De talkshow M bekijken op tv of via een livestream

De talkshow M bekijken op tv of via een livestream Margriet van der Linden presenteert de talkshow M. Dit programma is bij de Nederlandse publieke omroep te zien op de televisiezender NPO1. Ook kan men dit praatprogramma van Margriet van der Linden op een computer of smartphone bekijken via een livestream op het internet. Deze talkshow wordt uitgezonden door de omroep KRO-NCRV. Het is elke doordeweekse dag te zien. De uitzendingen van dit praatprogramma beginnen om 19u00. Het seizoen 2020 van de talkshow M begint op maandag 30 maart 2020.

Biografie: Margriet van der Linden

Margriet van der Linden werd geboren op 31 januari 1970. Ze groeide op in een gereformeerd milieu. Na haar middelbare schooltijd ging ze naar de 'Evangelische School voor Journalistiek'. Terwijl ze daar nog studeerde, kwam ze tot een breuk met het geloof. Eveneens beleefde ze in die periode haar 'coming out'.

In de jaren negentig was zij als redactrice actief bij diverse tijdschriften en tv-programma's. Eind jaren negentig werd zij freelance correspondent in Amerika. Als correspondent leverde ze heel wat bijdrages aan onder meer de zenders van SBS Broadcasting (SBS6 en NET5) en aan de publieke omroep TROS (Twee Vandaag).

In 2002 werd Margriet van der Linden hoofdredactrice van het tijdschrift BLVD. Vervolgens was zij van 2008 tot 2013 de hoofdredactrice van het feministische maandblad Opzij. Naast haar werkzaamheden als hoofdredactrice en schrijvende journaliste, bleef ze in die jaren ook regelmatig voor radio en tv werken. Zo presenteerde zij in 2009 Zomergasten. Ook presenteerde zij Moltalk en De Tafel van Taal.

Talkshow M

In 2018 had de publieke omroep een nieuwe talkshow nodig. Dit had te maken met de beslissing van Matthijs van Nieuwkerk om minder vaak zijn programma De Wereld Draait Door (DWDD) te gaan maken. De nieuwe talkshow moest uitgezonden worden in de periodes waarin er geen DWDD op tv zou zijn. Uiteindelijk besloot de publieke omroep om de nieuwe talkshow te laten presenteren door Margriet van der Linden.

De titel van de talkshow is M. De eerste uitzending was op 14 mei 2018. De opnames vinden plaats op het terrein van de Westergasfabriek te Amsterdam. De verantwoordelijke omroep is KRO-NCRV. De eindredactie van deze talkshow wordt gedaan door Nico Arends. Terugkerende rubrieken in M zijn onder meer M's Boekenclub en het M-Panel.

Hoe laat?

Hoe laat beginnen de tv-uitzendingen van de talkshow M? Die beginnen op elke doordeweekse dag om 19u00.

Welke zender?

Op welke zender wordt de talkshow M. uitgezonden? Net als De Wereld Draait Door wordt deze talkshow uitgezonden op de tv-zender NPO1 (Nederland 1).

Wanneer begint seizoen 2020 van M op tv?

Op vrijdag 27 maart 2020 wordt de allerlaatste uitzending aller tijden uitgezonden van De Wereld Draait Door (DWDD). Op maandag 30 maart 2020 is om 19u00 op NPO1 vervolgens de eerste uitzending te zien van het seizoen 2020 van de talkshow M.

Wie zijn de gasten bij M?

Wie zijn er te gast bij Margriet van der Linden in de talkshow M? Dat wordt dagelijks voorafgaand aan de show gemeld op NOS teletekst (pagina 229).

Livestream: M live bekijken op een computer of smartphone

De talkshow van Margriet van de Linden kan ook op het internet bekeken worden via een livestream. Met die livestream kan men de talkshow M op een desktop computer, smartphone, laptop of tablet bekijken. Hieronder vindt u diverse mogelijkheden, waarop men via een livestream naar dit praatprogramma van Margriet van der Linden kan kijken.

