InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > Persoonlijke pagina met Symbaloo in 2019

Persoonlijke pagina met Symbaloo in 2019

Persoonlijke pagina met Symbaloo in 2019 Symbaloo is Grieks voor verzamelen. Ook in 2019 dit een website, waar je op een leuke manier je persoonlijke startpagina kunt maken. Symbaloo is fantastisch en verovert de wereld. Symbaloo, voor wie visueel is ingesteld. Al in 2008 kreeg Symbaloo een Gouden SpinAward voor de beste website en de publieksprijs Website van het jaar. Nu kunnen we er allemaal van genieten. Maak er je startpagina van.

Persoonlijke website, acht miljoen gebruikers

Allemaal willen we een persoonlijke website. Daarmee bedoel ik een site die er uitziet en doet wat jij wil. Maar Symbaloo is anders. Misschien een kwestie van smaak, maar Symbaloo is zo praktisch en mooi visueel ingesteld, dat je al snel niet meer zonder Symbaloo wilt en kunt. In 2019 zijn er al meer dan twintig miljoen gebruikers.

Symbaloo

De nieuwe dienst is bedacht door Tim Has die vorig jaar probeerde om het surfen over het web verder te verbeteren. Hij wilde een site maken, waar iedereen eenvoudig mee uit de voeten moest kunnen. Symbaloo is mede daarom erg visueel ingesteld. Als je naar de Symbaloo gaat zie je een grote matrix met gekleurde blokjes. Het doet in eerste instantie denken aan sites met een soort van testbeeld zoals Netflix. Een aantal blokjes is al ingevuld, maar je kunt zelf blokjes weghalen en toevoegen. De blokjes functioneren als slimme icoontjes. Klik je bijvoorbeeld op Vertaling, dan verschijnen er drie informatie balkjes die je invult: het woord, van, en naar een taal. Eenmaal ingevuld, komt Symbaloo snel met de juiste vertaling.

Functies van Symbaloo

Standaard biedt het persoonlijke bureaublad de gebruikers ingangen naar diverse veelgebruikte websites en -diensten, zoals Google, Wikipedia, Marktplaats, Buienradar, Tvgids.nl en diverse RSS-feeds van nieuwssites. Je kunt het verder uitbreiden met widgets. Je kunt het verder personaliseren door je desktop als contacten lijst in stellen. Je kunt je een persoonlijke tv-gids. Noem maar op. Je persoonlijke startpagina is zo gemaakt. Heb je niet genoeg aan één pagina, dan maak je er gewoon een paar. Klik rechtsboven op Instellingen, en vele opties verschijnen.

Registratie op website

Het aardige is nu dat je je helemaal niet hoeft te registreren. Er is ook geen reclame. Als je eenmaal een account hebt aangemaakt, kun je aan de slag. Je kunt je persoonlijke blokjes dan vanuit overal in de wereld bekijken.

Sponsoring

Opvallend is tot slot dat als je het blokje Hotels of Route aanklikt, niet alle relevante sites verschijnen. Symbaloo selecteert voor jou. Dat kan handig zijn, omdat je niet meer talloze sites hoeft af te struinen, maar het betekent ook dat Symbaloo voor jou kiest. Waarschijnlijk met sites die Symbaloo sponsoren. Zeg maar een betaalde Google binnen Google. Of dat werkt en prettig is, moet nog blijken.

Slot

Tim Has is zeker in zijn opzet geslaagd. Nu kijken of het echt aanslaat bij de internetters. Vind je het niet fijn om alleen naar de door Symbaloo geselecteerde sites te kijken, dan maak je toch je eigen blokjes aan. Een account maak je gratis aan en vervolgens heb je daarmee een overzichtelijke startpagina gemaakt. Dat scheelt weer zoeken.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Symbaloo

Reageer op het artikel "Persoonlijke pagina met Symbaloo in 2019"

Reactie

Elmas (infoteur), 06-11-2007 04:23 #1
Jee zeg, inderdaad erg handig! Ik heb hem in ieder geval opgeslagen in mijn favorieten. Bedankt voor het nieuws.

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 25-01-2019
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Reacties: 1
Schrijf mee!