InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > Veel volgers krijgen op Twitter

Veel volgers krijgen op Twitter

Veel volgers krijgen op Twitter Twitter is tegenwoordig één van de populairste sites ter wereld en ook in Nederland is het helemaal aangeslagen. Beroemdheden hebben vaak miljoenen volgers, maar hoe kun je zelf veel volgers krijgen?

Twitter

Op Twitter kun je mensen volgen en dat betekend dus dat mensen ook jou kunnen volgen. Twitter is natuurlijk het leukste als je zo veel mogelijk mensen kunt bereiken met jouw tweets, maar hoe krijg je nou zo veel volgers? Beroemdheden kunnen meerdere miljoenen volgers krijgen, maar ook voor niet bekende mensen is het prima mogelijk veel volgers te krijgen.

Tips & Tricks

Hieronder een lijst met tips en tricks om veel volgers/followers te krijgen op Twitter. Vergeet niet dat er best wat moeite voor gedaan moet worden soms, maar met de tijd zal het aantal followers zeker groeien.

Retweet

Een een handige manier om veel volgers te krijgen is te zorgen dat de mensen die jou al volgen, jouw tweets retweeten. Leg aan je volgers uit wat retweeten is en vraag voorbeeld in je tweet of ze hem willen retweeten. Dat kan door een simpel 'RT' , ' RT please' of 'RETWEET' toe te voegen aan het einde van je tweet. Als veel mensen jouw tweet retweeten lezen hun volgers ook weer jouw tweet. Als het een leuke, grappige of interessante tweet was zullen mensen jou ook weer gaan volgen.

Bio

Vul je bio (profiel) volledig in, mensen volgen sneller iemand waarvan ze weten wie de persoon achter die twitter is. Ook een duidelijke profielfoto doet wonderen. Mensen zijn nieuwsgierig en sneller jouw profiel bekijken als alles netjes ingevuld is.

# - onderwerp

Op twitter kun je naar onderwerpen in tweets zoeken, probeer dus voor bepaalde veelgebruikte termen een '#' te zetten. Mensen die hier dan op zoeken komen automatisch ook bij jouw tweet aan. Probeer ook mee te praten over de trending topics van dat moment, mensen houden die vaak bij en als jouw tweet er uit springt kun je weer wat volgers trekken. Tweet ook regelmatig over dingen die je interesseren met een '#', mensen met dezelfde interesse zullen je dan sneller willen volgen.

Reclame

Maak reclame voor je twitter, een handige manier is gewoon op hyves op verschillende plekken je twitter account te plaasen. Bijvoorbeeld op de hyves van de serie waar je fan van bent, of de band die je leuk vindt. Hetzelfde geldt hier als eerder, mensen met dezelfde interesse zullen snel geneigd zijn jouw te volgen.

Zelf volgen

Één van de beste manieren om volgers te krijgen is om andere mensen te volgen. Het is belangrijk mensen terug te volgen die jou ook volgen, want mensen verwijderen vaak mensen die hen niet ook volgen. Er zijn heel veel mensen op twitter die dus iedereen volgen die hen volgt. Verwijder zelf ook de mensen die jou niet volgen, hier heb je niks aan, zij kunnen jouw tweets namelijk niet zien.

Autofollow

Als je goed zoekt vind je veel lijsten met mensen die 'AutoFollow' aan hebben staan, zij volgen jou dus automatisch terug, heel handig dus om je volgers te vermeerderen.
© 2011 - 2019 Sfinx, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Twitter  de belangrijkste begrippenTwitter de belangrijkste begrippenBen je net begonnen met Twitter of vraag je je soms af wat bepaalde afkortingen en uitdrukkingen betekenen? Sla deze pag…
Wat is en hoe vervoegen van Twitteren, Tweeten en Retweeten?Wat is en hoe vervoegen van Twitteren, Tweeten en Retweeten?Twitteren, Tweeten en Retweeten... wat zijn ze en kunnen deze woorden vervoegd worden? Deze woorden stammen af van de so…
Twitter uitgelegd voor beginnersTwitter uitgelegd voor beginnersTwitter is een medium waar je niet meer omheen kan. Iedereen lijkt het te doen, tot politici aan toe. Maar wat is Twitte…
Twitter voor organisaties: tips voor een succesvol gebruikDe consument heeft Twitter allang ontdekt. Maar kun je er ook wat mee als organisatie? Wat kun je het beste doen? En wat…
Krijg meer volgers op TwitterKrijg meer volgers op TwitterEr zijn bekende mensen die vele miljoenen volgers hebben op Twitter. Toch hoef je niet per se bekend te zijn om een veel…

Reageer op het artikel "Veel volgers krijgen op Twitter"

Reactie

Henk, 30-06-2011 14:07 #1
Handig allemaal. Maar om met de deur in huis te vallen. Ik heb 1130 volgers en b.v 1800 die ik volg. Ik wil graag die gene ontfollowen die mij niet volgen. Ze snoepen van mijn ranking. Maar wat een klus als ik dat stuk voor stuk moet uitzoeken en ontfollowen.
Is daar iets handigs voor? Reactie infoteur, 10-07-2011
Als het goed is zijn er sites die dit voor je kunnen uitzoeken. Ik heb die hier niet bijdehand, maar als je even goed zoekt op google (in het engels) dan moet dat denk ik wel te vinden zijn, succes!

Infoteur: Sfinx
Gepubliceerd: 14-05-2011
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Reacties: 1
Schrijf mee!