InfoNu.nl > Pc en Internet > Communicatie > Twibbon Een extra icoontje bij je Twitter Avatar

Twibbon Een extra icoontje bij je Twitter Avatar

Twibbon  Een extra icoontje bij je Twitter Avatar Een Twibbon is een kleine afbeelding die kan worden toegevoegd aan de avatar van een Twitteraccount. Het wordt gebruikt om je steun aan een bepaalde campagne te tonen. De avatar hiernaast is de Twibbon van Vlaggen voor de Koning en was in 2013 bedoeld om de feestvreugde rond de troonswisseling te vergroten. Een Twibbon kan op je eigen avatar geplakt worden en hij kan er ook weer van verwijderd worden of omgeruild voor een ander icoontje. Je kunt ook je eigen Twibbon introduceren voor je eigen campagne.

Vlaggetje bij de Twitter Avatar

In de maand van de troonswisseling van Willem-Alexander en Beatrix heeft het Kabinet goedkeuring gegeven aan de verspreiding van een speciaal vlaggetje op een oranje bolletje. De Rijksvoorlichting lanceerde het icoontje om de feestvreugde rond de troonswisseling te ondersteunen. Het kabinet stelde het icoontje ter beschikking, dat oranje is met daaroverheen de Nederlandse driekleur. Het is een van de vele voorbeelden waarbij de Twibbon wordt toegepast. Particulieren, organisaties en bedrijven kunnen een campagne starten met een Twibbon.

Twibbon

Een Twibbon is een afbeelding in de vorm van een icoontje dat aan de persoonlijke afbeelding, de avatar, van de Twitteraccounthouder kan worden toegevoegd. De Twibbon is kleiner dan de avatar en beslaat een hoekje van de persoonlijke gebruikersafbeelding. Er komt als het ware een laagje over de avatar heen. De Twibbon kan worden gebruikt voor de avatar van het Twitteraccount en de profielfoto op Facebook. Met het voeren van een Twibbon op je avatar of profielfoto geef je aan dat je achter de campagne staat waar de Twibbon bij hoort. Zo zijn er Twibbons voor:
  • Vlaggen voor de koning;
  • bescherming tropische regenwouden;
  • aandacht voor dodelijke ziekten;
  • sportevenementen;
  • politieke gevangen;
  • landenvlag;
  • persoonlijke campagnes;
  • bedrijfscampagnes.

@Ameland_App / Bron: Persbureau Ameland@Ameland_App / Bron: Persbureau Ameland
@Ameland_Ads / Bron: Persbureau Ameland@Ameland_Ads / Bron: Persbureau Ameland
@Ameland_Actueel / Bron: Persbureau Ameland@Ameland_Actueel / Bron: Persbureau Ameland
@Suudooster / Bron: Persbureau Ameland@Suudooster / Bron: Persbureau Ameland
@SjaanFanAmeland / Bron: Persbureau Ameland@SjaanFanAmeland / Bron: Persbureau Ameland

Gratis extra icoontje

De Twibbon is gratis op te halen op de website van twibbon.com. Campagnes zijn ook gratis te starten. Het gebruik van een Twibbon wordt gezien als een statement.

Applicatie

De Twibbon applicatie werd gemaakt door een bedrijf dat Storm Ideas heet, een klein team van gepassioneerde ontwikkelaars en ontwerpers dat in Edinburg, Schotland woont.

Campagne

Een Twibbon campagne is een microsite waar iedereen die dat wil een campagne kan steunen. Dat kan gaan over een goed doel, merk, organisatie, sport en persoonlijke onderwerpen. De Twibbon op de avatar van @Ameland_Actueel is een campagne van de Heerlijkheid Ameland om te vlaggen voor de Koning die met de inhuldiging als koning Erf- en Vrijheer van Ameland is geworden.

