Outlook Express - e-mail account instellen

Outlook Express - e-mail account instellen Outlook Express wordt standaard meegeleverd bij Windows. Dit handige programma is een simpelere versie van het uitgebreide Microsoft Outlook en wordt voornamelijk gebruikt voor het ophalen en verzenden van e-mail berichten. Wanneer je al een e-mail adres hebt, bijvoorbeeld van je internetprovider, dan kun je dit adres instellen in Outlook Express en in het vervolg je mailberichten op je eigen computer binnenhalen. Je kunt Outlook Express vinden via Start - Alle Programma's.

Wat heb je nodig?

Om een account in te kunnen stellen heb je de volgende gegevens nodig:
  • e-mailadres
  • wachtwoord van je e-mail adres
  • naam van de server voor inkomende e-mail (pop3)
  • naam van de server voor uitgaande e-mail (smtp)

Dit lijkt ingewikkelder dan het is. Toen je een internetaansluiting nam heb je deze gegevens gekregen van je internetprovider (Hetnet, Orange, XS4all, Tele2 of een andere aanbieder). Als je deze gegevens kwijt bent dan kun je ze terugvinden op de website van je provider. Een uitzondering is het wachtwoord. Als je dat kwijt bent dan moet je even contact opnemen met je provider voor een nieuw wachtwoord. Het telefoonnummer vind je op de website van je provider.

Invoeren van de instellingen

Wanneer je Outlook Express voor de eerste keer opstart dan kom je gelijk in het juiste scherm terecht waar je de instellingen kunt invoeren. En anders kom je er als volgt:
  • open Outlook Express en kies bovenin voor Extra en daarna voor Accounts
  • klik op de knop Toevoegen en kies voor E-mail

Er verschijnt nu een schermpje waarin je "weergegeven naam" kunt intypen. Wanneer mensen een e-mail van jou krijgen zullen ze als afzender de naam zien die jij hier intypt. De meeste mensen typen hier hun voor- en achternaam in. Maar je mag ook iets anders invullen.
  • typ je naam in en klik op Volgende

Daarna verschijnt er een schermpje waarin wordt gevraagd om je e-mail adres. Let erop dat je het hele e-mailadres intypt.
  • typ je e-mail adres in en klik op Volgende

Als eerste moet er komen te staan: Het servertype voor inkomende e-mail is een POP3-server.
Daaronder wordt gevraagd naar de server voor inkomende en uitgaande e-mail.
  • vul de naam van de server voor inkomende e-mail in (vaak is dit iets in de trant van pop3.provider.nl
  • vul de naam van de server voor uitgaande e-mail in (lijkt vaak op smtp.provider.nl of mailhost.provider.nl)
  • klik op Volgende

Je komt nu in een scherm terecht waar je je accountnaam kunt invullen. Als het goed is staat die al ingevuld. Het is het eerste gedeelte van je e-mail adres, voor het @-teken.
  • vul je wachtwoord in

Dan zijn er nog twee hokjes, als het goed is hoef je daar niets te veranderen. In het eerste hokje, wachtwoord onthouden, moet een vinkje staan. Het tweede hokje, aanmelden met beveiligd wachtwoordverificatie, mag leeg blijven.
  • klik op Volgende

Je krijgt een melding dat je alle informatie hebt gegeven die nodig is.
  • klik op voltooien
  • klik op sluiten

Om je post op te halen klik je bovenin op de knop Verzenden en Ontvangen.

Als je geen foutmeldingen krijgt is je account goed ingesteld. Mocht je problemen tegenkomen, vul dan in het formulier onderaan dit artikel in wat voor foutmelding je krijgt.
© 2008 - 2024 Artistik, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming is vermenigvuldiging verboden. Per 2021 gaat InfoNu verder als archief, artikelen worden nog maar beperkt geactualiseerd.
Gerelateerde artikelen
Outlook Express - briefpapier achtergrondOutlook Express - briefpapier achtergrondOutlook Express is een veel gebruikt programma voor het verzenden en ontvangen van e-mail. Wat veel mensen niet weten is…
Email uit ander account importeren met POP: tutorialEmail uit ander account importeren met POP: tutorialHet is niet moeilijk om emails van het ene account over te zetten naar het andere. Je kunt je mails door middel van een…
Microsoft Outlook – meer dan alleen email!Microsoft Outlook – meer dan alleen email!Veel particulieren en bedrijven werken met Windows en gebruiken Microsoft Office. Dit onder andere voor email beheer dat…

Problemen en oplossingen bij het schrijven van artikelenProblemen en oplossingen bij het schrijven van artikelenJe zult merken dat je er steeds meer plezier in krijgt naarmate je meer artikelen schrijft en dus ook meer gaat verdiene…
Outlook Express - sneltoetsenOutlook Express - sneltoetsenNu er in de meeste huishoudens een pc aanwezig is kunnen veel mensen aardig handig met de muis overweg. Toch zijn er bij…
Reacties

Corrie, 25-10-2012
Ik heb een tablet, waarop ik mijn e-mail wil installeren, maar ik ben mijn wachtwoord kwijt. Hoe doe ik dat nu? Reactie infoteur, 27-10-2012
Gaat het om een e-mail adres van uw internetprovider? Neem dan telefonisch contact op met uw internetprovider om het wachtwoord opnieuw in te stellen. Wanneer het gaat om een webmail adres (zoals bijvoorbeeld Hotmail) dan vindt u via de website van de aanbieder vaak een linkje waarop u kunt klikken wanneer u uw wachtwoord bent vergeten.

Alex Bogaerts, 19-10-2012
De server heeft de verbinding onverwachts verbroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'in.telenet.be', Server: 'in.telenet.be', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC0F

Wat moet ik doen? Alex Reactie infoteur, 27-10-2012
Vaak wordt dit probleem door een virusscanner veroorzaakt of door een e-mail bericht met een grote bijlage. Schakel uw virusscanner (tijdelijk) uit en probeer opnieuw de mail te ontvangen. Lukt dat niet? Log dan in via de webmail op uw e-mail account en verwijder daar het bericht met de bijlage (na deze gelezen te hebben uiteraard).

