InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > Windows 7 gratis upgrade: Windows vista upgraden naar 7

Windows 7 gratis upgrade: Windows vista upgraden naar 7

Windows 7 gratis upgrade: Windows vista upgraden naar 7 Windows 7 kost rond de 100. Wanneer je in het bezit bent van Windows Vista is het mogelijk om een upgrade uit te voeren. Dat is een stuk eenvoudiger dan Windows helemaal opnieuw installeren, omdat je programma's en bestanden op de computer behouden blijven. Voor sommige mensen is het mogelijk om deze upgrade naar Windows 7 gratis te bemachtigen, via de fabrikant van hun computer. Voor het upgraden van Windows Vista naar Windows 7 ben je dan alleen verzend- en administratiekosten kwijt.

Windows 7

Windows 7 heeft behoorlijk wat voordelen ten opzichte van Windows Vista. Zo is Windows 7 stabieler; zijn er meer mogelijkheden om je veiligheid te verhogen; de zoekfunctie is verbeterd; het is makkelijker om apparaten en netwerken aan te sluiten; en je hebt de mogelijkheid om ouderlijk toezicht in te stellen.

Wanneer je via Google of andere zoekmachines op zoek gaat naar 'Windows 7 gratis downloaden', kom je al snel de mogelijkheid tegen om een testversie te downloaden: Windows 7 Beta. Je krijgt dan de mogelijkheid om Windows 7, 3 maanden lang gratis uit te proberen. Daarnaast zijn er ook versies die na een bepaalde datum niet meer bruikbaar zijn. Je kunt Windows 7 dan uiteraard wel gewoon kopen, maar dat is behoorlijk duur. Zo ligt de adviesprijs voor het upgraden van Windows Vista naar Windows 7 Home Premium rond de 100. Veel mensen hebben echter de mogelijkheid om deze upgrade veel goedkoper te krijgen, zonder dat ze het weten.

Windows 7 gratis upgrade via Packard Bell

Wanneer je tussen 26 juni 2009 en 31 januari 2010 een Packard Bell laptop of desktop van een bepaald model hebt gekocht, kon je via Packard Bell gratis een upgrade bemachtigen van Windows Vista naar Windows 7. Op de (internationale) site van Packard Bell keek je of jouw type computer er tussen stond. Vervolgens moest je een aantal gegevens invoeren, waaronder het PC-model en het PC-serienummer. Wanneer je vanuit Nederland bestede, kostte de upgrade je 14,90 aan verzend- en administratiekosten. Je moest dan wel met een creditcard betalen. Anders kon je gebruik maken van 'betaling door middel van telegrafische transfer'. De kosten waren dan nog 10,- hoger, maar het totaalbedrag van 24,90 is nog steeds een stuk lager dan de 100 voor een volledige upgrade. Bij Packard Bell moest de aanvraag voor een upgrade voor 31 januari 2010 binnen zijn. Helaas is het dus niet meer mogelijk om gebruik te maken van deze aanbieding.

Windows 7 gratis upgrade via andere merken

Packard Bell is niet de enige fabrikant die deze service aanbiedt. Ook Acer, Asus, Dell, E-Machines, Fujitsu Technology Solutions, HP, Lenovo, Medion, MSI, Samsung, Sony en Toshiba bieden de mogelijkheid om bij reeds gekochte laptops en desktops Windows 7 te upgraden, waarbij je enkel verzend- en administratiekosten betaalt. Dat geldt (specifiek voor Nederland) ook voor Alternate, Aragorn, BTO, DataByte, Informatique, MyCom, Paradigit en Xxodd.

Wanneer je na 26 juni 2009 een computer met Windows Vista hebt gekocht kan het dus zeker de moeite lonen om even op internet te kijken of je Windows Vista bijna kosteloos kunt upgraden naar Windows 7. Er zijn veel modellen laptops en desktops die binnen deze regeling vallen. Een bijkomende voorwaarde is dat je Windows 7 alleen kunt krijgen in de taal waarin je ook Windows Vista hebt.

Jammer genoeg hebben de meeste fabrikanten een beperkt aantal licenties ingekocht. Daarom hebben zij een datum ingesteld waarna de gratis upgrade niet meer mogelijk is; of zij geven de upgrade alleen weg totdat het moment dat hun upgradelicenties op zijn.

Gratis upgrade naar Windows 8

Helaas is een dergelijke gratis upgradeactie niet in gang gezet voor Windows 8. Wel is het mogelijk om een upgrade uit te voeren van Windows 7 naar Windows 8, waarbij alle programma's en bestanden behouden blijven. Maar daarvoor zul je dan dus wel moeten betalen.
© 2010 - 2014 Brempie, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Windows Vista: overzicht van alle versiesWindows Vista: overzicht van alle versiesMicrosoft Windows Vista is de populairste besturingssysteem van vandaag. Het is de opvolger van Windows XP en vertoont o…
Windows 7 installeren via upgrade of schone installatieWindows 7 installeren via upgrade of schone installatieWindows 7 het nieuwe, toch ook wel succesvolle besturingssysteem van Microsoft, ligt nu al een tijdje in de schappen. Ma…
Windows Vista: met truc 120 dagen zonder activeringWindows Vista: met truc 120 dagen zonder activeringGebruikers kunnen de activering van Windows Vista met een eenvoudige instructie van 30 naar 120 dagen uitstellen.
Vista naast XP installerenVista naast XP installerenMet een dualbootsysteem Windows XP met Vista kunt u beide besturingssystemen gebruiken, en als een probleem is met Vista…
Windows Vista - De verschillen tussen de versiesWindows Vista - De verschillen tussen de versiesAls je een computer koopt, zit er bijna altijd Windows Vista bij. Vaak staat er ook bij welke versie van Windows Vista j…
Bronnen en referenties
  • Windows7.com
  • Microsoft.com

Reageer op het artikel "Windows 7 gratis upgrade: Windows vista upgraden naar 7"

Reactie

Nathaniël J. V. Mulder, 27-08-2010 22:49 #1
Hallo allemaal,

Ik wilde dolgraag van mijn Windows Vista af maar heb tot op heden geen mogelijkheid gevonden
voor een gratis update naar Windows 7, hebben jullie hiervoor een oplossing?

Ik ben in bezit van een MEDION Core 2 Dual van December 2008.

Met vriendelijke groet,

Nathaniël

Infoteur: Brempie
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Reacties: 1
Schrijf mee!