InfoNu.nl > Pc en Internet > Anti virus > Opgepast voor spyware striker pro

Opgepast voor spyware striker pro

Spyware striker pro is een anti-spyware programma. Dat willen de makers ervan je althans wijsmaken. Lees hier wat je moet doen met zulke valse software.

Spyware Striker Pro

Spyware Striker Pro doet zich voor als een anti-spyware programma. Jammer genoeg hebben de makers van dit programma het alleen op je geld gemunt. Als je op het internet dit programma tegenkomt kan je een gratis scan laten uitvoeren van je computer. Je moet enkel een programmaatje installeren. Dit duurt maar een paar minuten. De eerst scan zegt hij waarschijnlijk dat er geen spyware op je computer te vinden is. Maar wanneer je je computer heropstart heeft het programma spyware ontdekt. Raar vind je niet?

Spyware gedetecteerd

Wanneer je je computer heropstart vindt Spyware Striker Pro spyware op je computer. Ik heb dit programma getest op een computer die net geïnstalleerd is. Hier kan zeker en vast geen spyware opstaan. Ik heb het met een ander, wel echt, anti-spyware programma getest, en die vond ook geen spyware. De meldingen zijn dus vals! Wanneer je op deze melding ingaat, en je de "spyware" wil verwijderen krijg je een venster waar je je email adres moet invullen. Snel registreren denk je dan maar. In de volgende stap wordt gevraagd om om de volledige versie te kopen. DOE DIT NIET! Je hebt namelijk geen spyware op je computer staan! Ook al had je last van spyware, zou je beter een degelijk anti-spyware programma kopen of downloaden.

Voorkomen

Wanneer je software wil installeren, moet je eerst goed op de hoogte zijn van deze software. Kijk rond op het internet. Je vindt namelijk snel dat deze software geen echte is. Zo vermijd je dat je telkens weer valse software download. Wanneer ze jou een gratis scan aanbieden, ga hier niet op in. Dit is een veelgebruikte manier om toegang te krijgen tot jou computer. Wanneer je dit toelaat kunnen ze virussen, spyware,... naar hartenlust installeren. Sommige programma's kunnen zelfs vertrouwelijke informatie doorzenden naar de makers van het programma.

Verwijderen

Gelukkig is dit programma makkelijk te verwijderen. Er zijn namelijk virussen die hardnekkiger zijn. Om deze software te verwijderen ga je naar configuratiescherm. Daarna kies je software. Hier vind je een lijst met alle geïnstalleerde programma's. Ga op zoek naar Spyware Striker Pro. Verwijder dit programma. Herstart je computer en je kan met een gerust geweten verder werken.
© 2008 - 2017 Scanzee, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Opgepast voor spyware striker pro"

Infoteur: Scanzee
Gepubliceerd: 04-08-2008
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Anti virus
Schrijf mee!