Freddie Te Walvaart, 08-10-2012
Goedemiddag.

Ik heb een nieuw e mail account toegevoegd in outlook 2003´. Ik heb alle instellingen goed gedaan, zelfs nog een keer met behulp van upc. Ik krijg de foutmelding dat de server de mail niet kan ontvangen. Foutmelding is 0x800ccc92. de reactie van de server is -ERR invalid username or pasword Reactie infoteur, 27-10-2012
Uit de foutmelding blijkt dat de gebruikersnaam of het wachtwoord niet worden geaccepteerd. Controleer of u als gebruikersnaam alleen het gedeelte voor het @-teken dient in te vullen of het gehele e-mail adres. Controleer verder of de Caps-lock toets (hoofdletters) is uitgeschakeld.

Mocht het daarna nog niet werken, neem dan contact op met uw e-mailprovider voor het controleren van de gegevens.

J. Souren, 07-08-2012
Ik ben van pc naar laptop gegaan en krijg nu mijn outlook expres niet meer aan de gang
hoe los ik dat op? Reactie infoteur, 01-09-2012
Wat gaat er precies mis, krijgt u ook een foutmelding en zo ja: welke foutmelding is dat?

Bouyeure, 03-08-2012
Ik krijg telkens een venster netwerkwachtwoord, waarbij me gevraagd wordt om mijn wachtwoord in te vullen, nadat ik mijn e-mailaccount opnieuw heb ingesteld omdat ik geen e-mail kon ontvangen wel verzenden via outlook express. Dit lukt nu wel maar dat ik telkens een wachtwoord in moet vullen lijkt me niet normaal, wat kan je hier aan doen?
Met vriendelijke groet, Reactie infoteur, 01-09-2012
Zet een vinkje bij "Dit wachtwoord onthouden". Zo hoeft u het wachtwoord niet telkens in te typen.

Wim Wilde, 20-04-2012
Ik ben al dagen bezig om een tweede account aan te maken via tele2.nl doch het lukt me steeds niet. Waar ga ik de mist in? Ik heb wel windows live mail, maar geen windows mail. B.v.d. voor uw antwoord. Reactie infoteur, 26-05-2012
Deze uitleg gaat over Outlook Express. Zodra u een tweede account heeft aangemaakt bij Tele2 kunt u deze instellen in Outlook Express. Voor problemen met het aanmaken van een nieuw adres bij Tele2 kunt u het beste even contact opnemen met Tele2.

Yves Mannaerts, 26-03-2012
Kan de host SMTP niet vinden. Controleer of u de naam van de server juist hebt opgegeven. Account: 'POP3', Server: 'SMTP', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 11001, Foutnummer: 0x800CCC0D

Kan de host POP3 niet vinden. Controleer of u de naam van de server juist hebt opgegeven. Account: 'POP3', Server: 'POP3', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 11001, Foutnummer: 0x800CCC0D

Kan de host pop3.provider.nl niet vinden. Controleer of u de naam van de server juist hebt opgegeven. Account: 'pop3.provider.nl', Server: 'pop3.provider.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 11004, Foutnummer: 0x800CCC0D Reactie infoteur, 26-05-2012
U heeft bij de server voor uitgaande e-mail enkel de tekst SMTP opgegeven. Meestal ziet dit adres er ongeveer uit als smtp.uwprovider.nl.

Anne, 12-03-2012
Ik heb van TransIP een hosting pakket afgenomen, incl. een aantal mailboxen (POP3).
Nu heb ik in Outlook een e-mail adres ingesteld, gelinkt aan mijn website.
Echter, de uitgaande server die ik bij mijn hostingpakket kreeg van TransIP, doet het niet.
Ik heb UPC gebeld en vervolgens hun SMTP server ingesteld (smtp.upcmail.nl).
Nu werkt mijn e-mail prima BEHALVE als ik ergens ben waar geen UPC internet is, maar bijvoorbeeld KPN. Dan kan ik wel e-mails ontvangen via de server gelinkt aan mijn website, maar geen mail versturen.
UPC geeft aan dat ik in dat geval elke keer als ik ergens anders ben, de uitgaande server moet wijzigen (eh… lijkt me nogal wat gedoe?). Daarnaast werkt mijn webmail ook niet meer.
Wie kan mij helpen? Reactie infoteur, 26-05-2012
Het klopt dat de server voor uitgaande e-mail steeds dient te worden aangepast aan dat van de provider waarmee u verbinding maakt via het internet. Wanneer u op meerdere locaties uw mail gebruikt kan het handig zijn om een mobiel internetabonnement te overwegen voor uw laptop.

De webmail bij Transip zou het gewoon moeten doen met de instellingen die u destijds toegemaild heeft gekregen. Voor problemen hiermee kunt het beste even contact opnemen met Transip.

Karin, 09-03-2012
Alles werkte goed tot ik deze foutmelding kreeg
Account: 'pop.kpnmail.nl', Server: 'pop.kpnmail.nl', Protocol: POP3, Reactie van server: '.', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC18
Heb al diverse malen account opnieuw ingesteld, maar niets helpt. Reactie infoteur, 26-05-2012
Zou u de volledige tekst van de foutmelding op willen geven? Daaruit valt vaak de oorzaak te halen. Achter "Reactie van de server" zou nog een tekst moeten staan waaruit (hopelijk) valt af te leiden waar het probleem zit.

