InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Hoe word je een bekende YouTuber?

Hoe word je een bekende YouTuber?

Hoe word je een bekende YouTuber? De bekendste YouTuber van Nederland is waarschijnlijk wel Enzo Knol en door zijn grote succes kan hij leven van de filmpjes die hij online zet. En hij is niet de enige die op deze manier bekend is geworden. Zo is er bijvoorbeeld ook de Zweedse Pewdiepie, die de meeste abonnees van heel YouTube heeft. Veel mensen willen ook zon groot succes, maar het kan lastig zijn als je net begint op YouTube om een basis op te bouwen van terugkomende kijkers. Hoe word je een bekende YouTuber? Hoe zorg je ervoor dat jouw filmpjes viral gaan en mensen weten wie je bent?

YouTube

YouTube is een medium online waar mensen filmpjes op kunnen plaatsen. Iedereen kan deze filmpjes vervolgens bekijken en er eventueel reacties onder zetten. YouTube wordt vooral door jongeren erg veel bekeken en je kunt er werkelijk alles vinden: van handige tutorials tot grappige filmpjes. Van mensen die games spelen tot zelfgezongen liedjes.

Bekende YouTubers

Er zijn steeds meer mensen die hun geld verdienen met YouTube en er fulltime mee bezig zijn. Enkele voorbeelden zijn:
  • EnzoKnol
  • Pewdiepie
  • Zoella
  • CaptainSparklez
  • TheFineBros

Er zijn uiteraard nog veel meer bekende YouTubers. Vaak halen ze honderdduizenden kijkers per filmpje dat ze uploaden.

Hoe word je zelf een bekende YouTuber?

Wanneer jij ook graag beroemd wilt worden met YouTube, dan kan het best lastig zijn als je net begint. Hoe zorg je ervoor dat mensen je überhaupt weten te vinden? Je bent niet de enige die begint met een eigen kanaal en opvallen kan behoorlijk lastig zijn. Hoe kun je opvallen tussen de grote hoeveelheid filmpjes en hoe creëer jij beroemdheid op YouTube? Enkele tips!

Heb geduld

Dit is misschien wel de belangrijkste tip. Wanneer jij bekend wilt worden op YouTube, moet je vooral geduld hebben. Je eerste filmpjes worden misschien helemaal niet bekeken. Het is belangrijk om niet meteen op te geven. Realiseer je dat het lang kan duren tot je bekend wordt op YouTube. Belangrijk is ook om een schema te maken waar je kijkers wat aan hebben. Post bijvoorbeeld elke week dezelfde dag en op dezelfde tijd een filmpje. Met een goed schema zullen mensen terug blijven komen en weten ze precies wat ze kunnen verwachten.

Wees origineel!

Het is vooral belangrijk om origineel te zijn. Probeer niet precies hetzelfde te doen als een YouTuber waar je graag naar kijkt, maar ontwikkel een hele eigen stijl. Je zou zelf ook niet willen kijken naar een kopie. Probeer jezelf te zijn en zoek iets dat bij jou past én dat origineel is. Wanneer je origineel bent, val je eerder op en heb je een grotere kans om bekend te worden.

Goede kwaliteit op YouTube

Het is heel belangrijk dat je op YouTube goede kwaliteit levert. Zou je zelf naar een filmpje kijken waarvan het beeld onscherp is of hapert? Of zou je naar een filmpje willen kijken met slecht geluid? Investeer in je apparatuur en zorg ervoor dat de kwaliteit goed is. Hiermee vergroot je de kans dat mensen vaker komen kijken op je kanaal.

Promoot je filmpjes

Gebruik social media, zoals Twitter, Instagram en Facebook om je filmpjes op te promoten. Wanneer je dit op de juiste manier doet, zullen mensen nieuwsgierig worden en je filmpjes willen bekijken. Let goed op: het wordt niet gewaardeerd als je reclame maakt bij de reacties van andere bekende YouTubers voor je eigen kanaal. Dit werkt ook meestal averechts. Mensen willen dan niet meer kijken op je kanaal, omdat ze je vervelend vinden.

Kun je bekend worden op YouTube?

Het is zeker mogelijk om bekend te worden op YouTube, maar gemakkelijk is het niet. Je moet maar net door de juiste mensen worden ontdekt die graag naar je filmpjes kijken. Het is daarom in de eerste instantie belangrijk dat je de filmpjes met veel plezier maakt. Leg de focus op het plezier dat je hebt en de kwaliteit in de filmpjes. Probeer niet in alle macht beroemd te worden. Als je hard werkt, dan komt de beroemdheid vanzelf.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
YouTuber Tanya BurrZe begon haar YouTube-kanaal zonder er veel van te verwachten maar groeide uit tot een hele bekende YouTuber. Met haar l…
PewDiePie: Van Zweedse hobby gamer naar bekendste YoutuberNiet lang geleden leek filmpjes maken en deze uploaden op YouTube geen toekomst te hebben, maar deze YouTuber heeft van…
YouTuber Joe SuggYouTube wordt steeds populairder. Er ontstaan wereldberoemde kanalen waarop mensen van over de hele wereld hun dagelijks…
Hoe word ik een goede YouTuber?Hoe word ik een goede YouTuber?Tegenwoordig zijn er steeds meer mensen die hun geld verdienen met YouTube, ook worden er steeds meer mensen bekend door…
Vloggen is bloggen met een videoVloggen is bloggen met een videoVloggen bestaat al sinds 2002 en wordt door veel mensen gedaan. Het aantal mensen dat vlogt, groeit maar door. Niet alle…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Geralt, Pixabay
  • http://www.wikihow.com/Make-Yourself-Famous-on-YouTube
  • http://www.instructables.com/id/How-To-Get-Famous-On-YouTube-1/

Reageer op het artikel "Hoe word je een bekende YouTuber?"

Reactie

Iboo, 31-10-2017 21:56 #1
Ik ben begonen op 15 juli 2017. Ik heb nu 3K. Hoe kan ik het beste games opnemen zonder lag met beter geluid en beeld? Als ik met OBS studio opneem dan hapert mijn beeld. Wat kan ik hieraan doen?

Iboo

Infoteur: Writingsuus
Gepubliceerd: 24-06-2015
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Reacties: 1
Schrijf mee!