InfoNu.nl > Pc en Internet > Communicatie > Hotmail aan Gmail koppelen en Gmail aan Hotmail koppelen

Hotmail aan Gmail koppelen en Gmail aan Hotmail koppelen

Hotmail Live is één van de populairste e-mailservices op het het internet. De laatste jaren wordt deze echter stilaan van zijn troon gestoten door Gmail. Veel gebruikers zijn niet klaar voor een plotse overstap omdat hun oud e-mailadres aan vele nieuwsbrieven of dergelijke verbonden is, en willen Hotmails laten aankomen op een Gmailaccount. Anderzijds bestaat er een groep mensen die kiezen voor de opslagruimte van Gmail, maar voor de lay-out van Hotmail.

Hotmail versus Gmail

Om te starten een korte uitleg over beide services. Hotmail is een dikke tien jaar geleden gekocht door software gigant Microsoft. Gmail is een onderdeel van Google. Het is duidelijk een titanenstrijd, want met e-mailservices valt er een pak geld te verdienen. Iedereen heeft een e-mailadres, en beide bedrijven willen uiteraard zoveel mogelijk gebruikers naar hen toe trekken om geld te verdienen dankzij advertenties.

De reden waarom Windows Live Hotmail veel succes heeft, ligt bij hun samensmelting van verschillende elementen. Een nauwe samenwerking met MSN messenger, hun startpagina waarop dagelijks nieuwtjes komen, een ingebouwde zoekoptie (bing) en de mogelijkheid tot het maken van een profiel waarop foto's en dergelijke geplaatst kunnen worden, lijken de basis te vormen van het succes. Gmail spitst zich daarentegen meer toe op gebruiksvriendelijkheid en efficiëntie. De lay-out mag dan wel minder kleurig zijn, ze is veel overzichtelijker en zakelijker. Tegenwoordig toont een Gmail account professioneel in tegenstelling tot een Hotmail account. Er is een zee van opslagruimte en dit volledig gratis.

Hotmail laten doorsturen naar een Gmail account

Om je mails dat aankomen op een Hotmail account te ontvangen op je Gmail account volg je dit stappenplan;
Beginnend op de pagina 'Postvak IN'. Klik op 'Opties' in de rechterbovenhoek en dan op 'Extra opties'. Kijk nu onder de rubriek 'Account beheren' en vind 'E-mail doorsturen'. Het is slechts mogelijk om je Hotmail mails te laten doorsturen naar één ander email-adres, dus houd dit in je achterhoofd. Vink 'E-mail doorsturen naar een ander e-mailaccount' aan en vul het desgewenst adres in. Het is ook mogelijk om een kopie achter te laten in je inbox door onderaan 'Een kopie van de doorgestuurde berichten bewaren in het Postvak IN van Windows Live Hotmail.' aan te duiden.

Gmail laten doorsturen naar een Hotmail account

Na het inloggen op je Gmail account kom je vanzelf bij 'Postvak IN'. Klik op 'Instellingen' in de rechterbovenhoek. Ga nu verder naar 'Doorsturen en POP/IMAP'. Klik op 'Een doorstuuradres toevoegen'. Vul hier je Hotmailadres in. Je zal nu een verificatie mail vinden in je inbox bij Hotmail. Kopieer de bevestigingscode en vul hem in. Hierna krijg je nog de keuze of Gmail een kopie van de doorgestuurde mails bewaart in postvak IN, in het archief, of gewoon niet.
© 2010 - 2019 Bieraait, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Windows Vista heeft Windows Mail, een stuk veiligerWindows Vista heeft Windows Mail, een stuk veiligerOutlook Express heet in Windows Vista nu Windows Mail. Ondanks de vergelijkbare basis zijn er nogal wat nuttige verbeter…
Zimbra desktop, complete e-mail suite!Zimbra desktop, complete e-mail suite!Zimbra desktop suite is een emailprogramma waarmee meer kan dan enkel emailen. Een kalender, een takenlijst en een adres…
De voordelen van een e-mailadresDe voordelen van een e-mailadresIn deze tijd is een computer niet meer weg te denken uit de samenleving. Behalve internet is ook e-mail erg belangrijk g…
Zelf een e-mailadres aanmaken met GmailZelf een e-mailadres aanmaken met GmailIn deze tijd heeft bijna ieder huishouden minstens een computer of laptop in huis. Deze is niet meer weg te denken uit d…
E-mail instellingen, POP of IMAPE-mail instellingen, POP of IMAPIedereen met toegang tot internet heeft een e-mail adres. Om te e-mailen heb je een mail programma nodig op je PC of je…

Reageer op het artikel "Hotmail aan Gmail koppelen en Gmail aan Hotmail koppelen"

Reacties

Daniël, 19-09-2017 12:37 #5
Bedankt voor de tip!

Ik heb de instellingen in mijn Gmail account gewijzigd zodat mijn gmails worden doorgestuurd naar mijn hotmail account.

Top!

Koos, 10-07-2014 16:16 #4
Ik heb op mijn werk een pc waar ik af en toe ook mijn prive mail (hotmail) op check. Verder wordt de pc zakelijk gebruikt. Ooit hebben we vanwege problemen met en server een gmail adres aangemaakt - op naam van de zaak. Dit gmail adres wordt nu gekoppeld aan mijn hotmail adres! Hoe voorkom ik dat mijn hotmail en de zakelijke gmail niet meer aan elkaar gekoppeld zijn?

Sanne, 13-04-2012 00:57 #3
Worden buiten de mails ook de chatsessies doorgestuurd? Reactie infoteur, 23-05-2012
Ik geloof van niet, misschien eens testen?

Bram, 03-04-2012 13:08 #2
Goede oplossing ook voor als je maar 1 map met al je mails op je smartphone wilt. Thx!

Eline, 06-02-2012 00:21 #1
Hallo,

Ik wil graag m'n hotmail doorsturen naar m'n gmail. Ik krijg echter heel veel 'gewone' mail in mijn ongewenst, en vroeg mij af of deze mailtjes ook worden doorgestuurd?

Alvast bedankt,

Eline Reactie infoteur, 12-02-2012
Daar vrees ik een beetje voor. Misschien bij je hotmail eens kijken de filter op ongewenste mail niet aangepast kan worden.

Infoteur: Bieraait
Gepubliceerd: 08-11-2010
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Communicatie
Reacties: 5
Schrijf mee!