InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Je Facebook account verwijderen – Tips en trucs

Je Facebook account verwijderen – Tips en trucs

Je Facebook account verwijderen – Tips en trucs Misschien heb je je wel eens afgevraagd waarom het zo moeilijk is om je Facebook account te verwijderen. Mensen kunnen om verschillende redenen beslissen om hun Facebook profiel te verwijderen. Dat is mogelijk, maar je moet wel weten wat je moet doen. Facebook heeft het namelijk niet makkelijk voor ons gemaakt om ons profiel te verwijderen. Hier volgen de stappen en enkele tips voor het succesvol verwijderen van je profiel.

Je informatie verwijderen

De eerste stap is om op de gebruikelijke manier in te loggen in je account. Daarna moet je zoveel mogelijk informatie verwijderen. Indien je wenst dat mensen straks geen sporen terug kunnen vinden van je activiteiten op Facebook, moet je ervoor zorgen dat je informatie uit je profiel weghaalt zoals mailadres, vrienden, fotoalbums, enzovoorts.
Vervolgens moet je je privacy instellingen aanpassen voor de gegevens die niet verwijderd kunnen worden. Hier moet je kiezen voor de optie waarbij deze gegevens alleen voor jou zichtbaar worden. Klik op ‘Profiel bewerken’ (de knop rechtsboven) om deze instellingen te vinden. Er verschijnt dan een scherm waarop je aan de linkerkant een rij met diverse profielitems vindt. Deze kunnen aangepast worden. In het rijtje moet je dan ervoor kiezen om de privacy instellingen aan te passen.

Je profiel deactiveren

De volgende stap is om je profiel te deactiveren. Om dit te doen klik je rechtsboven op het ‘Account’ tabje. Op het overzicht van keuzemogelijkheden dat daarna verschijnt moet je dan de optie ‘Accountinstellingen’ selecteren. Vervolgens zal je in een scherm terechtkomen waar je helemaal onderin de optie ‘Account deactiveren’ kan selecteren.
Indien je je Facebook vrienden op dat moment nog niet had verwijderd zal Facebook nu proberen om je vast te houden door je de vrienden te laten zien die je zullen missen. Je wordt dan gevraagd om de reden aan te geven waarom je Facebook wil verlaten. Je kan hier op een willekeurige reden klikken. Vergeet niet om te selecteren dat je geen emails van Facebook wenst te ontvangen. Klik dan op ‘Bevestigen’.

Je account helemaal verwijderen

Als je al de bovengenoemde stappen hebt uitgevoerd en nu toch hebt besloten om je account te houden, moet je even wachten tot je een bevestiging hebt gekregen van de deactivering. Er is een link in het mailtje om je profiel weer te activeren indien je dat wenst. Als je echter je account helemaal wil verwijderen is er nog een laatste stap. Je moet daarvoor een verzoek indienen. Terwijl je nog ingelogd bent moet je op ‘versturen’ klikken en dan je wachtwoord invullen ter bevestiging van je verzoek.

Facebook negeren

Nadat je je verzoek hebt ingediend, zal het voor twee weken nog mogelijk zijn om in te loggen. Dit moet je echter niet doen, want hiermee wordt je Facebook account automatisch weer geactiveerd. Verder moet je ook niet op verzoeken en berichten reageren. Nadat je gedurende deze twee weken niet meer hebt ingelogd wordt je account, en dus ook je gegevens, eindelijk verwijderd. Voor de zekerheid kan je na ongeveer een maand controleren of dat inderdaad zo is, door na te gaan of je nog op Facebook voorkomt. Dien weer een verzoek in als dat het geval is.

Aanbevelingen

Bij het verwijderen van je informatie moet je goed controleren of alles echt is verwijderd. Nadat je je besluit hebt genomen om je Facebook account te verwijderen moet je je niet meer laten overhalen om te blijven. Je had immers een reden om dit besluit te nemen.
© 2012 - 2019 Hyperinfoteur, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Een Facebook account verwijderen, hoe doe je dat?Een Facebook account verwijderen, hoe doe je dat?Een Facebook account verwijderen is niet moeilijk, maar je moet wel even weten hoe het moet. Sommige mensen willen er va…
Facebook-profiel na overlijden, digitale erfgenaamFacebook-profiel na overlijden, digitale erfgenaamHet is niet leuk om over na te denken. Maar wat gebeurt er met je Facebook-account als je komt te overlijden? Het is aan…
De voordelen en nadelen van FacebookDe voordelen en nadelen van FacebookWie heeft er tegenwoordig niet van Facebook gehoord? Voor veel dingen heb je Facebook 'nodig' en al je vrienden vragen o…
Bronnen en referenties
  • www.facebook.com

Reageer op het artikel "Je Facebook account verwijderen – Tips en trucs"

Infoteur: Hyperinfoteur
Gepubliceerd: 22-08-2012
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!