InfoNu.nl > Pc en Internet > Communicatie > Het gebruik van het programma Skype

Het gebruik van het programma Skype

Het gebruik van het programma Skype Skype is een computer programma waarmee je, na de installatie, gratis kunt ‘bellen’ met andere Skype gebruikers. Skype biedt ook nog andere functies zoals een chat functie en de mogelijkheid om naar vaste- en mobiele telefoonnummers te bellen (hier moet je wel betalen). Het programma is gratis te downloaden vanaf de Skype website. Om te kunnen bellen met Skype heb je een microfoon nodig en luidsprekers.

Functies van Skype

Bellen naar vaste en mobiele nummers

Met het programma Skype heb je de mogelijkheid om ook naar vaste en mobiele nummers te bellen in Nederland, maar ook in het buitenland. Deze functie is beschikbaar op de computer, mobiele telefoon en enkele televisies wanneer je het programma hierop installeert. Enkele opties zijn onder andere nummerweergave en voicemail. Let op: Alarmnummers kunnen niet gebeld worden met Skype.

SMS’en

Skype biedt de mogelijkheid om te sms’en naar andere mobiele telefoonnummers in het binnen- en buitenland.

Gratis videobellen

Kon je eerst alleen maar gratis bellen, nu kun je ook gratis videobellen naar andere Skype gebruikers. Skype biedt de mogelijkheid aan om in HD kwaliteit te videobellen. Om hier gebruik van te kunnen maken heb je een (HD) webcam nodig, de nieuwste versie van Skype, een Dual Core Processor en een internetverbinding van minimaal 512 kbit/s.

Groepsvideobellen

Skype biedt de mogelijkheid om een videoconferentie te houden. Op deze manier kun je met twee of meerdere personen tegelijkertijd een videogesprek houden. Om hier gebruik van te maken heb je een webcam nodig, een breedbandverbinding en tenminste een van de deelnemers moet Spype Premium hebben of een groepsvideoabonnement van Skype Manager.

Scherm delen

Tijdens een gesprek kun je je beeldscherm delen met de andere deelnemer waardoor deze jouw scherm kan zien. Deze optie is alleen beschikbaar voor mensen die een Mac computer hebben.

Doorverbinden/doorschakelen

Je kunt op Skype instellen dat hij elk inkomend gesprek doorverbindt naar een ander telefoon of alleen wanneer je in gesprek bent.

Het downloaden van Skype

Het programma Skype is te downloaden voor de huis computer met het besturingssysteem Windows, Mac en Linux. Voor de mobiele telefoon is het te downloaden voor de Android, Iphone en Symbian telefoon en de Ipad. Het programma kan ook gedownload worden voor enkele televisies van het merk van Panasonic en Samsumg.

De kosten van het gebruik van Skype

Het downloaden van het programma Skype is gratis en het bellen van Skype gebruiker naar een andere Skype gebruiker is ook gratis. Maar bellen naar bijvoorbeeld een vaste telefoonnummer kan geld kosten. Er zijn de volgende abonnementen beschikbaar:

Betalen naar gebruik

Een skype gebruiker betaalt alleen naar gebruik. De kosten zijn vanaf 1,9c per minuut voor een telefoongesprek. De kosten kunnen hoger zijn afhankelijk van of het om een vast of mobiel nummer gaat en de bestemming. Om hier gebruik van te maken moet de Skype gebruiker eerst een tegoed aanschaffen.

Per maand betalen

Een gebruiker van Skype kan een maandabonnement afsluiten waarbij deze elke maand een nieuwe hoeveelheid belminuten krijgt. Hierbij kan een gebruiker ook een pakket kiezen als een Europa pakket waarbij de gebruiker onbeperkt kan bellen naar vaste nummers in 20 Europese landen.

Skype Premium

Bij Skype Premium betaalt de gebruiker een maandelijks bedrag waarbij deze gebruik kan maken van groepsvideogesprekken. Een gebruiker kan een maandabonnement afsluiten, maar een dagpas is ook beschikbaar.
© 2011 - 2019 Misterlak, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Skype, de bekendste VOIP-aanbieder naast WeChatSkype, de bekendste VOIP-aanbieder naast WeChatVoor het grote publiek is Skype de eerste en bekendste softwareaanbieder voor gratis en goedkoop bellen en telefoneren v…
Voip in de praktijk: hoe je gratis mobiel en vast belt!Voip in de praktijk: hoe je gratis mobiel en vast belt!Het is al jaren in opmars: bellen via internet, en dan vooral gratis bellen. Er is ook al genoeg over geschreven, maar v…
Gratis bellen naar het buitenland, maar ook in binnenlandGratis bellen naar het buitenland, maar ook in binnenlandGratis bellen, ook naar het buitenland. Dat kan gewoon met de hedendaagse technologie. De methoden werken niet altijd ev…

Reageer op het artikel "Het gebruik van het programma Skype"

Reactie

Tijssen, 17-07-2016 22:08 #1
Hoe kan ik Skypenamen verwijderen?

Infoteur: Misterlak
Gepubliceerd: 01-09-2011
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Communicatie
Reacties: 1
Schrijf mee!