InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > BSPlayer: Perfecte mediaspeler voor films

BSPlayer: Perfecte mediaspeler voor films

Veel mensen downloaden films op het internet. Helaas zijn er hier veel problemen mee. Het formaat wordt niet ondersteund of de ondertiteling of het geluid loopt niet gelijk. BSPlayer is de oplossing!

Wat is BSPlayer?

BSPlayer is een mediaspeler die voor het eerst uitkwam in 1999 waarmee je films en muziek mee kunt afspelen. Het probleem met de Windows Media player is dat deze vaak gedownloade films niet kan afspelen omdat deze een speciaal formaat hebben. Ook loopt soms het geluid ongelijk of is de ondertiteling te laat, te klein of in een irritante kleur. BSPlayer is de oplossing voor deze problemen.

Speciale functies

Formaten

BSPlayer speelt de volgende formaten af: aac3, aif, asf, avi, divx, DV, m1v, m2v, mov, mpa, mp1, mp2, mp3, mp3, mp4, mpv, ogg, ogm, QT, rm, ram, SWF, vob, wav, wma, wmv. Dit is veel meer dan Windows media player en je zult niet snel een video downloaden die je niet kunt afspelen.

Ondertiteling

Dit vind ik eigenlijk de mooiste functie: Spelen met de ondertiteling. Vaak download je een film zonder ondertiteling. Nadat je de ondertiteling hebt gedownload, plaats je deze in dezelfde map waarin de film staat en geef je het precies dezelfde naam. Als het goed is wordt de ondertiteling vanzelf weergegeven, anders kun je deze via het menu nog selecteren. Als je merkt dat de ondertiteling niet gelijk loopt kun je dit heel simpel aanpassen en de ondertiteling in stappen van 1 seconde veranderen. Dan kan je ook nog de kleur van de ondertiteling aanpassen, het lettertype en de grootte. Daarna kan je de hoogte aanpassen en de kleur van de omlijning van de ondertiteling. Conclusie: Je zult je hiermee nooit meer storen aan irritante ondertiteling.

Beeld

Je kunt het beeld op volledig scherm bekijken en daarna nog kiezen of je het op 4:3 wilt bekijken of 16:9 (breedbeeld). Als je het niet op volledig scherm wilt bekijken kun je het scherm uitrekken tot een grootte die je zelf goed vindt. Ook kun je de helderheid, het contrast, de verzadiging en de kleur helemaal aanpassen. Als je de resolutie wilt aanpassen is dit ook mogelijk, want er zijn veel resoluties mogelijk. Ook leuk is dat je een screenshot kan nemen van een filmfragment.

Overige

BSPlayer kan je allerlei talen, waaronder Nederlands, krijgen. Je kan er gratis leuke skins voor downloaden voor een leuker uiterlijk. Je hebt de mogelijkheid om dvd's af te spelen bij de PRO versie en verder heeft BSPlayer nog veel leuke extra's.

Hoe te krijgen?

BSPlayer heeft 3 versies. BSPlayer FREE is gratis te downloaden, maar hier zitten ook software bij die BSPlayer sponseren. Deze zijn niet schadelijk, maar kunnen irritant zijn en daarom raad ik de volledige versie aan.

BSPlayer PRO lite is de betaalde versie van BSPlayer met een paar extra's en zonder extra sponsorsoftware. Deze versie kost 9,90. Ongestoort filmkijken voor die prijs: het is het waard.

BSPlayer PRO is de uitgebreide versie van BSPlayer PRO lite. Hier kun je bijvoorbeeld ook DVD's mee afspelen en nog een paar extra's. Deze versie is ook sponsorsoftware-vrij en kost 29,90
© 2008 - 2019 Sanpaulo, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Film downloaden en op DVD branden (inclusief ondertiteling)Film downloaden en op DVD branden (inclusief ondertiteling)Je hebt van het Internet een film gedownload die je graag op een DVD wilt branden om hem vervolgens te kunnen bekijken m…
Hoe werken .srt ondertitels?Hoe werken .srt ondertitels?Je bent klaar om een digitaal videobestand te bekijken en je ziet in een mapje een .srt-file staan: de ondertiteling. Ma…
Zelf ondertiteling makenZelf ondertiteling makenOf u nu een vakantievideo of een film met buitenlandse taal heeft, vaak is het handig om ondertitels onder een film te h…
Wat is een Media Center?Wat is een Media Center?De technologie evolueert zo snel dat de meesten onder ons ondertussen wel een LCD/LED TV staan hebben in de huiskamer. G…

Reageer op het artikel "BSPlayer: Perfecte mediaspeler voor films"

Reactie

Duckness (infoteur), 27-05-2008 16:53 #1
Beste SanPaulo

Ik weet dat BSPlayer een goede speler is. Gebruikte hem 2 jaar terug ook enorm veel maar door de sponsoring ben ik een beetje afgehaakt. Ik lees in je artikel dat de sponsoring (ik noem het adware) nog steeds aanwezig is en 30 euro betalen voor iets wat met andere programma's gratis kan vind ik namelijk een beetje geldverspilling. Daarom raad ik je aan om FLVPlayer eens te bekijken. Hij speelt ook enorm veel en heeft gelijkaardige opties. Daarbovenop is hij nog Portable ook, je kan hem dus meenemen op je USB-stick.

Mvg

Duckness

Infoteur: Sanpaulo
Gepubliceerd: 27-05-2008
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Reacties: 1
Schrijf mee!