Marietje Jasnsen, 05-03-2012
Ik krijg steeds een foutmelding als ik een e-mail verzend.Ik kan ook geen E-mails ontvangen? ik ben er zelf mee bezig geweest. Wat is er fout gegaan? Onderin staat Lan verbinding:Een van de netwerkkabels ii niet aangesloten.Wat moet ik doen? Draadloze netverbinding; geen verbinding. Wat moet ik doen? Ik heb wel internet. Reactie infoteur, 06-03-2012
Wanneer u wel internetpagina's kunt openen dan hoeft u zich geen zorgen te maken over de berichten met betrekking tot de internetverbinding. De fout zit 'm waarschijnlijk in de e-mail instellingen. Welke foutmelding ontvangt u bij het verzenden/ontvangen van e-mail?

Frank, 12-02-2012
Voor mijn te openen webwinkel is er een mailadres gekoppeld aan mijn website. Dit is nu alleen nog te openen via de webmail en moet dus gekoppeld worden aan een server. Nu heb ik geprobeerd dit te koppelen aan mijn outlook. Email binnenhalen gaat prima, maar ik kan geen mail verzenden. Bij accountinstellingen testen krijg ik de volgende melding:
Test-e-mailbericht verzenden: Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).

Hoe krijg ik dit opgelost?

Mvg, Frank Reactie infoteur, 04-03-2012
U dient de smtp-server te gebruiken van de internetprovider waarmee u verbinding maakt met het internet. Deze gegevens heeft u bij aanvang van uw internetabonnement ontvangen. Wanneer u deze gegevens kwijt bent kunt u deze opvragen bij uw internetprovider.

Creatief Wonen, 11-02-2012
Steeds als ik de IN Post wil openen geeft hij de foutmelding bij terugkerende foutmelding waarschuw de server, kom er niet uit Reactie infoteur, 04-03-2012
Kunt u aangeven wat de precieze foutmelding is?

Louisawillems, 05-02-2012
Ik heb al bijna 10 jr een computer ben 5 jr klant van Tele 2 en gebruik altijd outlook expre
Op 07 Jan 2012 komt een mijnheer naar mijn computer kijken en de dag erna kan ik
geen uitgaande mails weg krijgen.die mijnheer komt terug en gaat uren met Tele2 bellen
uiteindelijk blijkt dat er een blokkade is maar zegt Tele 2 dat wordt deze week verholpen
ik heb nog contact met de klantenservice gehad maar! wat zij allemaal zeggen is voor
mij chinees.ik ben nu één maand verder en het probleem is nog altijd niet opgelost.
MvG louisa Reactie infoteur, 04-03-2012
Heeft u een virusscanner draaien? Deze kan ervoor zorgen dat mails niet goed verzonden kunnen worden. Schakel de virusscanner tijdelijk uit en probeer dan opnieuw een mail te verzenden.

Mocht dit niet lukken, neem dan telefonisch contact op met Tele2. Zij kunnen stap voor stap samen met u het e-mailaccount opnieuw instellen met de juiste instellingen.

Joke Vermeir, 24-01-2012
Ik wil een bestaand werkmailaccount kunnen openen bij mij thuis. Ik doe alle stappen en wil het account aanmaken. Wanneer ik wil voltooien krijg ik de melding bij inkomende mail dat de mailserver de aanmelding afwijst. De reactie van de server was -ERR invalid username/password… Reactie infoteur, 04-03-2012
Controleer de gebruikersnaam en het wachtwoord. Staat de CAPS-lock toets aan? Soms dient het hele e-mailadres ingevoerd te worden als gebruikersnaam, een andere keer alleen het gedeelte voor het @-teken.

Michel van Rooij, 21-01-2012
Hoi,
ik heb 2 accounts aangemaakt voor mijn dochters. De mails worden wel verstuurd, maar de inkomende mails ontvang ik niet. Alle instellingen, voor zover ik het kan zien, staan hetzelfde als het e mail adres wat welk werkt.
Wie kan me helpen? Reactie infoteur, 04-03-2012
Heeft u deze e-mailadressen aangemaakt bij uw internetprovider of bij een webmailservice (zoals Gmail of Hotmail)?

Resi, 12-01-2012
Wij zijn overgestapt van ziggo naar KPN en alle gegevens zijn goed ingevuld maar we kunnen geen mail ontvangen. Wel verzenden. Ís het mogenlijk dat we de oude berichten die via het oude adres binnen zijn gekomen eerst moeten worden verwijderd? Reactie infoteur, 04-03-2012
U hoeft de oude berichten niet te verwijderen. Wilt u uw oude mailadres blijven gebruiken of wilt u mailen met het nieuwe mailadres?

Wanneer u met uw nieuwe adres wilt mailen dan kunt u de instellingen gebruiken die u van Ziggo heeft ontvangen. Wilt u uw oude mailadres blijven gebruiken, dan dient u de gegevens van uw oude provider te gebruiken bij het instellen. Het enige dat u moet veranderen is het adres van de smtp-server, hier moet u die van Ziggo invullen. Vraag in dat geval wel even na bij KPN of uw oude adres nog wel actief is.

Matwo de Gregorio, 11-12-2011
Ik heb een nieuwe laptop en wil daar mijn account m.de.gregorio@hetnet instellen. Ik heb bovenstaande stappen uitgevoerd, echter bij het aanmelden van de server geef ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord op en de pop up blijft staan? Ik kan me blijkbaar niet aanmelden? Reactie infoteur, 04-03-2012
Controleer de gebruikersnaam en het wachtwoord. Staat de CAPS-lock toets aan? Soms dient het hele e-mailadres ingevoerd te worden als gebruikersnaam, een andere keer alleen het gedeelte voor het @-teken.

Lies, 14-11-2011
Ik heb mijn computer opnieuw geinstalleerd volgens de gegevens van mijn provider, maar toch kan ik geen mails ontvangen/vrzendn, krijg de volgende melding, snap het niet want heb alles exact overgenomen en al 10x nagekeken.
Er is een probleem opgetreden tijdens het aanmelden bij de e-mailserver. Uw wachtwoord is geweigerd. Account: 'pop.hetnet.nl', Server: 'pop.hetnet.nl', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR Logon failure: unknown user name or bad password.', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC92 Reactie infoteur, 04-03-2012
Controleer de gebruikersnaam en het wachtwoord. Staat de CAPS-lock toets aan? Soms dient het hele e-mailadres ingevoerd te worden als gebruikersnaam, een andere keer alleen het gedeelte voor het @-teken.

