InfoNu.nl > Pc en Internet > Onderhoud > Gratis Virusscanner of een Betaalde Virusscanner?

Gratis Virusscanner of een Betaalde Virusscanner?

Gratis Virusscanner of een Betaalde Virusscanner? Een gratis virusscanner werkt even goed als een betaalde virusscanner en soms zelfs beter. Je leest hier waarom dit zo is en we behandelen een aantal zeer goede gratis virusscanners. Avast free edition, avg free edition en avira antivir free antivirus zijn zeer goede gratis virusscanners.

Gratis Virusscanner

Tegenwoordig wordt nog steeds (onterecht) gedacht dat een betaalde virusscanner beter is dan een gratis virusscanner. Omdat mensen bang zijn dat hun computer door virussen geïnfecteerd zal worden schaffen ze zonder er verder goed over na te denken een betaalde virusscanner aan. Om veilig te kunnen internetten is een virusscanner tegenwoordig een must. Daar zijn we het allemaal wel over eens. De meningen variëren nogal over het feit of we een gratis virusscanner of een betaalde virusscanner moeten gebruiken.

Waarom is een goede virusscanner gratis?

Een gratis virusscanner wordt vaak alleen aangeboden voor particulier, niet commercieel gebruik. Voor commercieel gebruik wordt een betaalde versie aangeboden. Een tevreden particuliere gebruiker zal deze virusscanner misschien weer promoten bij commerciële diensten (bijvoorbeeld de werkgever). Op deze manier worden er ook betaalde versies verkocht.

Bij de gratis virusscanner zul je meestal geen gebruik kunnen maken van een helpdesk. Als je problemen met de gratis virusscanner krijgt zul je deze zelf moeten oplossen. Internet forums zijn zeer geschikt om informatie te vragen en/of te vinden over dit soort problemen. Je kunt er eigenlijk altijd wel uitkomen.

Een gratis virusscanner is niet altijd beschikbaar in het Nederlands. Ik zeg niet altijd, want Avast Free Edition virusscanner is er bijvoorbeeld wel in het Nederlands. Trouwens, als je een beetje kennis hebt van de Engelse taal dan zijn de virusscanners in het Engels overigens goed te volgen.

De drie beste en meest gebruikte gratis virusscanners in Nederland

Avira Antivir Free Antivirus

De Avira Antivir Free Antivirus biedt zeer goede bescherming voor jouw computer en komt altijd zeer goed uit de bus bij vergelijkingstesten in de bekende computerbladen. Deze heeft echter geen aparte mailscanner wat als nadeel kan worden aangemerkt. Deze software is te downloaden op Avira antivir free antivirus.

AVG Free Edition

Met de AVG Free Edition beschik je altijd over snelle, automatische updates. Hierdoor heb je altijd de beste bescherming voor jouw computer. De gratis versie is echter niet in het Nederlands. Wil je de Nederlandse versie dan zul je ervoor moeten betalen. Deze software kun je downloaden op Avg free edition.

Avast Free Edition

De Avast Free Edition biedt naast complete bescherming voor jouw computer ook een aparte beveiliging voor instant messengers en p2p programma’s. Na 60 dagen krijg je een afgeslankte versie. Deze software kun je downloaden op Avast free edition.

Dit zijn alle drie zeer goede gratis virusscanners. Welke voor jou de beste is kan ik niet zeggen. De persoonlijke eisen die je stelt aan een virusscanner zullen de doorslag geven bij jouw beslissing. Kijk hiervoor op de afzonderlijke sites die ik hierboven genoemd heb of op de diverse vergelijkingssites.

Lees verder

© 2008 - 2017 Wubbo, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Gratis virusscanners downloadenIn dit artikel: een overzicht van gratis virusscanners. Voor de meeste virusscanners moet je betalen. Toch is er een red…
ComputerbeveiligingenComputerbeveiligingenEr is bijna geen één huishouden die geen computer heeft. Een computer heeft een goede beveiliging nodig om geen virussen…
Waar kun je gratis virusscanners downloaden?Waar kun je gratis virusscanners downloaden?Een virusscanner mag niet ontbreken op je computer. Je pc kan beschadigd raken wanneer je geen virusscanner hebt. Er zij…
Gratis virusscanner AVG downloadenGratis virusscanner AVG downloadenDit artikel gaat over de gratis virusscanner AVG Anti Virus Free. Het is de meest gedownloade virusscanner en biedt besc…

Reageer op het artikel "Gratis Virusscanner of een Betaalde Virusscanner?"

Reactie

Jaap, 30-03-2010 15:18 #1
Jullie schrijven hier dat een nederlandse versie van AVG free geld kost. Dit is onjuist! een nederlands-talige versie is ook gratis te downloaden.

Infoteur: Wubbo
Laatste update: 21-10-2008
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Onderhoud
Special: Internet Beveiliging
Reacties: 1
Schrijf mee!