InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > Een website maken met HTML en FTP

Een website maken met HTML en FTP

Een website maken met HTML en FTP Een website bouwen is moelijk, je hebt FTP software nodig en je moet html kennis hebben. Vaak blijven domeinen gewoon leeg. Lees hier hoe je werkt met ftp en html.

FTP Software

Veel mensen die voor het eerst een website bouwen lopen al gelijk in het begin vast. Als je een domeinnaam en een webhosting pakket hebt gekocht wordt er immers van je verwacht dat je zelf je bestanden die je nodig hebt voor je website upload naar de host. In de praktijk blijven er dan ook vrij veel domeinnamen leeg en worden er enkel wat advertenties op vertoond. Mocht je er nu helemaal niet meer uitkomen en heb je überhaupt spijt dat je een website gekocht hebt, kun je er voor kiezen om de financiële schade te beperken door een adsense voor domeinen aan te maken en advertenties op je lege site te vertonen. Als je een beetje goede domeinnaam hebt gekozen zul je er toch nog iets aan verdienen of de kosten beperken.

FTP Downloaden

FTP staat voor file transfer protocol, zoals de naam al doet vermoeden is deze software bestemd voor het overbrengen van gegevens van jou computer naar de computer van de host. Dit is zeker niet gemakkelijk. De meeste mensen beseffen niet dat wanneer je een domein koopt, je ook over ftp of soortgelijke software dient te beschikken. Deze software kun je downloaden maar een probleem is dat de download locaties vaak slecht zijn en je computer vol rotzooi komt te zitten. Mocht je het willen proberen kun je het best zoeken naar filezilla of ace ftp. Beide programma’s zijn gratis te gebruiken.

HTML tekst schrijven

De meeste internet browsers zoals explorer en netscape zien het liefst html teksten. Je kunt er nu voor kiezen om je te verdiepen in de html of een template te zoeken. Een template is een soort invulschema waarin alle html codes al verwerkt zijn. Dit werkt wel makkelijker maar vaak is het moeilijk om de template te uploaden in ftp software.

Website bouwen

Als je een domeinnaam en webhosting aanvraagt krijg je van de aanbieder altijd codes die je kunt gebruiken om je bestanden bij hem op de server te uploaden. Zonder deze codes is het niet mogelijk je website online te zetten. Ook is het erg belangrijk om een kopie van je site in een andere map op te slaan, anders loop je het risico dat wanneer er iets mis gaat bij de host dat je de gehele website kwijt bent. Probeer eerst een klein bestand up te loaden want de eerste paar keer gaat het meestal mis en ziet je website er niet uit zoals je dat zou willen. Vaak weet je dan niet wat er precies fout is en moet je helemaal op nieuw beginnen.

Problemen met bouwen van een website

Gelukkig zijn er veel webmasters die niet zo goed content kunnen schrijven voor hun website. Dus kiezen zij er vaak voor om een website die bouwen die beschrijft hoe je een website kunt maken. Ook kun je vaak op forums tegen een kleine vergoeding hulp krijgen met het bouwen van een website.
Dus mocht je er helemaal niet meer uit komen kun je altijd nog online hulp vinden. Succes met het zoeken naar software en templates.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Een website maken met HTML en FTP"

Infoteur: Bastiaan271
Gepubliceerd: 31-12-2009
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Schrijf mee!