InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > FixMyMovie, maak een account aan

FixMyMovie, maak een account aan

FixMyMovie, maak een account aan Hoe maak je een FixMyMovi account aan? Als een filmpje dat je van Youtube hebt gedownload, of wat je zelf gemaakt hebt met je mobieltje of een digitale camera, van slechte kwaliteit is, kun je filmpjes aanzienlijk verbeteren bij www.FixMyMovie.com In dit artikel leg ik uit hoe je een account aanmaakt bij www.FixMyMovie.com FixMyMovie is gratis software om je filmpjes te verbeteren. Als een filmpje onscherp, te blokkerig of of te donker, dan is daar veel tegen te doen. Maak een account aan bij FixMyMovie om de beeldkwaliteit van (je) filmpjes aanzienlijk te verbeteren. Hoe ga je te werk?
  • Surf naar FixMyMovie
  • Rechts onderaan de pagina staat de optie: Sign Up. Klik dat aan. Je kiest vervolgens een username/gebruikersnaam, een wachtwoord, en je vult een goed werkend e-mailadres in. Telefoonnummer en secondairy e-mail zijn niet nodig en niet verplicht om in te vullen. Ga akkoord met de Terms of Service en Privacy Policy door het vakje aan te vinken. Klik dan op de button 'Sign Up'.
  • Er opent zich een venstertje waarin staat: 'Thanks for opening an account with us – check your mail for details.' Het betekent: dat je een account hebt aangemaakt. Controleer je e-mail voor meer instructies.

Klik op 'continue' en kijk in je e-mail. Je hebt een e-mail ontvangen van Fixmymovie. Daarin staat een en ander over de mogelijkheden met FixMyMovie. Ze raden je aan om eerst een paar voorbeeld filmpjes op de explore pagina te bekijken, om te zien wat deze service allemaal kan doen. Klik daarvoor op 'Explore' bovenin de balk.

Kwaliteit filmpjes verbeteren

Je filmpje is onscherp, heeft blokjes, een slecht beeld, is te donker... Al deze problemen kunnen een stuk minder worden met dit programma. Boven het standaard filmpje zie je een rij filmpjes in kleine schermpjes die je kunt bekijken om te zien op welke wijze Fixmymovie deze filmpjes heeft verbeterd. Klik eens een filmpje aan en klik daarna rechtsonder het filmpje op compare. (Onder elk filmpje dat je opent zie je rechtsonder 'drie icoontjes' staan. De meest rechtse is steeds de 'compare optie.' Compare betekent, voor alle duidelijkheid: ‘vergelijk’.) Door op compare te klikken kun je dus de oude versie en de verbeterde versie van filmpjes met elkaar vergelijken. Als je op compare klikt verschijnen de twee versies naast elkaar op je beeldscherm en de verbeteringen zijn vaak spectaculair. Grauwsluiers zijn weg door betere belichting en op filmpjes die zo donker waren dat je niets kon zien zijn de beelden nu wel te zien. Onscherpe beelden of grauwe kleuren zijn een stuk helderder en aan geblokte filmpjes zijn pixels toegevoegd, waardoor de beelden weer levensecht en helder zijn. Je kunt nu zelf je filmpjes gaan verbeteren.
  • Daarvoor ga je terug naar je upload venstertje, door terug te bladeren. Maar je kunt ook gewoon op: 'my video’s' klikken. Je komt dan al snel weer bij je upload venstertje aan. Browse nu op je computer naar de titel van jouw filmpje. Vul de titel in en volg de adviezen op.
  • Klik op Upload.
  • Fixmymovie zal nu de kwaliteit van je filmpje verbeteren. Dit duurt niet lang, maar als het filmpje langer is durt het ook langer. Binnen 5 minuten tot een uur kan een email verwachten met het bericht dat je verbeterde filmpje klaar is.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.FixMyMovie.com

Reageer op het artikel "FixMyMovie, maak een account aan"

Infoteur: Kisses
Laatste update: 06-10-2014
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Schrijf mee!