InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > Krijg meer volgers op Twitter

Krijg meer volgers op Twitter

Krijg meer volgers op Twitter Er zijn bekende mensen die vele miljoenen volgers hebben op Twitter. Toch hoef je niet per se bekend te zijn om een veel bezocht Twitter-account te hebben. Door bewust om te gaan met je Tweets en jezelf beter zichtbaar te maken zul je snel meer volgers op Twitter krijgen.

Meer volgers

Een oud-werknemer van Apple; Guy Kawasaki zei ooit: Je hebt twee soorten Twitter-gebruikers: zij die meer volgers willen en zij die liegen. Hiermee slaat hij wel een beetje de spijker op zijn kop aangezien vrijwel iedereen op zoek is naar meer volgers voor zijn account. Dit betekent immers dat er meer mensen geïnteresseerd zijn in wat jij te melden hebt. Als je geen bekende naam hebt, kan het lastig zijn om veel volgers op Twitter te krijgen. Toch zijn er een paar dingen die je kunt doen om meer volgers op Twitter te krijgen.

Profiel

Zorg dat je profiel helemaal up-to-date is. Voeg er een foto bij waarop je duidelijk te zien bent en vul je biografie helemaal in. Hierdoor zal het voor potentiële volgers duidelijk zijn waar jouw interesses liggen en wie je bent. Wanneer je als persoon actief bent op Twitter is het altijd aan te raden om een foto van jezelf van de voorkant als profielfoto te nemen. Wanneer je als bedrijf actief bent kun je het merk van het bedrijf gebruiken, maar let op dat je niet willekeurige plaatjes of foto's gaat gebruiken. Dit kan de potentiële volger het idee geven dat je een nep-account bent.

Inhoud

Veel potentiële volgers zullen afgaan op de Tweets die je stuurt. Wanneer ze naar jouw profiel gaan zullen ze enkel de laatste paar Tweets van jou lezen. Het is daarom belangrijk om op de volgende punten te letten:
  • Variatie: Zorg dat je voldoende gevarieerd twittert. Probeer niet alleen te schrijven over wat je aan het doen bent maar post ook af en toe nieuws of iets over je hobby's. Daarnaast kun je af en toe iets van advies geven of een foto bij je Tweet plaatsen zodat je Tweets gevarieerder worden.
  • Interessant: Zorg dat alles wat je twittert de interesse van de lezer op kan wekken om vaker jouw Tweets te lezen. Deel informatie die ze alleen via Twitter te weten kunnen komen of zorg dat er een doorlopend verhaal achter je Tweets zit. Hierdoor boei je je volgers en zal je snel meer volgers krijgen.
  • Links: Probeer (ook voor de afwisseling) af en toe links naar interessante sites, nieuwsitems of filmpjes te sturen. Als volgers weten dat ze bij jou terecht moeten voor grappige, informatieve of shockerende informatie of filmpjes zal je meer volgers trekken.
  • Multimedia: Wissel tekstberichten af met filmpjes, foto's en audiofragmenten zodat jou Twitter-account leuker wordt om te volgen.

Tweets

Zorg dat je Tweets blijft posten. Alleen op die manier zorg je ervoor dat je zichtbaar blijft op Twitter. Probeer minimaal 1 Tweet per dag te versturen, maar beter is 2 à 3. Het is belangrijk dat je ook niet te veel Tweets gaat sturen omdat dit ervoor kan zorgen dat mensen vinden dat het overkomt als spam waardoor ze je zullen ontvolgen. Probeer deze 2 à 3 Tweets ook op strategische tijden te verzenden. Wanneer je ze allemaal om 3 uur 's nachts verzendt, zal je natuurlijk minder snel volgers krijgen dan wanneer je dit op 'drukke' tijden doet. De beste tijden om een Tweet te versturen zijn voor 9 uur 's ochtends en na 6 uur 's middags. Wanneer je (ook) in een andere taal twittert, let er dan op dat de tijd in een ander land mogelijk verschilt.

Hashtag

Een andere manier om meer volgers te krijgen is door het gebruik van Hashtags (#). Hierdoor zullen mensen met dezelfde interesses sneller terecht komen op jouw account. Let er wel op dat je de Hashtags niet gaat overdrijven en alleen tot de belangrijkste termen beperkt. Wanneer je schrijft over iets wat 'trending' is, zal je nog meer mensen naar je Tweets en dus naar je account lokken.

Volgen

Volg iedereen die jou volgt. Dit klinkt misschien raar, maar toch kan het helpen om zoveel mogelijk volgers te krijgen. Er zijn Twitter-gebruikers die jou ontvolgen wanneer jij hen niet volgt. Daarom is het belangrijk dat je iedereen volgt die jou volgt. Dat is een beetje de mentaliteit op Twitter; volg jij mij dan volg ik jou.

Zichtbaarheid

Belangrijk voor het krijgen van meer volgers is ook dat je gevonden wordt door mensen die jou al interessant vinden. Dit kun je bijvoorbeeld doen door iedereen uit te nodigen via je e-mailadres of door op Facebook of je blog mensen aan te sporen om jou te volgen op Twitter. Hierdoor zullen potentiële volgers jou sneller vinden. Je kunt ook zichtbaarheid krijgen door een Tweet te sturen naar een bekende persoon die heel veel volgers heeft. Vaak zullen deze Tweets onbeantwoord blijven, maar als je heel veel geluk hebt zal deze geretweet of beantwoord worden waardoor je Tweet gelezen zal worden door miljoenen Twitter-gebruikers. Hierdoor zal je zeker meer volgers krijgen.

Twitter

Met de bovenstaande tips zal het je zeker lukken om meer volgers op Twitter te krijgen. Het eerste item dat je kunt plaatsen op Twitter als interessant item om te lezen heb je zojuist doorgelezen, dus je kunt meteen beginnen.
© 2014 - 2018 Otisnu, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Veel volgers krijgen op TwitterVeel volgers krijgen op TwitterTwitter is tegenwoordig één van de populairste sites ter wereld en ook in Nederland is het helemaal aangeslagen. Beroemd…
Zakelijk twitteren voor ondernemersZakelijk twitteren voor ondernemersTwitter wordt voornamelijk gebruikt door particulieren om in contact te komen en te blijven met vrienden, om op de hoogt…
Geld verdienen met TwitterOm te beginnen weten veel mensen niet wat er gebeurt met en rondom Twitter. De meerderheid van de gebruikers gebruiken h…
Twitter je rijk: geld verdienen met Twitter!Twitter je rijk: geld verdienen met Twitter!Iedereen kent het sociale netwerk Twitter, waar je korte berichten (max. 130 tekens) kunt plaatsen. Twitter is de laatst…
Twitter voor gevorderden  haal meer uit Twitter!Twitter voor gevorderden haal meer uit Twitter!Social media zijn ideaal om contact te houden met anderen. Via Twitter kun je bovendien veel nieuwe contacten opdoen. Le…

Reageer op het artikel "Krijg meer volgers op Twitter"

Infoteur: Otisnu
Gepubliceerd: 01-08-2014
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Schrijf mee!