InfoNu.nl > Pc en Internet > Communicatie > SPAMfighter voor pc optimalisatie

SPAMfighter voor pc optimalisatie

SPAMfighter voor pc optimalisatie SPAMfighter is een handig programma tegen ongewenste e-mails. Voor particulieren is de SPAMfighter Standaard-versie gratis. SPAMfighter gebruikt het systeem SpamFighters, waarbij de gebruikers aangeven wat wel en geen spam is. Met één druk op de Spamfighterknop kunt u als gebruiker melding maken van hinderlijke spam-mails. Bescherm uw pc en kies voor de juiste optimalisatie.

Spamfighter gratis versie

Spamfighter heeft een gratis versie en de website is in meerdere talen beschikbaar. Ook in het Nederlands.

SPAMfighter gaat voor u het gevecht aan

Spam, wie heeft er geen last van. Sterker nog: de last lijkt steeds verder toe te nemen. Gelukkig zijn er een aantal goede anti-spam programma’s te krijgen. SPAMfighter, de standaardversie, is gratis. SPAMfighter ontleent zijn kracht aan maar liefst drie miljoen gebruikers over de hele wereld. Het zijn namelijk die gebruikers die het gevecht tegen de spam verder vormgeven.

De macht van de gebruiker bij Spamfighter

SPAMfighter gebruikt het systeem SpamFighters genaamd, waarbij de gebruikers aangeven wat wel en geen spam is. Met één druk op de Spamfighterknop kunt u als gebruiker melding maken van spam-mails. Als verschillende gebruikers bij een mail bepaalde spam kenmerken rapporteren, filtert SPAMfighter vervolgens betreffende mail automatisch weg uit de berichten stromen. Volgens eigen zeggen wordt zo 90% van de spam uitgefilterd ofwel 12 miljoen spam berichten per dag. Een enorme prestatie dus. De kracht zit hier duidelijk in de macht van de gebruiker: die heeft namelijk het snelste en beste door wanneer er sprake van is spam, en is vaak zo geïrriteerd door de spam berichten,dat hij de moeite neemt het (via de spamknop) te melden aan SPAMfighter. SPAMfighter is de Europese marktleider in anti-spam oplossingen en zetelt in Denemarken. De verwachting is dat SPAMfighter één miljoen Nederlandse gebruikers heeft aan het einde van 2007. Onlangs opende SPAMfighter ook een vestiging in Florida om de Noord-Amerikaanse markt beter te kunnen bedienen.

Professionele gebruiker

Er is ook een versie voor de professionele gebruiker (pro). Die biedt de mogelijkheid om meer adressen en domeinen op zogenaamde witte en zwarte lijsten te zetten, maar is niet gratis. Het bedrijf hoopt en verwacht dat u de betaalde versie neemt, maar dat is niet nodig. Wie namelijk SPAMfighter installeert, krijgt weliswaar de eerste 30 dagen kosteloos de betaal versie SPAMfighter PRO, maar deze wordt na 30 dagen automatisch vervangen door de kosteloze SPAMfighter Standaard-versie.

Windows Outlook

Van SPAMfighter is er een plugin voor zowel Outlook als Outlook Express.

Adware

SPAMfighter maakt gebruik van reclames. Bij de SPAMfighter Standard-gebruikers komt onderin de mails een voetnoot waarin staat dat ze SPAMfighter gebruiken. Bovendien wordt vermeld hoeveel spam mails SPAMfighter heeft geblokkeerd. Gebruikers van de Standaard-versie krijgen bovendien een kleine advertentie in beeld naast hun SPAMfighter-toolbar, waar verschillende aanbiedingen verschijnen. Ook dat kan overigens irritant zijn.

Avast antivirus programma

Een ander uitstekend gratis anti virusprogramma is Avast. Het is onder meer bekend vanwege zijn uitgebreide Virus Recovery Database.

Systeemeisen pc SPAMfighter

Spamfighter draait prima op de Windows versies 98, ME, 2000, XP (32 bit) of Windows Vista (32 bit). Spamfighter ondersteunt de email clients Microsoft Outlook 2000 t/m 2003, Outlook Express 5.5 en 6.0 of de nieuwe Windows Mail. Spamfighter-software is verkrijgbaar in het Nederlands, maar de ondersteuning is er momenteel alleen in het Engels beschikbaar.
Gerelateerde artikelen
Windows Vista heeft Windows Mail, een stuk veiligerWindows Vista heeft Windows Mail, een stuk veiligerOutlook Express heet in Windows Vista nu Windows Mail. Ondanks de vergelijkbare basis zijn er nogal wat nuttige verbeter…
E-mail verzenden in Outlook, hoe doe je dat?E-mail verzenden in Outlook, hoe doe je dat?Als je nog niet vertrouwd bent met het internet, kan het zijn dat je ook nog niet precies begrijpt hoe je e-mails kunt v…
Ongewenste mails aan Hotmail contactenEmaildiefstal is een hardnekkige internetcrime. Criminelen gebruiken een hotmailadres om contacten spam te versturen. Er…
Wat is een computervirus?Het is tegenwoordig een bekend en veelvoorkomend probleem: computervirussen. Er zijn er miljoenen, de dreiging komt inmi…
Wanneer is iets spamWanneer is iets spamMet spam, ook wel junkmail genoemd, bedoelt men de massale verzending van elektronische post aan ontvangers die daar nie…

Reageer op het artikel "SPAMfighter voor pc optimalisatie"

Reacties

Cor Groenestein, 03-10-2011 12:24 #3
Krijg hem niet in monzila thunderbird geinstaleerd, heb hem al verschillen jaren in gebruik gehad en was zeer tevreden. Het is een goed en veilig gratis programma. Reactie infoteur, 03-10-2011
Beste Cor Groenestein,
Toch moet dat kunnen in Thunderbird 2.0 / 3.0 / 3.1:

http://www.spamfighter.com/Lang_NL/thunderbird_spam_filter.asp

Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

B. Carli, 21-10-2009 18:36 #2
Licentiecode ontvangen, maar nog niet kunnen activeren, graag uw hulp. Reactie infoteur, 22-10-2009
Beste B. Carli,
Klik in de SPAMfighter taakbalk op Meer -> Opties -> Account -> Licentiecode invoeren.

Met vriendelijke groet,
Zeemeeuw

Aad Dekker, 02-03-2009 18:51 #1
Waar is die spamfighter nou bezig?Ik had hem gratis en nou moet ik hem Pro kopen.
Ik vind dat ze een te grote mond hebben alles gratis voor prive.Ik heb al een brief naar hun gestuurd rn pikt dit niet.
Ze hebben te veel macht en als het me te lang duurd ga ik naar een anderen spam provider mailwasher bijv is wel gratis
Alle mensen moet klagen.
Gr Hr Aad Dekker Reactie infoteur, 02-03-2009
Beste Aad Dekker,
Volgens de eigen website is SPAMfighter Standard 100% gratis voor particulieren en voor leerlingen op school. Wellicht hebt u Spamfighter Pro gedownload.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 17-03-2017
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Communicatie
Reacties: 3
Schrijf mee!