InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > Microsoft Virtual PC is uitgekomen: een prima uitkomst

Microsoft Virtual PC is uitgekomen: een prima uitkomst

Microsoft Virtual PC is uitgekomen: een prima uitkomst Er bestaat ook een zeer krachtige virtuele omgeving voor Windows en het heet Microsoft Virtual PC 2007. Microsoft Virtual PC 2007 is gratis. In Windows 7 is de naam Windows Virtual PC . De virtual pc maakt het mogelijk om zonder omwegen binnen Windows of Linux een virtuele pc te laten draaien en zo allerlei nieuwe software uit te proberen.

De nieuwsgierige computeraar

Welke nieuwsgierige computeraar loopt er niet tegen aan? Je wilt graag nieuwe toepassingen uitproberen en dan blijken ze niet compatible met je Windows besturingssysteem. Of je wilt graag veilig iets nieuws uitproberen, in een gecontroleerde en stabiele omgeving. Of je wilt een wat oudere versie van een Windows besturingssysteem nog kunnen draaien op een virtueel stuk van je pc. Of wil je gedeeltelijk migreren, of je wilt misschien nog wat anders. Er zijn keuzes te over, want Microsoft Virtual PC biedt je vele mogelijkheden.

De professional

Niet alleen de hobby computeraar wil nieuwe dingen op de computer uitproberen, ook professionals willen nieuwe applicaties kunnen uitproberen zonder dat de eigen hardware schade ondervindt.

Microsoft Virtual PC maakt het mogelijk

Eerder was er Virtual PC 2004, vervolgens Microsoft Virtual PC 2007 en daarna werd de Microsoft Virtual Pc uitgebracht. Het is een verbeterde versie die eveneens werkt op een pc met Windows Vista of Windows 7 en 10. Ook 64-bit is in 2017 beschikbaar.

Wat maak je mogelijk met de Virtual PC?

Je creëert een krachtige virtuele omgeving waarmee je meerdere pc gebaseerde besturingssystemen en toepassingen op één werkstation kunt uitvoeren. Het gaat zover dat je een compleet hardware systeem nabootst - van processor tot netwerkkaart- in een op zichzelf staande en volledig geïsoleerde software omgeving. Je kunt zelfs meerdere virtuele omgevingen op één pc draaien.

Het verschil met de ‘dual-boot' bij het opstarten van de pc

Een groot verschil met bijvoorbeeld ‘dual-boot’ is dat je je pc niet opnieuw op hoeft te starten om naar het virtuele deel van je pc te gaan. Daardoor kun je efficiënter werken en ben je duidelijk minder tijd kwijt. Je kunt direct overschakelen. Virtual Pc is t krijgen via Microsoft. Kies voor de Engelstalige versie. Een Nederlandstalige versie bestaat nog niet. De precieze omvang van de software is afhankelijk van wat je meeneemt en minimaal 30 Mb groot.

Eisen aan je pc

Een processor van 1 GHz wordt aanbevolen. En natuurlijk: hoe meer werkgeheugen, hoe sneller. Ik wens je veel computerplezier met Microsoft Virtual PC 2007. Ondersteund worden bijvoorbeeld:
  • Windows 7 (32-bit en 64-bit);
  • Windows Vista (32-bit en 64-bit);
  • Windows XP Professional;
  • Windows Server 2003 en 2008.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Ga met VMware virtueel via je usb-stickGa met VMware virtueel via je usb-stickEr zijn een paar software pakketten, die virtualisatie mogelijk maken. Enkele zeer bekende zijn de Virtual PC versies va…
Wordt Virtual Earth beter dan Google Earth?Wordt Virtual Earth beter dan Google Earth?Google Earth kennen we inmiddels. Het is fascinerend om met deze software het gevoel te hebben dat je de hele wereld kun…
Xen: virtueel, gratis en efficiëntXen: virtueel, gratis en efficiëntXen zorgt via de techniek van paravirtualisatie voor een krachtige virtuele omgeving, waarin je software kunt uitprobere…
Groove Virtual Office: filesharing en onlineGroove Virtual Office: filesharing en onlineMet de overname van Groove Networks heeft ook Microsoft een belangrijke verdere stap gezet in de online kantoorsuites. V…
Virtual Spinning, op een leuke manier calorieën verbrandenVirtual Spinning, op een leuke manier calorieën verbrandenVirtual spinning is een nieuwe en unieke sensatie op sportgebied. Door te kijken naar een groot videoscherm, waant u zic…

Reageer op het artikel "Microsoft Virtual PC is uitgekomen: een prima uitkomst"

Reactie

Jan Vink, 13-07-2009 09:11 #1
Ik heb Microsoft Virtual PC geïnstalleerd. Het zag er allemaal zeer goed uit, todat ik wilde Internetten. De verbinding was na de installatie verbroken en ik kan op geen enkele wijze de verbiding herstellen. Wat moet ik doen?
Groeten, Jan Vink Reactie infoteur, 13-07-2009
Beste Jan Vink,
Waarschijnlijk hebt u Shared Networking niet aangevinkt:
* Klik in het dialoogvenster Virtual PC List op het gastbesturingssysteem, dat u wilt configureren en klik op Settings.
* Klik op vervolgens Networking en schakel het selectievakje Enable Networking in.
* Klik nu op Shared Networking en klik op OK.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 20-03-2017
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Special: Virtuele pc
Reacties: 1
Schrijf mee!