Marcel, 09-11-2011
Ik ben in bezit van Outlook express en heb mijn computer de afgelopen dagen opnieuw geinstalleerd. Nu kan ik via oulook alleen mails verzenden, maar niet ontvangen.
Ik krijg dan de volgende foutmelding:

Kan de host POP3 niet vinden. Controleer of u de naam van de server juist hebt opgegeven. Account: 'POP3', Server: 'POP3', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 11001, Foutnummer: 0x800CCC0D

Weet iemand hier een oplossing voor? Reactie infoteur, 06-03-2012
Wanneer u deze melding krijgt dan heeft u onjuiste gegevens ingevoerd bij de server voor inkomende e-mail. Hier dient u de volledige servernaam in te vullen, meestal iets in de trant van pop3.denaamvanuwmailprovider.nl.

Petra, 17-10-2011
Ik lees al jaren mijn mail via outlook express. Vandaag krijg ik ineens de melding dat ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord moet invoeren. Ik heb op enter gedrukt, mijn wachtwoord opnieuw getypt en bovenstaande informatie gecontroleerd. Ik blijf echter geen post kunnen ontvangen of verzenden. Het lukt wel via internet, dus met mijn mailaccount is niets mis. Nog oplossingen, ideeen? Reactie infoteur, 01-09-2012
U kunt hiervoor het beste het e-mail account in zijn geheel verwijderen en opnieuw installeren. Als het goed is zou het probleem daarmee verholpen moeten zijn.

Xavier, 19-09-2011
Ik heb een probleem in outlook 2007. Ik kan namelijk geen mails meer versturen. Ontvangen gaat echter wel. Telkens ik wil versturen, krijg ik volgende foutmelding: fout (0x8000CCC78): Kan het bericht niet verzenden. Controleer het e-mailadres in de accounteigenschappen. De reactie van de server was: 530 Authentication required

Ik had echter nooit iets verandert in mijn mail instellingen. Ben ze wel gaan controleren en heringevoerd, en alles klopt. Weten jullie wat er aan de hand is? Reactie infoteur, 01-09-2012
Nee hiervoor contact op met uw internetprovider. Het kan zijn dat er een wachtwoord nodig is om gebruik te mogen maken van hun server voor uitgaande e-mail.

Gerben, 29-08-2011
Geachte heer/mevrouw,

Ik heb met outlook 2010 een probleem.
Ik kan geen mail ontvangen, kleine kanttekening hij laat wel zien dat er mail binnenkomt maar deze verschijnen niet in beeld(postvak In)

Mvg,

Gerben Oude Oosterik Reactie infoteur, 01-09-2011
Krijgt u ook een foutmelding te zien?

Bert, 21-08-2011
Ik kan al weken geen e-mail meer verzenden, niet met outlook maar ook niet met windows live mail. Ik heb aan beide programma's niets veranderd, van de ene op de andere dag kreeg ik de volgende foutmelding: Kan de host smpt.ziggo.nl niet vinden. Controleer of je de naam van de server juist hebt opgegeven.

Onderwerp ''
Server: 'smpt.ziggo.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC0D
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Nee
Socket-fout: 11001 Reactie infoteur, 01-09-2011
Beste Bert,

Op de één of andere manier is er toch iets aan de instellingen veranderd. Bij de server voor uitgaande mail staat namelijk smpt.ziggo.nl en dat moet smtp.ziggo.nl zijn (de p en de t omgedraaid).

Dit kunt u als volgt wijzigen:

- Ga in Outlook Express naar Extra en dan naar Accounts.
- Selecteer het tabblad E-mail.
- Selecteer uw e-mailaccount en klik op Eigenschappen.
- Selecteer het tabblad Servers.
- Wijzig de naam van de server voor uitgaande e-mail.
- Klik achtereenvolgens op Toepassen, Ok en Sluiten

Helma Souren, 21-08-2011
Er is geen versleutelde verbinding geeft t aan als probleem fout.
( upcmail werkt dus bij mij niet goed )
Denk dat ik dan toch maar bij hotmail blijf…
Is daar ook een outlook voor?

met vriendelijke groet
Helma Souren Reactie infoteur, 01-09-2011
- Ga in Outlook Express naar Extra en dan naar Accounts.
- Selecteer het tabblad E-mail.
- Selecteer uw e-mailaccount en klik op Eigenschappen.
- Selecteer het tabblad Servers.
- Haal het vinkje weg bij Aanmelden met beveiligd-wachtwoordverificatie.
- Klik achtereenvolgens op Toepassen, Ok en Sluiten

Bernaer, 19-08-2011
Ik werk onder windows vista met microsoft outlook 2007 en met skynet e-mail adres. als ik op de actie verzenden/ontvangen druk in outlook dan werkt de optie verzenden (dus ik kan mails verzenden) maar bij ontvangen krijg ik steeds opnieuw een pop-up scherm "netwerk wachtwoord opgeven geef gebruikersnaam en wachtwoord op" dit schermt toont hij tellkens opnieuw zonder bijbehorende foutboodschap en ik ben er zeker van dat gebruikersnaam en wachtwoord juist zijn. (inkomende server mail gaat langs pop.skynet.be poort : 110). dus mails versturen werkt perfect ; mails ontvangen werkt niet. wie kan mij hiermee helpen? Reactie infoteur, 01-09-2011
De melding geeft aan dat er toch iets niet juist is in de gebruikersnaam en/of het wachtwoord. Soms dien je het hele e-mailadres op te geven als gebruikersnaam en soms alleen het gedeelte voor het @-teken.

Ook kan soms een virusscanner of firewall problemen geven. Schakel deze (tijdelijk) uit om te kijken of het probleem daarmee verholpen is. Lukt dit niet, dan dient u contact op te nemen met uw provider.

