InfoNu.nl > Pc en Internet > Communicatie > VoipBuster, bel ook gratis naar vaste nummers!

VoipBuster, bel ook gratis naar vaste nummers!

VoipBuster, bel ook gratis naar vaste nummers! VoipBuster staat voor software van een telecom-provider waarmee u kunt bellen en gebeld worden over een bestaande internetverbinding, met de vaste telefoon of met een mobieltje (via een app). Met VoipBuster kunt u niet alleen tegen zeer gunstige tarieven bellen, maar zelfs vier maanden gratis naar telefoneren naar de vaste nummers in een heleboel landen, waaronder Nederland

VoipBuster, wat is dat

De naam VoipBuster staat zowel voor het kleine softwareprogramma en app als de naam van een telecomprovider. Met de software en app kunt u in principe via meerdere providers gratis en tegen gereduceerd tarief bellen. De installatie van het programma en de Mobile Voip app is eenvoudig. Tot slot kan VoipBuster ook zonder te installeren op de computer worden gebruikt door een button binnen uw browser te plaatsen. Wie wel eens Skype gebruikt, zal VoipBuster zeer waarschijnlijk een goede aanvulling of zelfs een goed alternatief vinden.

Is registratie noodzakelijk?

U hoeft zich niet te registreren, maar registreren biedt wel veel meer mogelijkheden. Als ongeregistreerde gebruiker, kunt u namelijk telkens maximaal 1 minuut per gesprek bellen. Na registratie kunt u gedurende 120 dagen en 300 minuten per week gratis bellen naar de vaste nummers in een aantal landen en tegen gereduceerde prijzen naar andere nummers (ook mobiel). Registreren kan door 10 euro te betalen, bijvoorbeeld via Paypal, Bitcoin maar ook iDeal, American Express, Mastercard en vele andere betaalmiddelen. U kunt het tegoed ook weer aanvullen en daarmee het aantal gratis beldagen verhogen. U kunt beter uw account wel af en toe gebruiken, want na zes maanden zonder activiteit vervalt het tegoed.

Welke gratis bestemmingen zijn er voor VoipBuster?

U kunt vanaf uw pc (met headset of usb-phone) via VoipBuster naar de vaste nummers in een groot aantal landen bellen zonder starttarief. Omdat er soms wat landen op de lijst bijkomen of afgaan, is het altijd goed om te checken of het land waar u naartoe wilt bellen, nog voor gratis bellen in aanmerking komt. Momenteel komen de vaste nummers, naast Nederland, ook in de volgende landen voor gratis bellen in aanmerking:

In deze landen kunt u gratis bellen:

AndorraHong KongNoorwegen
AustraliëHongarijeOostenrijk
BelgiëIerlandPanama
CanadaIJslandPortugal
ChiliIsraelSingapore
CyprusItaliëSpanje
DenemarkenJapanTaiwan
EstlandLuxemburgTsjechië
FinlandMaleisiëVerenigde Staten
FrankrijkMonacoZuid-Korea
GuamNieuw-ZeelandZwitserland

Andere providers die u kunt gebruiken

Het aardige van VoipBuster is dat u met dit programma ook via enkele andere providers kunt bellen, zoals Sipdiscount of Voipstunt. Deze providers hanteren weer een andere lijst van landen waar naartoe u gratis kunt bellen. Hierdoor is het zeker de moeite waard om ook de sites van deze providers te bekijken.

Minimale vereisten voor de pc

U kunt de software eenvoudig downloaden en installeren op de computer. Eisen voor uw pc zijn:
  • Windows 10. Windows 7, Vista, XP, 2000 (met SP2);
  • 10 MB vrij geheugen.
  • Een geluidskaart en een telefoonset.

Een actuele computer in 2018 (Windows of Mac) voldoet eenvoudig aan deze tamelijk basale eisen.

Slot

Velen van ons gebruiken Skype om van pc naar pc te bellen, een gratis manier van communiceren. VoipBuster maakt zes manieren van bellen ook mogelijk. Er gelden wel een aantal regels bij VoipBuster, maar als u zich daaraan houdt kunt u zichzelf veel geld besparen doordat bellen zo weer een stukje goedkoper wordt.
Gerelateerde artikelen
Skype, de bekendste VOIP-aanbieder naast WeChatSkype, de bekendste VOIP-aanbieder naast WeChatVoor het grote publiek is Skype de eerste en bekendste softwareaanbieder voor gratis en goedkoop bellen en telefoneren v…
De kracht van Voice over IP, VOIPDe kracht van Voice over IP, VOIPBijna niemand zal de kracht van Voice over IP hebben kunnen missen. Het wordt immers steeds gebruikelijker om via het in…
Voip in de praktijk: hoe je gratis mobiel en vast belt!Voip in de praktijk: hoe je gratis mobiel en vast belt!Het is al jaren in opmars: bellen via internet, en dan vooral gratis bellen. Er is ook al genoeg over geschreven, maar v…
Goedkoop bellen kan op verschillende manierenGoedkoop bellen kan op verschillende manierenEr zijn diverse goedkope manieren om te bellen met de huidige telefonische mogelijkheden. Telefonie en internet komen st…
Skype, hoe maak ik een account aan?Skype, hoe maak ik een account aan?Skype is de gratis bellen hype. Gratis bellen met je computer naar andere Skype gebruikers die ook een computer hebben,…

Reageer op het artikel "VoipBuster, bel ook gratis naar vaste nummers!"

Reacties

G. Apon, 09-08-2019 19:36 #3
Ik heb reeds een account bij Voip buster, en nog een plus saldo van enige euro hierop.
Als gevolg van een crash op mijn PC, is inmiddels een andere besturing geïnstalleerd: Linux.
Mijn vraag is of voipbuster ook op de PC met de nieuwe besturing geïnstalleerd kan worden?
De mij beschikbare info vermeldt deze mogelijkheid niet.
Graag uw reactie Reactie infoteur, 12-08-2019
Beste G. Apon,
Voipbuster is er voor Windows os, de Mac en de smartphone. Inloggen op Voipbuster kan met de browser.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Anita, 19-09-2012 23:42 #2
Normaal kan ik 4 maanden gratis naar vaste nummers in Nederland bellen.
Nu is het de ene keer gratis en de andere keer 2 cent per minuut, en dat naar hetzelfde nummer in Nederland. Vraag me af hoe dit komt. Moet nu elke weer nieuw beltegoed er op storten. Reactie infoteur, 12-08-2019
Beste Anita,
Wat je moet betalen hangt af van het land waarvan je belt. Nederland-Nederland kent een starttarief van 5 cent en is verder gratis van telefoon naar telefoon. Van pc naar telefoon is helemaal gratis.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Huub Wetemans, 15-08-2012 19:39 #1
Porteert VoipBuster ook zelf telefoonnummers, zodat je geen andere telefoon provider meer nodig hebt. Als VoipBuster telefoonnummers porteert, hoe werkt dat bij VoipBuster? Reactie infoteur, 12-08-2019
Beste Huub Wetemans,
Als u vanuit een telefoontoestel (vast of mobiel) wilt bellen, hebt u een bestaand nummer nodig. Voip Buster neemt uw nummer dus niet over en porteert dus niet, maar is dan een schakel tussen u en de ontvanger.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 12-08-2019
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Communicatie
Reacties: 3
Schrijf mee!