InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > Anti Adblock - Meer verdienen met je Wordpress website

Anti Adblock - Meer verdienen met je Wordpress website

Anti Adblock - Meer verdienen met je Wordpress website Je Wordpress website verwerft steeds minder inkomsten, ook al heb je betere content en een hogere pagerank. Hoe kan je dan meer inkomsten per bezoeker trekken? Steeds meer bezoekers gebruiken adblockers, extensies binnen browsers waarmee ze de advertenties op je Wordpress site kunnen uitschakelen. Doordat deze bezoekers geen advertenties zien leveren ze geen inkomsten op. Je kan deze bezoekers toch nog advertenties tonen terwijl ze hun adblock aan hebben staan. Dit doe je met een simpele Wordpress plugin: de Anti Adblock.

Twee opties

Als je adblockers op je website wilt blokkeren kan je verschillende soorten extensies installeren, ik zal hier alleen de twee meest bekende behandelen. De tweede keuze is de Anti-Adblock, een redelijke anti adblock die helaas niet zo snel op updates inspeelt. Geruchten gaan dat de software niet meer wordt bijgehouden. Deze kan je het best proberen als de eerste keuze niet werkt. De eerste optie is namelijk de dSero AntiAdblock for Google Adsense. De titel doet vermoeden dat deze website je alleen kan helpen als je met het Adsense advertentieprogramma werkt, dit is echter niet het geval, dit werkt voor elk advertentieprogramma.

dSero AntiAdblock

De plugin presenteert zichzelf met een hard feit; in veel gevallen gebruiken 20% van de bezoekers adblockers, waarbij je natuurlijk er ook aan moet denken dat het aantal adblock gebruikers groeit met ongeveer 100% per jaar. De voordelen die dSero AntiAdblock noemt zijn ald volgt:
  1. Het is gratis, je verdient er zelfs meer mee.
  2. Slechts één klik voor de installatie.
  3. De site blijft er uitzien als voorheen.

Hoe werkt het?

Op alle lege plaatsen die ontstaan, waar eigenlijk je reguliere advertenties worden getoond maar die door adblockers worden geblokkeerd, komen nieuwe advertenties te staan. Deze genereren inkomsten en wanneer je via de mail je Paypal account doorgeeft worden de inkomsten hiervan doorgestuurd. Dit lijkt misschien wat omslachtig maar je verdient er wel geld mee wat je normaal gezegd zou mislopen, en het kost bijna geen tijd. Er zitten hier echter twee nadelen aan: ten eerste moet je een Paypal account hebben. Ten tweede, ook al heb ik hier geen bewijs voor en wordt het weggelaten op de site, is de kans groot dat de dSero AntiAdblock een kleine commissie wegneemt van je inkomsten. Echter in mijn onderzoek bleek dat iedereen wel netjes genoeg inkomsten kreeg betaald dus als dit percentage bestaat is het slechts een marge van de inkomsten die je wel verdient.

De Download

Voor je de extensie kan downloaden moet je natuurlijk een Wordpress website hebben. Dit kan ook een site zijn waarin de Wordpress software geïntegreerd is, als dit het geval is is het slim om via de tweede manier de plugin te downloaden.

Manier 1: handmatig

Je zoekt de plugin op binnen de Wordpress website. Download het zip.-bestand (getest virusvrij), pak het bestand uit in de ''/wp-content/plugins'' map van je website. Ga hierna verder volgens stap 2.

Manier 2: binnen je website

Zoek via de Wordpress dashboard naar de dSero Anti Adblock bij plugins. Druk op download.

Beide manieren: Laatste stap

Ga vanuit je dashboard naar 'plugins'. Activeer de dSero Anti Adblock plugin. Kies bij het settings menu de dSero optie. Voer je e-mail in om de inkomsten te ontvangen die je normaal gezegd zou zijn misgelopen..

Conclusie

De voordelen van de applicatie zijn dat hij gratis is, de installatie vrij makkelijk en veilig gaat (helaas niet slechts met één klik) en natuurlijk dat je inkomsten ontvangt die je normaal gezegd misloopt. De kleine nadelen zijn dat je Paypall nodig hebt en dat je niet weet of er een gedeelte van je inkomsten wordt ingenomen. Een voordeel is dan wel dat je inzicht krijgt in het percentage adblock gebruikers op je site. Al met al een handige extensie waarmee je de inkomsten op je Wordpress website verhoogt.

Lees verder

© 2013 - 2017 Sveneras, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Advertenties blokkeren in Internet Explorer, Firefox, ChromeAdvertenties blokkeren in Internet Explorer, Firefox, ChromeHeb je het ook gehad met die reclame op internet? Advertenties zijn eenvoudig en gratis te blokkeren in Internet Explore…
Advertenties op je telefoon blokkeren: Adblock PlusAdvertenties op je telefoon blokkeren: Adblock PlusHeb je ook zo'n last van vervelende reclames op je Android-telefoon tijdens het spelen van je favoriete spel of het kijk…
Adblocker - Internetten zonder advertentiesBen je ook al die reclames en advertenties op internet zat? Wil je niet meer hoeven wachten op de reclames om YouTube-vi…
Adblock omzeilen door middel van Adblock zelfAdblock omzeilen door middel van Adblock zelfBijna iedereen heeft wel van de software Adblock gehoord. Veel internetgebruikers downloaden de extensie om de vele adve…
Advertenties blokkeren op de iPad, iPhone en iPodAdvertenties blokkeren op de iPad, iPhone en iPodHoe kan ik advertenties blokkeren op de iPad, iPhone of iPod? Online reclame is helaas ook te vinden op de iPad, iPhone…
Bronnen en referenties
  • http://wordpress.org/extend/plugins/dsero-anti-adblock-for-google-adsense/

Reageer op het artikel "Anti Adblock - Meer verdienen met je Wordpress website"

Infoteur: Sveneras
Gepubliceerd: 07-02-2013
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Special: Advertenties blokkeren
Schrijf mee!