Arnold, 26-07-2011
Als er in een mail een link staat kan ik deze niet openen, hoe kan dit. mijn instellingen staan volgens mij allemaal goed Reactie infoteur, 01-09-2011
Misschien heb je iets aan de informatie op deze website:
http://www.timeatlas.com/5_minute_tips/annoyances/outlook_hyperlinks_fail_to_work

Yvonne, 19-07-2011
Ik kan geen email ontvangen maar wel verzenden!

Er is een probleem opgetreden tijdens het aanmelden bij de e-mailserver. Uw wachtwoord is geweigerd. Account: 'mail', Server: 'mail', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR [AUTH] Authentication failed', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC92 Reactie infoteur, 01-09-2011
De foutmelding geeft aan dat het wachtwoord onjuist is. Controleer het wachtwoord. Indien u het niet meer weet dan kunt u contact opnemen met uw internetprovider om een nieuw wachtwoord aan te vragen.

Ita van der Ploeg, 24-08-2010
Ik heb dit extra emailadres gekregen van de provider Denit.nl waar ik een domeinnaam heb geregistreerd en een website heb. Volgens hun gegevens klopt alles bij Denit. Ze hebben mij de emailinstellingen gegeven: bij uitgaande smtp server staat: de SMTP server van uw access provider. Dat betekent dus SMTP.wanadoo.es. Op de website van wanadoo (orange) kan ik wel een extra emailaccount aanmaken, maar alleen met… @orange.es. Mijn nieuwe, extra emailaccount heeft de domeinnaam als uitgang. Ja, dus de gegevens die ik van Denit heb gekregen heb ik ingevoerd in Outlook.
Ik weet niet wat u bedoeld met: "Welke server wordt vermeld in het venster dat verschijnt?" Reactie infoteur, 27-08-2010
Nu begrijp ik hoe het zit. Wanneer u probleemloos kunt ontvangen dan zijn de instellingen van uw domeinnaam bij Denit inderdaad goed en hoeft u aan de instellingen voor de inkomende mail (POP3) niets te wijzigen.

U geeft aan dat de instellingen voor uitgaande mail bij uw andere account wel probleemloos werken. Ga eens naar Extra - Accounts - E-mail, selecteer uw eerste account en klik op Eigenschappen. Ga dan naar het tabblad Servers.

Staat er onderaan bij "Server voor uitgaande e-mail" een vinkje bij "Voor deze server is verificatie vereist"?

Indien ja, klik op de knop "Instellingen". Welke optie staat daar aangevinkt, "instellingen van de server voor inkomende e-mail gebruiken" of "aanmelden met"?

Nav uw antwoorden op deze vragen kan ik u misschien verder helpen

Hennie Michorius, 21-08-2010
Dit zijn de meldingen die ik krijg. Hopelijk kunt u me helpen.

Account: 'kpn', Server: 'pop.kpnmail.nl', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR Logon failure: unknown user name or bad password.', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC92

Account: 'pop.kpnmail.nl', Server: 'pop.kpnmail.nl', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR Protocol error.', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC91

Met vriendelijke groet,

Hennie Michorius Reactie infoteur, 27-08-2010
De foutmelding geeft aan dat u een verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord ingevoerd zou hebben. Let er bij het invoeren van de gebruikernaam op of dit het hele e-mailadres moet zijn of alleen het gedeelte voor het @-teken. Dit verschilt per provider.

Komt u er niet uit, dan kunt u het beste even contact opnemen met uw provider om te controleren of u de juiste gegevens gebruikt.

Irene, 19-08-2010
Ik kan in outlook geen emails meer ontvangen (ophalen via webmail kan wel), wel verzenden. ik krijg de volgende foutmelding;
Your server has unexpectedly terminated the connection. Possible causes for this include server problems, network problems, or a long period of inactivity. Account: 'irenethomas', Server: 'POP3.zonnet.nl', Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Error Number: 0x800CCC0F Reactie infoteur, 27-08-2010
Meestal wordt deze melding door Outlook Express gegeven wanneer er een groot mailbericht binnengehaald moet worden. Dit duurt dan te lang en daardoor wordt de verbinding verbroken.

Om dit op te lossen logt u in via de webmail en verwijdert u het grote mailbericht.

Ita van der Ploeg, 03-08-2010
Ik kan geen email verzenden, wel ontvangen met een nieuwe toegevoegde emailaccount.Ik heb in Outlook een nieuw emailaccount toegevoegd. Als uitgaande server SMTP.wanadoo.es ingevuld (dezelfde als bij mijn eerste account, dus ook SMTP met hoofdletters). Verificatie aangevinkt en "dezelfde instellingen gebruiken… enz. Steeds als ik wil verzenden krijg ik het venster "aanmelden met… " Als ik ok zeg blijft het venster terugkomen.Zonder aanvinken verificatie krijg ik de foutmelding dat er verificatievereist is. Reactie infoteur, 19-08-2010
Heeft u dit extra mailadres bij uw provider aangemaakt of enkel in Outlook ingesteld? Een mailadres moet eerst aangemaakt worden bij de provider voordat u er iets mee kunt in Outlook.

Welke server wordt vermeld in het venster dat verschijnt?

S., 19-07-2010
Ik krijg telkens foutnummer 530. Kan het bericht niet verzenden. De verificatie-instelling is mogelijk niet juist voor de server voor uitgaande e-mail [SMTP]. U vindt informatie over dit probleem in de Help. Zoek naar 'Problemen oplossen in Windows Mail' en raadpleeg de sectie 'Ik heb problemen met het verzenden van e-mail'. Als u hulp nodig hebt bij het vaststellen van de juiste serverinstellingen, neemt u contact op met de serviceprovider voor e-mail.

