InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > Windows 7 gratis upgrade: Windows vista upgraden naar 7

Windows 7 gratis upgrade: Windows vista upgraden naar 7

Windows 7 gratis upgrade: Windows vista upgraden naar 7 De upgrade van Windows Vista naar Windows 7 heeft een adviesprijs van 119,99. Het is voor sommige mensen echter mogelijk om Windows 7 gratis te bemachtigen, via de fabrikant van hun computer. Voor het upgraden van Windows Vista naar Windows 7 ben je dan alleen verzend- en administratiekosten kwijt.

Windows 7

Windows 7 heeft behoorlijk wat voordelen ten opzichte van Windows Vista. Zo is Windows 7 stabieler; er zijn meer mogelijkheden om je veiligheid te verhogen; de zoekfunctie is verbeterd; het is makkelijker om apparaten en netwerken aan te sluiten; je hebt de mogelijkheid om ouderlijk toezicht in te stellen, en meer.

Wanneer je via Google of andere zoekmachines op zoek gaat naar 'Windows 7 gratis downloaden', kom je al snel de mogelijkheid tegen om een testversie te downloaden: Windows 7 Beta. Je krijgt dan de mogelijkheid om Windows 7 3 maanden lang gratis uit te proberen. Daarnaast zijn er ook versies die na een bepaalde datum niet meer bruikbaar zijn. Je kunt windows 7 dan uiteraard wel gewoon kopen, maar dat is behoorlijk duur. Zo is alleen al de adviesprijs voor het upgraden van Windows Vista naar Windows 7 Home Premium 119,99. Veel mensen hebben echter de mogelijkheid om deze upgrade veel goedkoper te krijgen, zonder dat ze het weten.

Windows 7 gratis upgrade via Packard Bell

Wanneer je tussen 26 juni 2009 en 31 januari 2010 een Packard Bell laptop of desktop van een bepaald model hebt gekocht, kun je via Packard Bell gratis een upgrade bemachtigen van Windows Vista naar Windows 7. Op de (internationale) site van Packard Bell kijk je of jouw type computer er tussen staat. Vervolgens moet je een aantal gegevens invoeren, waaronder het PC-model en het PC-serienummer. Wanneer je vanuit Nederland bestelt, kost de upgrade je 14,90 aan verzend- en administratiekosten. Je moet dan wel met een creditcard betalen. Anders kun je gebruik maken van 'betaling door middel van telegrafische transfer'. De kosten zijn dan nog 10,- hoger, maar het totaalbedrag van 24,90 is nog steeds een stuk lager dan de 119,99 voor een volledige upgrade. Bij Packard Bell moet de aanvraag voor een upgrade voor 31 januari 2010 binnen zijn.

Windows 7 gratis upgrade via andere merken

Packard Bell is niet de enige fabrikant die deze service aanbiedt. Ook Acer, Asus, Dell, E-Machines, Fujitsu Technology Solutions, HP, Lenovo, Medion, MSI, Samsung, Sony en Toshiba bieden de mogelijkheid om bij recent gekochte laptops en desktops Windows 7 te upgraden, waarbij je enkel verzend- en administratiekosten betaalt. Dat geldt (specifiek voor Nederland) ook voor Alternate, Aragorn, BTO, DataByte, Informatique, MyCom, Paradigit en Xxodd.

Wanneer je na 26 juni 2009 een computer met Windows Vista hebt gekocht kan het dus zeker de moeite lonen om even op internet te kijken of je Windows Vista bijna kosteloos kunt upgraden naar Windows 7. Er zijn veel modellen laptops en desktops die binnen deze regeling vallen. Een bijkomende voorwaarde is dat je Windows 7 alleen kunt krijgen in de taal waarin je ook Windows Vista hebt.
© 2010 - 2014 Brempie, gepubliceerd in Software (Pc en Internet) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Windows Vista: overzicht van alle versiesWindows Vista: overzicht van alle versiesMicrosoft Windows Vista is de populairste besturingssysteem van vandaag. Het is de opvolger van Windows XP en vertoont o…
Windows 7 installeren via upgrade of schone installatieWindows 7 installeren via upgrade of schone installatieWindows 7 het nieuwe, toch ook wel succesvolle besturingssysteem van Microsoft, ligt nu al een tijdje in de schappen. Ma…
Windows Vista: met truc 120 dagen zonder activeringGebruikers kunnen de activering van Windows Vista met een eenvoudige instructie van 30 naar 120 dagen uitstellen.
Vista naast XP installerenVista naast XP installerenMet een dualbootsysteem Windows XP met Vista kunt u beide besturingssystemen gebruiken, en als een probleem is met Vista…
Windows 7 installerenWindows 7 installerenZoals veel mensen weten, is Windows 7 de opvolger van Windows Vista. Het besturingssysteem lost problemen op die de gebr…
Bronnen en referenties
  • Windows7.com
  • Microsoft.com

Reageer op het artikel "Windows 7 gratis upgrade: Windows vista upgraden naar 7"

Reactie

Nathaniël J. V. Mulder, 27-08-2010 22:49 #1
Hallo allemaal,

Ik wilde dolgraag van mijn Windows Vista af maar heb tot op heden geen mogelijkheid gevonden
voor een gratis update naar Windows 7, hebben jullie hiervoor een oplossing?

Ik ben in bezit van een MEDION Core 2 Dual van December 2008.

Met vriendelijke groet,

Nathaniël

Infoteur: Brempie
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Reacties: 1
Schrijf mee!