Gratis livestream NPO Start

Een gratis livestream van dit programma is iedere avond bij NPO Start te vinden. Dit is een gratis streamingdienst van de publieke omroep. Via hun site kan men per livestream naar de hoofdzenders van de NPO kijken. Deze livestream is wel geo-restricted: men kan deze livestream alleen in Nederland bekijken. Op de website van NPO Start kan men de stream van dit programma van Margriet van der Linden een week lang gratis terugkijken. Indien men op een smartphone of tablet deze livestream wil bekijken, dan kan dat via de site, doch het is handiger om het dan te doen via de gratis NPO Start-app.

Livestream M op NLZIET of NPO Plus

Het is ook mogelijk om het programma M te bekijken via een livestream op NLZIET. Eveneens is er een livestream te vinden bij NPO Plus. Dit zijn echter twee diensten waarop men een abonnement dient te hebben, om bij hen een livestream te kunnen bekijken. Een voordeel van deze diensten is echter wel, dat men elke stream bij hen 365 dagen terug mag kijken. Een ander voordeel van deze twee diensten is, dat elke livestream bij hen veel minder geo-restricted is. Men kan de livestream bij hen niet alleen in Nederland, maar in elk land van de Europese Unie bekijken. Men kan bij die diensten dus ook op vakantie in een EU-land per livestream naar dit praatprogramma kijken.

Livestream M via tv-app

Het praatprogramma van Margriet van der Linden kan men ook via een livestream bekijken op een app van een tv-provider. Ziggo biedt aan alle klanten van digitale tv de Ziggo Go App aan, waarmee zij per livestream naar tv-zenders kunnen kijken. Tot de zenders die men via de livestream kan bekijken behoort ook NPO1, waarop het praatprogramma van Margriet van der Linden wordt uitgezonden. Zo'n livestream van de Ziggo Go App is in de hele EU te bekijken. De stream van elk programma (en dus ook van de talkshow M) kan men daarop een week lang terugkijken. Bij KPN biedt men aan abonnees van Interactieve Tv de iTV-app aan. Daarmee kunnen tv-abonnees, zonder iets bij te hoeven betalen, per livestream naar televisiezenders kijken, waaronder NPO1 waarop M te zien is. Ook hierbij geldt dat de livestream in de hele Europese Unie bekeken kan worden en dat men zo'n stream een week lang kan terugkijken.

Lees verder

© 2020 Fjodorboekanski, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Talkshow Op1 bekijken via een livestream op het internetTalkshow Op1 bekijken via een livestream op het internetSinds januari 2020 zendt de Nederlandse publieke omroep (NPO) de dagelijkse talkshow Op1 uit. Dit praatprogramma is elke…
Voetbal 2020: Nederland-Griekenland, live tv en livestreamVoetbal 2020: Nederland-Griekenland, live tv en livestreamOp donderdag 28 mei 2020 zou Nederland een interland spelen tegen Griekenland. De interland zou plaatsvinden in Enschede…
Voetbal 2020: Nederland-Italië, live op tv en livestreamVoetbal 2020: Nederland-Italië, live op tv en livestreamOp maandag 7 september 2020 voetbalt Nederland tegen Italië. Deze wedstrijd wordt gespeeld in het kader van de UEFA Nati…
EK voetbal 2021: Nederland-Oostenrijk, live tv en livestreamEK voetbal 2021: Nederland-Oostenrijk, live tv en livestreamOp het EK voetbal 2021 speelt Oranje tegen Oostenrijk. Deze twee teams zitten in de openingsronde van het Europees kampi…

Sesamstraat op het internet: livestream en terugkijkenSesamstraat op het internet: livestream en terugkijkenHet programma Sesamstraat bestaat sinds 1969. Het is sinds 1976 ook in Nederland te zien. Dit programma biedt een zeer p…
Videoland: de streamingdienst van RTL NederlandVideoland: de streamingdienst van RTL NederlandVideoland is de streamingdienst van RTL Nederland. Men kan bij hen de tv-programma's van RTL bekijken. Daarnaast kan men…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: KRO-NCRV
  • http://www.parool.nl/kunst-en-media/margriet-van-der-linden-schrijft-jeugd-van-zich-af-in-debuutroman~a4172116/
  • https://nl.wikipedia.org/wiki/Margriet_van_der_Linden
  • https://nl.wikipedia.org/wiki/M_(televisieprogramma)
  • https://www.kro-ncrv.nl/m/

Reageer op het artikel "De talkshow M bekijken op tv of via een livestream"

Infoteur: Fjodorboekanski
Gepubliceerd: Maart 2020
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!