitzendingen ligt vooral op de quiz over de actualiteit.

Seizoen 3 van 'Even tot Hier': voorjaar 2020

Wanneer?

Seizoen 3 begin op zaterdag 25 april 2020. Dit seizoen duurt weer zeven weken.

Hoe laat?

De uitzendingen beginnen doorgaans op zaterdagavond om circa 21u20. Vanwege het alternatieve Eurovisie Songfestival (Eurovision: Europe Shine A Light) is er op zaterdag 16 mei geen aflevering van 'Even tot hier'. Er is in die week wel een aflevering op zondag 17 mei.

Welke zender?

De uitzendingen zijn te zien op de televisiezender NPO1 (Nederland 1).

Afleveringen Seizoen 3 (voorjaar 2020)

  • 1e aflevering: zaterdag 25 april
  • 2e aflevering: zaterdag 2 mei
  • 3e aflevering: zaterdag 9 mei
  • 4e aflevering: zondag 17 mei
  • 5e aflevering: zaterdag 23 mei
  • 6e aflevering: zaterdag 30 mei
  • 7e aflevering: zaterdag 6 juni

Productie

Het tv-programma wordt gemaakt door MediaLane en BNNVARA. De eindredacteur is Hans Riemens. In de redactie zitten, behalve de presentatoren Jeroen Woe en Niels van der Laan, onder meer ook de comedians Emilio Guzman, Peter Heerschop, Owen Schumacher, Peter Capel en Armen Hakhverdian.

Livestream: 'Even tot hier' live bekijken op het internet

Livestream 'Even tot hier' bij NPO Start

Men kan dit tv-programma ook op zaterdagavond via een livestream bekijken op het internet. Er wordt een gratis livestream van de zender NPO1 verzorgd door NPO Start. Deze livestream van NPO1 is wel geo-restricted. Men kan deze livestream alleen in Nederland bekijken. Voor kijkers uit andere landen is de livestream van het programma van 'Van der Laan & Woe' op die specifieke website 'geo-blocked'.

Als men dit tv-programma op een desktop computer of laptop wil bekijken, dan kan men dat doen middels een livestream op de website van NPO Start. Indien men het tv-programma 'Even tot hier' liever met een livestream op een smartphone of tablet wil bekijken, dan kan men hiervoor de gratis app van NPO Start gebruiken.

Livestream 'Even tot hier' bij NLZIET en NPO Plus

Het is eveneens mogelijk om 'Even tot hier' op zaterdagavond te bekijken via een livestream van NLZIET. Eveneens is er een livestream beschikbaar bij NPO Plus. Dit zijn echter geen gratis diensten; het is nodig om een abonnement bij hen te hebben, om via een livestream bij hen naar televisie te kunnen kijken.

Bij NPO Plus kan men alle zenders van de Nederlandse publieke omroep via een livestream bekijken, waaronder dus ook de zender NPO1 waarop 'Even tot hier' wordt uitgezonden. Bij NLZIET kan men behalve de zenders van de NPO ook de televisiezenders van RTL Nederland en Talpa via een livestream bekijken. Bij NLZIET en NPO Plus kan men elke livestream niet alleen in Nederland, maar in de hele EU bekijken. Indien men op vakantie is in een ander EU-land, kan men zo dus alsnog via een livestream naar deze show van Van der Laan & Woe kijken.

Terugkijken 'Even tot hier' op het internet

Terugkijken via de website

De afleveringen van 'Even tot hier' kan men online terugkijken op de website van dit programma. In de rubriek 'video' van die site kan men een stream van elke aflevering van alle seizoenen van deze satirische show vinden. Het is geheel gratis om zo'n video van een oude aflevering op deze site te bekijken.

Terugkijken via NPO Start

Een recente aflevering van 'Even tot hier' kan men online terugkijken bij NPO Start. Elke aflevering kan iedereen bij hen tot zeven dagen na de uitzending via een gratis stream terugkijken op hun site. Ook is dat terugkijken mogelijk op hun app.

Terugkijken Even Tot Hier met stream via NPO Plus

Wie een betaald abonnement bij NPO Plus heeft, kan ook bij hen online afleveringen terugkijken van de tv-show 'Even tot hier'. Bij deze dienst kan men elke aflevering 365 dagen terugkijken. Bij sommige programma's is dat een interessante optie van deze streamingdienst, maar het is een overbodige optie bij het programma van Jeroen Woe en Niels van der Laan, aangezien iedereen alle uitzendingen van hun show reeds gratis online kan terugkijken op hun site.

