InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > Oracle; de grootste software ontwikkelaar

Oracle; de grootste software ontwikkelaar

Oracle; de grootste software ontwikkelaar Kijk voor de grap eens welke software er op je werk of school gebruikt wordt. Grote kans dat dit software van Oracle is. Oracle is een groot, Amerikaans computerbedrijf dat overal ter wereld software levert dat eenvoudig, gestandaardiseerd en geautomatiseerd is.

Het begin van Oracle

Oracle is een van oorsprong Amerikaans bedrijf met wereldwijde vestigingen. Larry Ellison is de man die Oracle zo'n 30 jaar geleden opgestart heeft. Hij zag een mogelijkheid die andere bedrijven misten toen hij een artikel las over een werkprototype voor een relationele database en hij kwam er achter dat geen enkel ander bedrijf met dit idee aan de slag gegaan was. Hij had echter niet verwacht dat hij en zijn compagnons, Bob Miner en Ed Oates, de wereld van de bedrijfscomputertechnologie voorgoed zou veranderen.

Wat doet Oracle?

Oracle is de grootste software-ontwikkelaar ter wereld. De producten zijn voornamelijk gericht op informatie managen, gebruiken, delen en beschermen. Oracle is een product- en serviceorganisatie welke constant op zoek is naar nieuwe technologische uitdagingen en ontwikkelingen. De vestiging van Oracle Nederland is in de Meern.

De drie principes

Door zich aan drie principes te houden heeft Oracle kunnen bereikt wat het bereikt heeft en innoveert het nog steeds.

Vereenvoudigen

Informatieoverdracht is snel door geïntegreerde systemen met slechts een enkele database.

Standaardiseren

Men werkt met gestandaardiseerde software die overal toepasbaar is.

Automatiseren

Men implementeert de software door trainingen en cursussen te geven waardoor klanten optimaal leren werken met de applicaties.

De producten van Oracle

Oracle heeft een enorm aantal producten. Een aantal van de belangrijkste producten staat hieronder beschreven.

Oracle Database 10g

Dit is de allereerste relationele database welke ontworpen is voor grid computing. Deze database heeft bedrijven de zekerheid dat gevoelige bedrijfsinformatie altijd beschikbaar en betrouwbaar is.

Oracle Fusion Middleware

De standaard software wordt versterkt met Oracle Fusion Middleware. Deze software verbindt verschillende andere software eenvoudig en overzichtelijk met behulp van diverse tools.

Oracle Applications

Klanten worden hiermee geholpen om de positie te versterken met appliciaties die functionaliteit combineren met bedrijfsintelligentie. De software bindt verschillende informatie met elkaar en met verschillende afdelingen van het bedrijf.

Oracle Industry Applications

Er zijn een aantal applicaties op de markt die specifiek gericht zijn op een bepaalde type brache en activiteit. Hierdoor heeft men toegang tot een compleet pakket met bedrijfsspecifieke software voor de gewenste branche.

Oracle Services

Oracle streeft naar perfectie, en dat blijkt ook uit Oracle Services. Deze tak biedt ondersteunende hulp in de vorm van opleidingen, instructie en bijscholing. Hiermee leert men optimaal gebruik te maken van de software. Oracle biedt hiernaast ondersteuning in alle denkbare soorten en maten waar mogelijk en nodig.

Cijfers

  • Oracle heeft meer dan 300.000 klanten
  • Oracle heeft klanten in meer dan 145 landen
  • Oracle heeft totaal zo'n 56.000 man aan personeel
  • 14.000 werknemers is ontwikkelaar
  • 7000 werknemers is support professional
  • 8000 werknemers is consulting expert
  • Van de 100 grootste bedrijven ter wereld zijn er 98 klant van Oracle
Gerelateerde artikelen
Software voor de ComputerSoftware voor de ComputerSoftware, u hoort het woord vast weleens vallen als u in aanraking komt met de computer. Maar wat is Software nou eigenl…
Database voor je cdís makenDatabase voor je cdís makenEen database voor je cdís maken kan handig zijn, omdat je dan precies weet welke cdís je hebt. Er zijn verschillende man…
Opgepast voor spyware striker proSpyware striker pro is een anti-spyware programma. Dat willen de makers ervan je althans wijsmaken. Lees hier wat je moe…
Database voor je boeken makenDatabase voor je boeken makenHeb je een flinke collectie boeken? Dan zul je vast wel weten dat het soms erg lastig is om nieuwe boeken te kopen. Heb…
Slim is rijkste man op aarde!Slim is rijkste man op aarde!De tien rijkste mensen op aarde bezitten in totaal 395 miljard dollar. Opvallend is dat er in de top tien nog steeds gee…

Reageer op het artikel "Oracle; de grootste software ontwikkelaar"

Infoteur: Melod
Gepubliceerd: 29-05-2008
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Schrijf mee!