Het geweigerde e-mailadres was service@babylon-it.nl. Onderwerp '', Account: 'service@babylon-it.nl', Server: 'smtp.tele2.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '530 service@babylon-it.nl There is an error in your configuration. More info at www.tele2mail.com', Poort: 587, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 530, Foutnummer: 0x800CCC78 Reactie infoteur, 19-08-2010
In de foutmelding wordt aangegeven dat de verificatie instelling voor de uitgaande mailserver mogelijk niet juist is. Dit kunt u als volgt wijzigen:

- Ga naar Extra en klik op Accounts
- Kies het tabblad E-mail en selecteer uw mailaccount
- Klik op Eigenschappen en ga naar het tabblad Servers

Onderaan bij de server voor uitgaande e-mail kunt u een vinkje plaatsen of verwijderen.

- Klik achtereenvolgens op Toepassen, Ok en Sluiten

R. Richards, 03-07-2010
Goedemiddag,
Kunt u helpen met volgend probleem: sinds paar dagen kan ik geen mail versturen, noch ontvangen. Als ik in Outlook Express 6 op "verzenden / ontvangen" klik, verschijnt volgende melding: Er zijn fouten opgetreden bij het verwerken van de taakverzoeken. Raadpleeg de onderstaande lijst met fouten voor meer details.
Fouten:
---------------------------------------
Kan de host smtp.zdsl.be niet vinden. Controleer of u de naam van de server juist hebt opgegeven. Account: 'pop.zdsl.be', Server: 'smtp.zdsl.be', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 11001, Foutnummer: 0x800CCC0D
----------------------------------------------------------------------
en:
-------------------------------------------------------------------------
Kan de host pop.zdsl.be niet vinden. Controleer of u de naam van de server juist hebt opgegeven. Account: 'pop.zdsl.be', Server: 'pop.zdsl.be', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 11001, Foutnummer: 0x800CCC0D
-----------------------------------------------------------------------------

Ik heb het volgende geprobeerd:
1. de gegevens v.d. provider opnieuw ingevoerd (dus een tweede account aangemaakt met dezelfde naam, daar kwam automatisch "1" bij te staan).
2. de gegevens van deze account verwijderd en vervangen door het backupbestand te importeren,
3. de gegevens van deze account gewoon overgetypt.
4. de gegevens van deze account verwijderd en opnieuw ingevuld.
5. antivirusprogramma tijdelijk uitgeschakeld.
Helaas hebben deze stappen niets geholpen.

Het gaat om een Belgische provider: zdsl.be (die helaas ook per telefoon slecht te bereiken is)
Ik heb een desktop pc met vaste verbinding, niet draadloos.
Surfen is geen probleem, emailen dus wel.
Ik heb via webmail gekeken, daar zat 1 email in de inbox map (44 kb). Om te voorkomen dat daar misschien iets mee was, heb ik dat bericht verwijderd maar ook dat maakt geen verschil.

Bij inkomend staat: pop.zdsl.be
Bij uitgaand staat: smtp.zdsl.be (dus niet omgekeerd zoals in 1 v.d. berichten op de site)

Ik heb ong. een uur geleden via mijn gmailaccount een mail gestuurd naar mijn emailadres bij zdsl.be maar dat bericht komt kennelijk niet aan want via webmail is het niet te zien. Het bericht is ook (nog?) niet terug gekomen naar de gmailaccount met een melding dat er iets verkeerd is gegaan…

Ook als ik probeer om via webmail een bericht te versturen, verschijnt er een foutmelding:
"SMTP Fout (451): kon afzender "(mijn emailadres bij zdsl.be)" niet instellen"
Heeft u nog suggesties wat ik kan proberen om dit probleem op te lossen?

Bij voorbaat dank,
R. Richards Reactie infoteur, 19-08-2010
U heeft eigenlijk al elke stap ondernomen die ik had willen adviseren.

Wanneer er ook in de webmail fouten optreden bij het verzenden en ontvangen dan ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk bij de provider zelf. Ik wil u dan ook adviseren om met hen contact op te nemen voor een oplossing.

Nien, 18-06-2010
Sinds vanochtend kon ik geen email verzenden via outlookexpress. Met tele2 contact gehad, tot 3! keer toe. Alles gedaan wat zij zeiden. Gevolg is dat ik nu ook geen mail meer kan versturen. Heb antivirusprogramma verwijderd, nieuw account aangemaakt, ed. Tja dan is microsoft niet hun pakkie an en laten zij het los. Terwijl door hun opdrachten uit te voeren ik nu ook geen mail meer kan ontvangen. Ja via de webmail, maar das niets als je outlook gewent bent. Reactie infoteur, 19-08-2010
Let erop dat u bij het instellen van het mailaccount bij de smtp-server de naam van de server invoert die hoort bij uw internetverbinding. Dit kan een andere provider zijn dan die van uw mailaccount!

Heeft u bijvoorbeeld een mailaccount van Zonnet maar een internetverbinding van Ziggo, vul dan bij de server voor uitgaande e-mail de smtp-server van Ziggo in.

Komt u er niet uit? Post dan hier de foutmelding, misschien kan ik u verder helpen.

F. van der Hoek, 16-06-2010
Gl, heb outlook express 2003 maar ben mijn wachtwoord en mijn gebruikers naam kwijt hoe kan ik deze terug krijgen het gaat om mijn laptop op de camping kan ook niet ontvangen en verzenden graag een antwoord van u bvd f v d hoek Reactie infoteur, 19-08-2010
Voor het opvragen van uw gebruikersnaam en wachtwoord kunt u contact opnemen met uw provider.

Ilse, 13-06-2010
Bij mij gaat t allemaal weer anders.ik kan gewoon mail ontvangen en verzenden.maar zend iemand iets naar mij krijgen hun een of andere foutmelding.en denken ze dat ik mijn mail niet krijg, terwijl dat wel zo is.Wie weet wat ik eraan kan doen?heb ik ergens iets verkeerd gedaan?heb al jaren mijn email via de outlook en sinds een jaar krijgen de afzenders een foutmelding als ze een mailtje naar mij sturen.gr Ilse Reactie infoteur, 19-08-2010
Wanneer u de mail wel ontvangt en de afzenders een toch foutmelding ontvangen dan komt dit vaak doordat er bij de provider in de webmail een doorstuuradres is ingesteld naar een niet meer bestaand mailadres of een mailadres waarvan de mailbox vol zit.