Terugkijken bij NLZIET

Ook bij NLZIET kunnen abonnees van die streamingdienst het televisieprogramma 'Even tot hier' online terugkijken. Ook bij die dienst kan elke abonnee een programma via een stream 365 dagen terugkijken. Ook de uitzendingen van 'Even tot hier' kunnen zij dus op die app en die website een jaar lang terugkijken.

Tv-app: 'Even tot hier' via livestream bekijken of terugkijken met stream

Livestream 'Even tot Hier' bij Ziggo Go App en de KPN iTV-app

Het is ook mogelijk om 'Even tot hier' te bekijken op een app van een tv-provider. Zo'n app krijgt men bij diverse tv-providers automatisch, als men een abonnement op digitale tv neemt. Bij Ziggo is die livestream-app bijvoorbeeld de Ziggo Go App. Bij KPN is de app waarmee klanten middels een livestream naar televisie kunnen kijken de iTV-app.

Livestream op zaterdagavond, daarna een week terugkijken

Via zo'n app is het mogelijk om op zaterdagavond met een livestream op een smartphone de uitzending van 'Even tot hier' te bekijken. Ook via de website van Ziggo Go kan elke klant van digitale tv bij Ziggo via een livestream naar 'Even tot hier' kijken. Die site is vooral functioneel als men via een desktop computer of laptop met een livestream dit televisieprogramma van Niels van der Laan en Jeroen Woe wil bekijken. Voor klanten van KPN die met een livestream televisie willen kijken op een desktop computer bestaat er de website 'Interactieve Tv'. Zo'n livestream van een tv-provider is in de hele EU te bekijken. Dat geldt zowel voor de livestream op de app, als voor de livestream op zo'n site, voor elke klant van Ziggo of KPN die bij zo'n site inlogt.

Ook kunnen klanten van zo'n tv-provider met zo'n app een week lang de uitzending via een stream terugkijken. Wie bijvoorbeeld bij Ziggo Go zo'n aflevering van dit programma van Jeroen Woe en Niels van der Laan wil terugkijken, kan op de website (of app) van Ziggo Go naar de tv-gids gaan en daarin terug scrollen naar de datum en tijd waarop het was uitgezonden. Net als de livestream, kan ook dat terugkijken in elk land van de EU gebeuren voor klanten van Ziggo en KPN.

Lees verder

© 2020 Fjodorboekanski, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Kickboksen: Enfusion Live in 2020 via een livestreamKickboksen: Enfusion Live in 2020 via een livestreamEnfusion is een organisatie die internationale vechtsportgala's houdt. Men focust zich daarbij doorgaans vooral op kickb…
De talkshow M bekijken op tv of via een livestreamDe talkshow M bekijken op tv of via een livestreamMargriet van der Linden presenteert de talkshow M. Dit programma is bij de Nederlandse publieke omroep te zien op de tel…
Voetbal 2020: Nederland-Italië, live op tv en livestreamVoetbal 2020: Nederland-Italië, live op tv en livestreamOp maandag 7 september 2020 voetbalt Nederland tegen Italië. Deze wedstrijd wordt gespeeld in het kader van de UEFA Nati…
Voetbal 2020: Nederland-Mexico, live tv en livestreamVoetbal 2020: Nederland-Mexico, live tv en livestreamOp woensdag 7 oktober 2020 speelt Nederland een interland tegen Mexico. Dit is een oefenduel. De wedstrijd Nederland-Mex…

'Wat kook ik vandaag?' Recepten en kooktips op het internet'Wat kook ik vandaag?' Recepten en kooktips op het internetHet is een vraag die elke dag veel mensen in Nederland bezighoudt: 'Wat kook ik vandaag?' Gelukkig zijn er op het intern…
Eleven Sports Network: sport bekijken via een livestreamEleven Sports Network: sport bekijken via een livestreamEleven Sports is een internationale sportomroep. Zij richten zich vooral op het uitzenden van sportevenementen op het in…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Adabakker, Wikimedia Commons (CC BY-SA-4.0/bewerkt)
  • https://www.nu.nl/media/6044780/kwis-duo-komt-met-aangepaste-versie-even-tot-hier-vanwege-coronacrisis.html
  • https://www.bnnvara.nl/eventothier
  • https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Kwis
  • https://nl.wikipedia.org/wiki/Van_der_Laan_%26_Woe

Reageer op het artikel "Tv-programma 'Even tot hier' - livestream en terugkijken"

Infoteur: Fjodorboekanski
Laatste update: 02-06-2020
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!