InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > Hoe blokkeer je speluitnodigingen op Facebook?

Hoe blokkeer je speluitnodigingen op Facebook?

Hoe blokkeer je speluitnodigingen op Facebook? Je kent het wel. Uitnodigingen voor spelletjes op Facebook. Candy Crush, Jelly Splash, Farmville, Trivia Crack, enzovoorts. Leuk als je één van deze spelletjes speelt, maar niet leuk als je ze niet wil spelen. Dit soort spelverzoeken komen op sommige Facebook-accounts meerdere malen per dag binnen en kunnen erg vervelend zijn. Gelukkig is er een makkelijke manier om deze verzoeken te blokkeren, zodat je een volgende keer geen last meer hebt van uitnodigingen en verzoeken voor spelletjes. Facebook is een prachtig sociaal online platform, waarmee je makkelijk contact kun leggen met oude bekenden, klasgenoten, collega’s, familie, enzovoorts. Eigenlijk kun je contact maken met iedereen die een Facebook-account heeft. Door Facebookvriendschappen te sluiten blijf je op de hoogte van elkaars doen en laten en kun je elkaar uitnodigingen voor feestjes, evenementen en spelletjes. Bij die laatste variant komt er vaak een irritatie bij.

Eén van de grootste en bekendste irritatie is de uitnodiging van een bepaald spel verstuurd door een Facebookvriend. We hebben allemaal een aantal van dit soort vrienden in onze vriendenlijst staan. Er zijn mensen die meerdere keren per dag een uitnodiging ontvangen en dat kan heel vervelend zijn, aangezien je hier telkens een melding van krijgt. Dan denk je dat er een leuk berichtje binnenkomt en dan blijkt het weer een uitnodiging voor een spel te zin. Er zijn een aantal dingen die je kunt doen om deze speluitnodigingen te blokkeren.

Ontvrienden

De makkelijkste manier is het ontvrienden van de persoon in kwestie. Dit is wel een drastische maatregel en in de meeste gevallen totaal niet nodig. Als je iemand ontvriendt dan ben je geen vrienden meer op Facebook en dit betekent dat je elkaar niet meer kunt volgen. Dus je ziet ook geen foto's en berichtjes meer van elkaar.

Blokkeer uitnodigingen die je van je vrienden ontvangt

De allerbeste en makkelijkste manier is het blokkeren van de betreffende uitnodigingen van de persoon in kwestie. Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen op Facebook. Je gaat naar Instellingen en vervolgens kies je het tabje Blokkeren. Nu kun je kiezen uit een heleboel opties die je kunt blokkeren. Voor het blokkeren van die vervelende speluitnodigingen zijn er twee opties.

Uitnodigingen van apps blokkeren

Tik in het vakje de naam van de betreffende vriend en klaar ben je. Van deze persoon ontvang je geen spelverzoeken meer. Als je deze optie gebruikt moet je er wel rekening mee houden dat je ook geen andere verzoeken en uitnodigingen meer binnen krijgt. Hiermee heb je kans dat je de uitnodigingen die je echt leuk vindt misloopt.

Apps blokkeren

Als je een app blokkeert, krijg je hiervan geen meldingen meer, ook kan de app niet bij je privégegevens. Tik in het vakje de naam van de betreffende app.

Gratis en betaald

Hoewel het voor degenen die de uitnodigingen van spelletjes ontvangen heel vervelend is, is het ook wel een klein beetje vervelend voor de spelers zelf. Het grote nadeel van de meeste gratis spelletjes is dat je tot een bepaald level kunt spelen en je vaak weer een aantal uren moet wachten voordat je verder kunt spelen. Bij veel spellen moet je bijvoorbeeld ook wachten op extra levens. De makers van de spelletjes hebben daarbij echter verschillende ideeën uitgewerkt om dit proces te versnellen en de speluitnodigingen op Facebook zijn daar een goed voorbeeld van.

Ook heb je bij gratis spellen vaak veel reclames. Van de meeste spelletjes is een gratis versie met deze beperkingen, maar in de meeste gevallen is er ook een betaalde versie. Hiervoor betaal je eenmalig een bedrag en vervolgens ben je verlost van alle reclames en kun je onbeperkt het spelletje spelen en hoef je ook je vrienden niet lastig te vallen met uitnodigingen en verzoeken.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • https://www.facebook.com/help/476337625740088

Reageer op het artikel "Hoe blokkeer je speluitnodigingen op Facebook?"

Infoteur: Linda1986
Gepubliceerd: 03-03-2016
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Schrijf mee!