Uit de foutmelding kunt u wellicht opmaken om welk mailadres dit gaat. Vervolgens kunt u de doorstuuroptie uitzetten zodat afzenders deze foutmelding niet meer ontvangen.

Mocht dit niet de oplossing voor uw probleem zijn dan kunt u het beste de foutmelding hier posten (met de mailadressen onherkenbaar gemaakt) dan kan ik u wellicht verder helpen.

Ton Lemmens, 08-06-2010
Goede middag
Er is een fout opgetreden bij het openen van dit bericht.
Dit verschijnt als ik een nieuwe E-mail wil maken/ versturen, of als ik een gekregen e-mail wil openen, of het adresboek wil opnenen. En ik kan de oorzaak niet vinden.

Met vriendelijke groet,
Ton Lemmens Reactie infoteur, 19-08-2010
Wanneer dit probleem zich blijft voordoen kunt u het beste het programma Outlook Express opnieuw installeren.

Peter van der Hart, 08-06-2010
Ik vul mijn gegevens in bij acount van outlook express, zoals aangegeven bij de website van tele2. Ik krijg echter onderstaande meldingen als ik op verzend/ontvang druk:
Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'pop3.tele2.nl', Server: 'smtp.tele2.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E

Kan niet bij de server aanmelden met verificatie van veilige wachtwoorden. Account: 'pop3.tele2.nl', Server: 'pop.tele2.nl', Protocol: POP3, Reactie van server: '.', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC18 Reactie infoteur, 19-08-2010
U heeft de optie voor beveiligde wachtwoordverificatie aangevinkt. Deze optie kunt u als volgt uitschakelen:

- Ga bovenin naar Extra en naar Accounts
- Selecteer het tabblad E-mail en kies uw mailaccount
- Klik op Eigenschappen en ga naar het tabblad Servers
- Verwijder het vinkje bij "Aanmelden met beveiligd-wachtwoordverificatie
- Klik achtereenvolgens op Toepassen, Ok en Sluiten

Het probleem zou hiermee opgelost moeten zijn.

Michel, 31-05-2010
Bij taak pop.kpnmail.nl - Bezig met verzenden en ontvangen is een fout (0x80042108) opgetreden: Outlook kan geen verbinding maken met de server voor inkomende e-mail (POP3). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of Internet-provider (ISP). Reactie infoteur, 19-08-2010
Dergelijke berichten kunnen af en toe voorkomen. Wanneer u het bericht blijft ontvangen kunt u het best even contact opnemen met uw provider.

Ruud, 13-05-2010
Voor het account pop.hetnet.nl (1) kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden. Er is een onjuist wachtwoord ingevoerd. De volgende keer dat je berichten verzendt of ontvangt, moet je je gebruikersnaam en wachtwoord voor dit account invoeren.

Serverfout: 0x800CCC90
Reactie van server: -ERR Logon failure: unknown user name or bad password.
Server: 'pop.hetnet.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC92
Protocol: POP3
Poort: 110
Beveiligd(SSL): Nee
WAT MOET IK DOEN HOOR VAN U IK GEBRUIK AL JAAR EN DAG DE ZELFDE WACHTWORD Reactie infoteur, 30-05-2010
Op de een of andere manier wordt het wachtwoord toch niet herkend. U kunt het beste uw gebruikersnaam en wachtwoord opnieuw invoeren.

P. Snelders, 12-05-2010
Steeds als ik naar Outlook Express ga krijg ik de foutmelding Socketsfout 11001, Foutnummer 0x800CCC0D. Ik kan echter wel berichten ontvangen en verzenden. Wat moet ik hiermee?
Vriendelijke groet,
P. Snelders. Reactie infoteur, 30-05-2010
Zou u de volledige foutmelding willen posten? Dan kan ik u wellicht verder helpen. Als het goed is zou er meer informatie in de foutmelding moeten staan.

Ruud, 11-05-2010
Voor het account windowslive kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden. Er is een onjuist wachtwoord ingevoerd. De volgende keer dat je berichten verzendt of ontvangt, moet je je gebruikersnaam en wachtwoord voor dit account invoeren.

Serverfout: 0x800CCC90
Reactie van server: -ERR Logon failure: unknown user name or bad password.
Server: 'pop.hetnet.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC92
Protocol: POP3
Poort: 110
Beveiligd(SSL): Nee Reactie infoteur, 30-05-2010
Zie antwoord hierboven.

Lars Ebus, 22-04-2010
Gisteren was verzenden van mail geen probleem, vandaag krijg ik de volgenden foutmelding:
Kan de host smarthost.direct-adsl.nl niet vinden. Controleer of u de naam van de server juist hebt opgegeven. Account: 'Peters & Peters', Server: 'smarthost.direct-adsl.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 11004, Foutnummer: 0x800CCC0D.

Hoe los ik dit op Reactie infoteur, 30-05-2010
Maakt u verbinding met het internet via KPN of via een andere internetprovider? Dit is ook belangrijk om voor de zekerheid te checken indien u gebruik maakt van een draadloze verbinding. Verder kunt u proberen om een eventueel aanwezige virusscanner (tijdelijk) uit te schakelen.

Annie Herzig, 15-04-2010
Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is annieherzig@home.nl. Onderwerp 'test', Account: 'mail.home.nl (1)', Server: 'mail.home.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 B002 Recipient e-mail address invalid / Ontvanger e-mail adres bestaat niet', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79 Reactie infoteur, 30-05-2010
Kunt u wel naar anderen een bericht verzenden of krijgt u dan dezelfde foutmelding?

