InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > Een Facebook account verwijderen, hoe doe je dat?

Een Facebook account verwijderen, hoe doe je dat?

Een Facebook account verwijderen, hoe doe je dat? Een Facebook account verwijderen is niet moeilijk, maar je moet wel even weten hoe het moet. Sommige mensen willen er vanaf omdat het negatieve aandacht trekt. Je wil niet dat anderen je op deze manier kunnen traceren, je vindt het geen fijn idee dat andere je foto's kunnen bekijken, of je maakt er gewoon geen gebruik meer van en neemt het zekere voor het onzekere door je Facebook account te verwijderen. Hoe ga je te werk?

De Verwijder Mijn Account Pagina

Voor juni 2009 moest je om je account te verwijderen een e-mail sturen aan de moderators van Facebook, die vervolgens handmatig op jouw verzoek je Facebook account wisten. Nadat er nogal wat ophef is ontstaan over de bescherming van de privacy van mensen met een gebruikersaccount op Facebook is de toestroom van deze aanvragen behoorlijk toegenomen. Zodoende heeft Facebook deze procedure zowel voor zichzelf als voor de leden wat makkelijker gemaakt door een geautomatiseerd systeem het werk te laten doen.

Als je nu inlogt op je Facebook account kun je doorklikken naar een pagina die je vraagt of je zeker weet dat je je Facebook account wilt laten verwijderen. Zodra je klikt op de verzenden-button is je actie definitief en zal je Facebook account worden gewist. Je krijgt hiervan een kennisgeving op het e-mailadres dat is gekoppeld aan je Facebook account, en deze moet je per e-mail bevestigen.

Alternatieven voor het verwijderen van een Facebook account

Wanneer je nog niet 100% zeker weet of je je Facebook account wel definitief wilt laten verwijderen, kun je er ook voor kiezen om de Facebook account te blokkeren voor onbepaalde tijd. Op deze manier hebben andere gebruikers geen toegang tot de gegevens die je in je profiel hebt staan en is het ook niet mogelijk voor andere mensen om je foto's te bekijken.

Wanneer je kiest voor deze opties is je account nog wel vindbaar via een zoekmachine. Omdat Facebook er hoog scoort in Google zal je Facebook na invoering van je naam waarschijnlijk zelfs een van de eerste zoekresultaten zijn. Wanneer iemand echter op de link klikt, zal hij de mededeling krijgen dat dit profiel niet beschikbaar is.

Facebook vindt het natuurlijk niet leuk dat je hun service gaat verlaten en zal er daarom alles aan doen om je als gebruiker terug te winnen. Het begint al bij het proces van afmelding. Je zult allerlei foto's te zien krijgen van Facebookvrienden met de mededeling dat ze je zullen missen. Je wordt ook gevraagd een reden op te geven van het op non-actief zetten van je account.

Welke mogelijkheden heb je nog met een geblokkeerde Facebook account?

Je kunt ervoor kiezen om totaal geen mededelingen meer te ontvangen. Maar je kunt ook de keuze maken om nog wel in de gaten te houden wat anderen van je vragen. Iemand die jou in zijn vriendenlijst heeft staan wordt er niet van op de hoogte gesteld dat jij je profiel hebt laten blokkeren, en kan je dus nog steeds verzoeken blijven sturen. Omdat je profiel niet meer openbaar is kun je geen nieuwe vriendenverzoeken ontvangen. Wanneer iemand je vraagt om bijvoorbeeld deel te nemen aan een groep dan heb je de mogelijkheid hier op in te gaan, je moet je account dan echter wel weer activeren. Dit is praktisch net zo simpel als het blokkeren ervan en doe je door in te loggen op je account.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Hoe verwijder je je Google plus-account?Hoe verwijder je je Google plus-account?Google+ is een sociale netwerksite geleverd door Google. Wanneer je je voor een van de diensten van Google hebt aangemel…
Social Netwerksite: FacebookOndertussen is Facebook uitgegroeid tot een zeer bekend en gewaardeerd bedrijf. Er is bijna niemand die niet weet wat Fa…
Facebook-account verwijderen of deactiverenFacebook-account verwijderen of deactiverenDe Facebook-voorwaarden die ingaan per 30 januari 2015 zijn de voornaamste reden dat Facebook-gebruikers massaal hun acc…
De voordelen en nadelen van FacebookWie heeft er tegenwoordig niet van Facebook gehoord? Voor veel dingen heb je Facebook 'nodig' en al je vrienden vragen o…

Reageer op het artikel "Een Facebook account verwijderen, hoe doe je dat?"

Reacties

George Kerkhoven, 13-10-2015 18:06 #2
Ik gebruik nooit Facebook.
sinds vandaag heeft een Aziatische dame mijn account toegeëigend en kan hem niet verwijderen omdat alles in het Chinees staat. Wat te doen?

Richelle, 12-02-2012 11:53 #1
Geachte facebook
Hoi ik ben richelle en ik heb zelf ook facebook. Het probleem is dat mijn zus ook facebook heeft en ze is in november overleden. En nu zitten we nog met haar op facebook en we willen heel graag haar profiel verwijderen. Maar we hebben haar gegevens niet zoals emailaccount en wachtwoord.Zouden jullie alsjeblieft kunnen helpen haar profiel te verwijderen.

m.v.g richelle harmsen Reactie infoteur, 12-02-2012
Hoi Richelle,
Ik ben geen moderator van Facebook. Voor dit verzoek zou ik me tot Facebook richten, er is vast een manier waarop ze je kunnen helpen.

Mvg,
Dessal

Infoteur: Dessal
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Reacties: 2
Schrijf mee!