InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > Outlook Express - briefpapier achtergrond

Outlook Express - briefpapier achtergrond

Outlook Express - briefpapier achtergrond Outlook Express is een veel gebruikt programma voor het verzenden en ontvangen van e-mail. Wat veel mensen niet weten is dat er allerlei leuke extra's in het programma verborgen zitten. Bijvoorbeeld de mogelijkheid om je e-mailberichten een persoonlijk tintje te geven met leuk briefpapier. In dit artikel zal ik uitleggen hoe je je e-mail kunt versturen met een leuk briefpapier als achtergrond voor je berichten.

Briefpapier instellen voor 1 bericht

Wanneer je een e-mail bericht naar iemand wilt sturen dan kun je als volgt een briefpapier selecteren:
  • klik links bovenin op Nieuw Bericht om een nieuw berichtvenster te openen
  • kies bovenin het berichtvenster voor Bericht en kies Nieuw bericht met... en daarna Briefpapier selecteren

Je krijgt nu een overzicht van een aantal leuke soorten briefpapier die standaard in Outlook Express zitten.
Wanneer je op een van de briefpapieren klikt krijg je aan de rechterkant hiervan een voorbeeld te zien.
Klik op Ok als je een leuk briefpapier hebt gevonden. Je kunt nu verder gaan met het intypen van je e-mail bericht.

Briefpapier instellen voor alle berichten

Wanneer je een briefpapier hebt gevonden dat je voor alle berichten wilt gebruiken dan kun je in Outlook Express instellen dat dit briefpapier standaard gebruikt moet worden. Dit gaat als volgt:
  • ga in het hoofdvenster (dus niet het berichtvenster) naar Extra en kies voor Opties
  • klik op het tabblad Opstellen
  • zet bij Briefpapier een vinkje bij E-mail
  • klik op de knop Selecteren
  • kies je favoriete briefpapier en klik op Ok
  • klik op de knop Toepassen en daarna op Ok

Je e-mailberichten zullen nu standaard voorzien worden van het briefpapier dat jij hebt gekozen.
Wil je voor een bericht een andere achtergrond gebruiken dan kun je dat aangeven op de manier zoals ik hierboven heb beschreven (briefpapier instellen voor 1 bericht). Wil je geen achtergrond gebruiken, ga dan bovenin het berichtenvenster naar Bericht, kies weer Nieuw bericht met... en kies dan voor Zonder briefpapier.

Zelf briefpapier maken met de wizard Briefpapier

Heb je een leuke afbeelding? Dan kun je ook zelf briefpapier maken. Dit gaat als volgt:
  • Klik vervolgens op Nieuw
  • De Wizard Briefpapier wordt geopend, je kunt op Volgende klikken

Hier kun je een afbeelding kiezen. Klik op bladeren om een van je eigen afbeeldingen te gebruiken. Vervolgens kun je een aantal instellingen opgeven zoals:
  • de plaats van de afbeelding (over het hele papier of alleen aan de rand)
  • de kleur van de letters
  • het lettertype

Wanneer je klaar bent kun je je briefpapier een naam geven zodat het wordt opgeslagen. Nu staat jouw briefpapier in het vervolg ook in de lijst!

Het is erg leuk om met de wizard Briefpapier te experimenteren. Probeer het maar eens. Je kunt altijd met de knop Vorige weer terug om instellingen te veranderen of op Annuleren klkken om de wizard te beëindigen. Er wordt dan niets opgeslagen. Heb je vragen ? Post ze hieronder.
© 2008 - 2019 Artistik, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Outlook Express - e-mail account instellenOutlook Express - e-mail account instellenOutlook Express wordt standaard meegeleverd bij Windows. Dit handige programma is een simpelere versie van het uitgebrei…
Windows Vista heeft Windows Mail, een stuk veiligerWindows Vista heeft Windows Mail, een stuk veiligerOutlook Express heet in Windows Vista nu Windows Mail. Ondanks de vergelijkbare basis zijn er nogal wat nuttige verbeter…
Outlook Express - sneltoetsenOutlook Express - sneltoetsenNu er in de meeste huishoudens een pc aanwezig is kunnen veel mensen aardig handig met de muis overweg. Toch zijn er bij…
SPAMfighter voor pc optimalisatieSPAMfighter voor pc optimalisatieSPAMfighter is een handig programma tegen ongewenste e-mails. Voor particulieren is de SPAMfighter Standaard-versie grat…
Het archiveren van e-mailHet archiveren van e-mailMeer mensen willen hun e-mail archiveren. Sinds een aantal jaren is e-mail, door de komst van internet, één van de belan…

Reageer op het artikel "Outlook Express - briefpapier achtergrond"

Reacties

A. Spee, 23-04-2011 00:04 #5
Soms gebruik ik, alhoewel het enige tijd geleden is, outlook express om animaties te versturen. Standaard gebruik ik microsoft office outlook. Nu kom ik tot de ontdekking na een test dat de e-mails wel verstuurd worden door outlook express maar ik ze niet ontvang in outlook. Bij verzonden berichten staat hij als wel verzonden en is ook de animatie te zien. Graag uw hulp. Wellicht zijn de instellingen niet in orde. Reactie infoteur, 11-05-2011
Draait u beide programma's (Outlook en Outlook Express) op dezelfde computer? Wanneer u een mail aan uzelf verstuurt in Outlook Express ontvangt u deze mail dan wel in Outlook Express? In dat geval zult u de mail niet nogmaals ontvangen wanneer u met Outlook nogmaals uw mail wilt ophalen.

Mieke, 30-03-2010 15:25 #4
Goede middag, ik heb veel "outlookpapier" gemaakt met een mooie afbeelding er op, als ik het verstuur en ik heb niet zo veel tekst krijgt de ontvanger maar een klein stukje van het plaatje te zien. Nu enter ik omlaag en zet een streep aan de onder kant. Is daar misschien een instelling voor, dat ze het hele vel te zien krijgen? Het papier dat ik maak is 1024X800 groot. Vriendelijke groet!

Gerard Overbeek, 20-11-2009 10:58 #3
Ik ben volledig op de hoogte met het maken van mails + achtergronden / plaatjes. Echter, wanneer ik deze verstuur, dan staat het plaatje niet op de mail (zoals ik het maak) maar als een soort bijlage die ik moet openen. Hoe kan dat?

Artistik (infoteur), 26-03-2008 00:41 #2
Wat kan helpen is eerst het briefpapier selecteren en dan de mail gaan schrijven. Ook kun je in het berichtvenster onderin klikken op het tabblad Voorbeeld om te zien hoe het bericht bij de ontvanger eruit zal zien. Is dit tabblad niet te zien? Ga dan in het berichtvenster naar Beeld en zet een vinkje voor Bronbewerking.

Let er verder op dat in het berichtvenster bij Opmaak een stipje staat bij Rich Text (html) en de optie "Afbeeldingen verzenden bij bericht" aangevinkt staat.
Let er ook op dat als je het gaat verzenden de optie "afbeeldingen verzenden bij bericht" aangevinkt staat (Nieuw bericht > Opmaak)

Succes!

Smaart, 15-03-2008 08:34 #1
Inderdaad, briefpapier maken en gebruiken is leuk. En… het blijkt dat de mensen met een Apple het briefpapier heel anders (en eigenlijk onbruikbaar) ontvangen. Heb je een tip voor mij hoe ik dit anders kan doen? Ik gebruik nu ook foto's b.v…

Infoteur: Artistik
Gepubliceerd: 12-02-2008
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Reacties: 5
Schrijf mee!