InfoNu.nl > Pc en Internet > Tutorials > Zelf een e-mailadres aanmaken met Gmail

Zelf een e-mailadres aanmaken met Gmail

Zelf een e-mailadres aanmaken met Gmail In deze tijd heeft bijna ieder huishouden minstens een computer of laptop in huis. Deze is niet meer weg te denken uit de samenleving, net zoals internet. Ook worden steeds meer berichten via e-mail gestuurd in plaats van via de post. Er zijn verschillende manieren om een e-mailadres aan te maken. Dit artikel gaat over het e-mailadres dat aangemaakt wordt via Gmail.com

Wat is een e-mailaccount?

Een e-mail account is eigenlijk hetzelfde als een postadres, alleen dan digitaal. Via het e-mailadres kan post worden verstuurd en ontvangen. Het voordeel is dat deze post gelijk aan komt, en dat het versturen gratis is. U hoeft dus niet meer naar de brievenbus te lopen of te zoeken waar u de postzegels heeft gelaten, u stuurt en ontvangt vanaf nu via uw luie stoel de post.

Een e-mailaccount begint altijd met een naam gevolgd door een @ en sluit af met vaak de naam van de website van u, of de website waar u een e-mailaccount heeft aangemaakt gevolgd door .nl of .com. Een voorbeeld is: Janjansen@gmail.com.

Wat is Gmail

Gmail staat voor Google mail, en is dus een onderdeel van Google.nl, de grootste zoekmachine ter wereld. Gmail.com is een website waar u gratis een e-mailadres kunt aanmaken, en via deze weg uw post dus digitaal kunt verzenden en ontvangen. De website van Gmail is www.gmail.com.

Hoe maakt u een Gmail account aan?

Allereerst gaat u naar de website van Gmail: www.gmail.com. Hier komt u gelijk op de pagina om u te registreren voor een e-mail account. Typ uw voornaam en achternaam in, vervolgens kunt u de beschikbaarheid van een e-mailadres controleren. U typt uw gewenste e-mailadres, hier komt automatisch @gmail.com achter te staan. Als het e-mailadres beschikbaar is kunt u een geheime vraag invullen met het antwoord en een wachtwoord kiezen. De geheime vraag heeft als doel dat wanneer u uw wachtwoord bent vergeten u via de geheime vraag uw wachtwoord kan veranderen, ditzelfde geldt voor het secundaire e-mailadres, dat bijvoorbeeld van uw man of kind kan zijn. Na deze stappen is uw e-mailadres gemaakt.

Wat voor naam moet u kiezen voor uw e-mailaccount?

Het is gebruikelijk om uw voornaam of voor en achternaam te kiezen bij het aanmaken van uw e-mailadres. Echter zijn er meer mensen die dezelfde naam hebben. Vaak worden dan cijfers toegevoegd, bijvoorbeeld uw geboortejaar of de laatste twee cijfers van uw geboortejaar. Sommige mensen kiezen ervoor om een familienaam als e-mailadres te nemen, bijvoorbeeld: Jansen@gmail.com, andere kiezen voor hun favoriete huisdier. De keuze voor een e-mailadres is helemaal aan u, echter zijn voor en achternamen het meest gebruikt, en wordt u hier ook serieus mee genomen.

De voordelen van een Gmail account

De voordelen van een Gmail account is dat u digitaal overal ter wereld uw mail kunt checken als u maar een internetverbinding heeft. Daarnaast is Gmail eenvoudig te gebruiken, kunt u uw account zelf een stijl geven en bevat Gmail weinig spam. Gmail is erg betrouwbaar, en er zijn met een Gmail account talloze mogelijkheden naast het versturen en ontvangen van uw e-mails.

Veel plezier met uw e-mailadres. Mocht u vragen hebben, reageer dan op dit artikel en u krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Gmail.com

Reageer op het artikel "Zelf een e-mailadres aanmaken met Gmail"

Reactie

P. der Kinderen-Marquet, 26-04-2012 14:59 #1
Ben reeds in bezit van e-mailadres, maar ben wachtwoord vergeten. Wat te doen?

Infoteur: Dobel
Gepubliceerd: 15-12-2011
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tutorials
Reacties: 1
Schrijf mee!