InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > Vijf trucs om website bezoekers terug te laten keren

Vijf trucs om website bezoekers terug te laten keren

Veel succesvolle websites zijn afhankelijk van terugkerende bezoekers. Deze bezoekers hebben meer vertrouwen in de site, en zullen dus eerder geneigd zijn om iets te kopen. En een site met veel commentaar bij de blogposts en artikelen ziet er aantrekkelijker uit voor nieuwelingen. Hier een aantal manieren om te zorgen dat bezoekers keer op keer terugkeren naar jouw site!

Zet regelmatig nieuwe content op je site

Als je vaak nieuwe blogposts, artikelen, acties, of foto’s op je site zet, geeft dat bezoekers meer redenen om vaker te kijken. De trouwe volger wil uiteraard niets missen van wat jij te zeggen hebt. Zorg wel dat alles wat je upload van goede kwaliteit is. Als de artikelen niet interessant zijn, of niet correct, of de foto’s zijn onscherp, dan komen mensen niet terug voor meer!

Maak quizzen, polls, of organiseer discussies

Bezoekers klikken vaak snel op polls, en vinden het leuk om een quiz in te vullen. Dit zorgt ervoor dat de site interactief wordt, en daar houden mensen van. Bezoekers kunnen zo snel en makkelijk hun mening geven over onderwerpen. Je kunt er zo ook makkelijk achter komen wat je bezoekers interessant vinden. Start bijvoorbeeld een poll waarin bezoekers kunnen aangeven over welke onderwerpen ze het liefst lezen. Je kunt ook een goede discussie beginnen in de comments-sectie door een slimme vraag te stellen. Als de discussie goed loopt zullen mensen steeds terugkeren om de voortgang van de discussie bij te houden.

Start een forum of chatroom

Dit zorgt ook dat bezoekers terugkomen, om bij te houden wat er gebeurt in de verschillende threads waarin ze gepost hebben. En natuurlijk om nieuwe threads te bekijken of aan te maken. Een forum bijhouden voor je site kost wel wat meer werk, maar het kan ook veel opleveren. En dan niet alleen qua financiën, maar je kunt er ook een hoop plezier aan beleven. Hier wordt gepraat over onderwerpen die jij als site-eigenaar interessant vindt. Je bent snel op de hoogte van de laatste nieuwtjes en je weet precies wat er leeft in jouw niche, waardoor je daar ook weer je blogpost en artikelen op je site op kunt aanpassen.

Houd een wedstrijd of prijsvraag

Als je een wedstrijd of prijsvraag uitschrijft zullen veel bezoekers dit geïnteresseerd volgen en terugkomen. Het levert ook veel nieuwe bezoekers op omdat prijsvragen vaak snel rond gaan en veel aandacht krijgen op het internet. Er bestaan bijvoorbeeld websites die alle lopende prijsvragen weergeven, zorg dat jouw link daar ook tussen komt te staan!

Zorg dat je site er goed uitziet en overzichtelijk is

Als je site er goed en mooi uitziet, zullen mensen eerder terugkomen. De navigatie moet duidelijk en overzichtelijk zijn. Een bezoeker moet snel kunnen vinden wat hij zoekt, anders verlaten hij of zij je site en komt nooit meer terug. Dus bedenk goed welke kleuren en kleurencombinaties je gebruikt voor je site. En denk ook goed na over hoe je de navigatie en de sidebars invult. Een zoekfunctie op je site installeren is ook handig, zodat als de bezoeker niet meteen vindt wat hij of zij zoekt, het via die weg alsnog kan.
© 2012 - 2019 Mieka, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Zes tips om te bloggen met succesZes tips om te bloggen met succesEr zijn steeds meer mensen die een blog hebben, veel mensen hebben er tegenwoordig zelfs meerdere. Als blogger kun je ve…
Hoe ziet een professionele website eruit?Hoe ziet een professionele website eruit?Het opzetten en ontwerpen van een website kan makkelijk lijken, maar kan toch nog veel moeite kosten als je het professi…
Het belang van goed webdesignHet belang van goed webdesignJe wil een nieuwe website. Misschien voor je bedrijf, je vereniging of misschien ook gewoon voor jezelf. En hoewel je ze…

Reageer op het artikel "Vijf trucs om website bezoekers terug te laten keren"

Infoteur: Mieka
Gepubliceerd: 03-04-2012
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Schrijf mee!