Maarek, 06-04-2010
Onlangs was ik bezig met het instellen van een paar email accounts alleen loop ik tegen het volgende probleem aan: Persoon 'x' & 'z' hebben de beschikking over de mailbox van persoon 'y'. Als ik via 'x' een bericht verstuur, komt dat dus in de verzonden emails van x. Maar hoe krijg ik voor elkaar dat ik het in de verzonden items van 'y', zodat 'z' het ook kan lezen. Mvg, Maarek Reactie infoteur, 30-05-2010
Het is helaas niet mogelijk om, via Outlook Express, een verzonden mail in beide accounts te tonen. Een mogelijke oplossing is om gebruik te maken van de webmail. Op die manier hebben beide personen toegang tot dezelfde map "verzonden items".

Erika van Prattenburg, 01-04-2010
Dag,

Wij gebruiken al heel lang outlook express. Onze accounts zijn van Tele 2. Nu kunnen we wel ontvangen maar niet verzenden van onze account. Toen we dat nog wel konden is er volgens mij niets veranderd waarom het ineens niet meer kon. we krijgen deze foutmelding:Kan het bericht niet verzenden omdat de server het e-mailadres van de afzender heeft geweigerd. Het e-mailadres van de afzender is ericenerika@vanprattenburg.nl. Onderwerp '', Account: 'Eric en Erika', Server: 'smtp.versatel.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '553 sorry, your mail was administratively denied. (#5.7.1)', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 553, Foutnummer: 0x800CCC78

ik zie van alles staan over verificatie en beveiliging maa dat heb ik allemaal al geprobeerd. We hebben al met tele2 gebeld maar die zeggen alleen maar: account verwijderen en opnieuw instellen, ook gedaan uiteraard maar zonder resultaat. Ik vind het zowat belachelijk worden…

iemand een oplossing? Reactie infoteur, 30-05-2010
Via welke internetprovider maakt u thuis verbinding met het internet? Voor het verzenden van e-mail dient u de smtp-server te wijzigen in die van uw internetprovider. Dit kunt u als volgt wijzigen:

- Ga in Outlook Express naar Extra en dan naar Accounts.
- Selecteer het tabblad E-mail.
- Selecteer uw e-mailaccount en klik op Eigenschappen.
- Selecteer het tabblad Servers.
- Wijzig de naam van de server voor uitgaande e-mail.
- Klik achtereenvolgens op Toepassen, Ok en Sluiten

Liedewij, 28-03-2010
Goedendag, ik kon vanochtend gewoon mail ontvangen en verzenden maar heb vanmiddag een MacFee beveiliging aangevraagd en sindsdien kan ik niets meer ontvangen of verzenden: ik krijg de volgende meldingen: Het verbinding maken met de server is mislukt. Account: 'pop3.wanadoo.nl', Server: 'pop3.wanadoo.nl', Protocol: POP3, Poort: 995, Beveiligd(SSL): Ja, Socket-fout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E
volgens mij ligt het aan t beveiligingsprogramma die ik heb laten activeren: klopt dit en wat zou ik er aan kunnen doen om dit te verhelpen? alvast bedankt! vr gr Liedewij Reactie infoteur, 30-05-2010
Deze foutmelding wordt inderdaad waarschijnlijk veroorzaakt door de MacAfee beveiliging. U kunt het beste de instellingen van de beveiliging nalopen.

Mirres, 13-03-2010
Goedemorgen,

Voorheen had ik outlook express op mijn pc staan en sinds gisteren outlook 2003.
Bij outlook express werkten beide emailadressen. NU bij outlook krijg ik geen mails binnen (kan wel versturen) van mijn 2de account. Hoofdaccount werkt overigens wel (zowel verzenden als ontvangen) IK krijg geen foutmelding.
Wat is er fout gegaan? Reactie infoteur, 13-03-2010
Heeft u al geprobeerd om op verzenden/ontvangen te klikken? F9 geeft hetzelfde resultaat.

En heeft u al via de webmail gecontroleerd of er wel nieuwe berichten zijn? Het kan namelijk zijn dat uw webmailbox vol zit en u daardoor geen berichten meer ontvangt.

Bart, 10-03-2010
Hartelijke dank voor de info, het probleem is opgelost en het zat inderdaad in het feit dat ze een andere provider heeft voor internet dan voor haar e-mail. Reactie infoteur, 10-03-2010
Graag gedaan!

B. Doedens, 09-03-2010
Ik heb contact gehad met Ziggo en ben niet veel verder gekomen. Volgens Ziggo zou het aan het wachtwoord kunnen liggen, dat vond ik al direct vreemd maar goed. Ik heb gisteravond alles nagelopen adv mijn instellingen en die kwamen overheen met die van mijn dochter en toch kan zij geen email verzenden vanuit Outlook Express
Heeft u nog een andere suggestie Reactie infoteur, 10-03-2010
Dat is inderdaad vreemd want voor het verzenden van mail is geen wachtwoord nodig. Loopt de internetverbinding van uw dochter ook via Ziggo of heeft zij alleen e-mail van Ziggo en internet via een andere provider? U dient het adres van de inkomende mailserver in te vullen van de e-mail provider en het adres van de uitgaande mailserver van de internetprovider. Wanneer zij dus een mailadres heeft van quicknet en een internetverbinding via ziggo dan dient zij bij de server voor inkomende e-mail pop.quicknet.nl in te vullen en bij de server voor uitgaande e-mal smtp.ziggo.nl

Mocht het hierna nog niet lukken laat dan even weten welke foutmelding u krijgt.

Artistik (8 artikelen)
Gepubliceerd: 12-02-2008
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tutorials
Per 2021 gaat InfoNu verder als archief. Het grote aanbod van artikelen blijft beschikbaar maar er worden geen nieuwe artikelen meer gepubliceerd en nog maar beperkt geactualiseerd, daardoor kunnen artikelen op bepaalde punten verouderd zijn. Reacties plaatsen bij artikelen is niet meer mogelijk.