Onderscheiden

Een Twibbon is een gratis functie waarmee een Twitteraar of Facebookaccount zich kan onderscheiden. Door het gebruik van een Twibbon kan het bezoek aan je account worden vergoot en kun je meer Likes op Facebook krijgen.
Om een campagne te starten maak je eerst je eigen Twibbon icoon. Twibbon heeft een filmpje gepubliceerd waarin wordt uitgelegd hoe je het icoontje maakt en hoe groot het moet zijn om als Twibbon gebruikt te kunnen worden.
  • je logt in met Twitter of Facebook;
  • je gaat naar Manage Campaigns;
  • je klikt op Manage;
  • je upload je Twibbon.

Privacy

Twibbon vraagt bij deelname toegang tot gegevens van de gebruikers. Niet iedereen is daarvan gecharmeerd. Twibbon meldt dat het de gegevens niet zal misbruiken en alleen volgens de regels van de privacy statement van Twibbon zal gebruiken. De organisatie schrijft daar ook bij dat van tijd tot tijd de privacy statement zal worden bijgewerkt. Om bij te blijven waarvoor je Twibbon toestemming geeft, moet je van tijd tot tijd het privacy statement herlezen, om te kijken of er iets veranderd is. Twibbon heeft onder meer toegang tot:
  • Contact informatie e-mail adres;
  • Postadres;
  • Voorkeuren;
  • Interesses.

IP-adres

Bij bezoek aan de website van Twibbon, wordt automatisch geregistreerd dat je de site hebt bezocht. Twibbon onthoudt daarbij:
  • IP-adres;
  • browser type;
  • domein van waaruit je bezoekt;
  • welke websites je bezoekt;
  • welke zoekwoorden je gebruikt;
  • op welke advertentie je klikt.
Twibbon zegt deze informatie te gebruiken om te weten wie gebruik maken van de functie en om de service te vervolmaken. Twibbon koppelt je IP-adres niet aan andere persoonlijke en identificeerbare informatie. Alleen bij gebruik van geweld gaan ze de gebruiker persoonlijk identificeren. Twibbon beheert, naar eigen zeggen, de informatie zorgvuldig.

Meerdere Twibbons

Je kunt je aanmelden voor meerdere Twibbons. De laatste overlapt de voorlaatste. De Twibbon is ook weer te verwijderen via account settings. Je laadt gewoon je eigen profielfoto en de foto met de Twibbon is history.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Twitteren via Tweetdeck: hoe kun je twitteren via TweetdeckTwitteren via Tweetdeck is een manier om bijvoorbeeld de hele dag berichten op Twitter te zetten zonder daar de hele dag…
Hoe maak je een Twitter, Facebook en Google+ account aan?Hoe maak je een Twitter, Facebook en Google+ account aan?Twitter is in 2013 één van de populairste Social Media site met meer dan 200 miljoen actieve gebruikers. Met Twitter kan…
Een Facebook account verwijderen, hoe doe je dat?Een Facebook account verwijderen, hoe doe je dat?Een Facebook account verwijderen is niet moeilijk, maar je moet wel even weten hoe het moet. Sommige mensen willen er va…
Je Facebook account verwijderen  Tips en trucsJe Facebook account verwijderen Tips en trucsMisschien heb je je wel eens afgevraagd waarom het zo moeilijk is om je Facebook account te verwijderen. Mensen kunnen o…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Twibbon
  • www.twibbon.com
  • www.rtl.nl
  • Persbureau Ameland
  • Afbeelding bron 1: Persbureau Ameland
  • Afbeelding bron 2: Persbureau Ameland
  • Afbeelding bron 3: Persbureau Ameland
  • Afbeelding bron 4: Persbureau Ameland
  • Afbeelding bron 5: Persbureau Ameland

Reageer op het artikel "Twibbon Een extra icoontje bij je Twitter Avatar"

Infoteur: Sjaanfanameland
Laatste update: 06-10-2017
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Communicatie
Special: Communicatie
Schrijf mee!