InfoNu.nl > Pc en Internet > Anti virus > Waar kun je gratis virusscanners downloaden?

Waar kun je gratis virusscanners downloaden?

Waar kun je gratis virusscanners downloaden? Een virusscanner mag niet ontbreken op je computer. Je pc kan beschadigd raken wanneer je geen virusscanner hebt. Er zijn veel virusscanners te verkrijgen, maar vaak moet je er een behoorlijk bedrag voor neerleggen. Gelukkig zijn er ook gratis virusscanners beschikbaar. Lees waar je gratis virusscanners kunt downloaden.

Waarschuwing vooraf

Let goed op: hoewel het erg aantrekkelijk is om een gratis virusscanner te downloaden, zijn veel virusscanners die je op het internet kunt vinden juist virussen of bevatten ze spyware. Zorg er dus altijd voor dat je zeker weet dat de virusscanner betrouwbaar is en ga niet zomaar alles downloaden. Houd er ook rekening mee dat de meeste gratis virusscanners wel virussen opsporen, maar geen spyware. Dit is dus absoluut iets waar je rekening mee dient te houden. Download de virusscanners ook altijd van betrouwbare websites, bijvoorbeeld de website van de virusscanner zelf.

Virussen

Een virus op je computer kan voor grote problemen zorgen. Je computer functioneert een stuk minder goed en in sommige gevallen kun je hem zelfs niet meer opstarten of raken belangrijke bestanden beschadigd. Dit wil je dus absoluut zien te voorkomen.

Gratis virusscanners downloaden

Er zijn talloze virusscanners die je gratis kunt downloaden. Dit betekent dat je niet jaarlijks een x-bedrag moet betalen, maar er gratis gebruik van kunt maken. Enkele bekende gratis virusscanners zie je in het onderstaande overzicht.

AVG Anti Virus Free Edition

AVG Anti Virus is de bekendste gratis virusscanner. Het programma staat op nummer één in de top tien van de beste gratis virusscanners. Het programma wordt constant geüpdatet, zodat ook nieuwe virussen gevonden kunnen worden. Je kunt ook gebruik maken van een betaalde versie van AVG Anti Virus. Je hebt dan de beschikking over meer opties.

Avast Anti Virus

Avast wordt ook gezien als een goede, betrouwbare virusscanner. Je kunt deze virusscanner downloaden op de website van Avast. Avast Anti Virus is een gratis programma, maar mag niet worden gebruikt voor commerciële doeleinden. De virusscanner staat op de tweede plaats in de top tien van beste gratis virusscanners.

Avira AntiVir Personal

Avira AntiVir Personal is een gratis virusscanner die op nummer drie in de top tien van beste virusscanners staat. Het is een Duitse virusscanner en wordt regelmatig geüpdatet, zodat de nieuwste virussen en bedreigingen ook gevonden kunnen worden.

Microsoft Security Essentials

Microsoft Security Essentials is ontwikkeld door Microsoft en een prima gratis virusscanner. Het kan geen spyware opzoeken, maar wordt wel automatisch bijgewerkt, zodat de nieuwste virussen gemakkelijk gevonden kunnen worden.

Installeren van gratis virusscanners

Het is niet heel moeilijk om gratis virusscanners te installeren. Vaak vind je op de websites voldoende informatie over de installatie en doorgaans zijn de stappen die je moet nemen niet al te moeilijk. Je moet meestal enkel de stappen op het scherm volgen om de virusscanner te kunnen downloaden. Wanneer je niet veel verstand hebt van computers en het installeren misschien eng vindt, is het wellicht een idee om iemand te vragen dit voor je te doen.
Gerelateerde artikelen
Gratis virusscanners downloadenIn dit artikel: een overzicht van gratis virusscanners. Voor de meeste virusscanners moet je betalen. Toch is er een red…
Gratis Virusscanner of een Betaalde Virusscanner?Gratis Virusscanner of een Betaalde Virusscanner?Een gratis virusscanner werkt even goed als een betaalde virusscanner en soms zelfs beter. Je leest hier waarom dit zo i…
Gebruik niet zomaar twee virusscanners tegelijkGebruik niet zomaar twee virusscanners tegelijkVeel mensen gebruiken twee virusscanners tegelijk en denken hun computer zo beter te beveiligen. Dit gebeurt omdat er te…
Gratis virusscanner AVG downloadenGratis virusscanner AVG downloadenDit artikel gaat over de gratis virusscanner AVG Anti Virus Free. Het is de meest gedownloade virusscanner en biedt besc…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Waar kun je gratis virusscanners downloaden?"

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 22-06-2015
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Anti virus
Schrijf mee!