InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > Zo blokkeer je Candy Crush Saga op Facebook

Zo blokkeer je Candy Crush Saga op Facebook

Al die mensen die Candy Crush Saga op Facebook spelen sturen vaak ook (ongevraagd) uitnodigingen en verzoeken naar andere gebruikers. Dit kan heel vervelend zijn en voor sommige mensen is het zelfs al reden genoeg om helemaal van Facebook af te gaan. Een simpele handleiding die je uitlegt hoe je deze verzoeken kunt blokkeren.

De eigenlijke bedoeling van Facebook

Facebook is eigenlijk bedoeld om berichten en foto's te delen met je vrienden. Het is een platform waar je je vrienden op de hele wereld op de hoogte kunt houden van je belevenissen en mijlpalen, en waar jouw vrienden je op hun beurt ook op de hoogte kunnen houden van hun belevenissen. Ook is het altijd handig om elke dag even gauw in te loggen en zo geen verjaardagen meer te vergeten. Maar dan... die vervelende Candy Crush Sage verzoeken! Die krijg je er zomaar ongevraagd bij en kunnen bij veel mensen flinke ergernissen opleveren. En nu is het ook niet zo dat je even gauw op Facebook kunt vinden waar deze verzoeken nu eigenlijk vandaan komen en, belangrijker, hoe je deze kunt uitzetten. Het is daarom handig om een simpele handleiding bij de hand te hebben welke in stappen beschrijft hoe je Candy Crush Sage verzoeken kunt blokkeren.

Candy Crush Saga

Wat houdt het spel nou eigenlijk in waar iedereen mee bezig is? Candy Crush Saga is een spelletje waarin je punten kunt verdienen en levels omhoog kunt komen door het verschuiven van zogenaamde 'snoepjes'. Je moet zorgen dat je drie of meer snoepjes van dezelfde kleur naast elkaar krijgt om punten te krijgen. Een level is voltooid wanneer er is voldaan aan het 'doel' van het level, bijvoorbeeld een bepaald aantal punten behalen of 'opstoppingen' wegspelen.

Candy Crush verzoeken uitzetten

In dit artikel is een makkelijke handleiding hardleiding gepresenteerd die je begeleidt hoe je de Candy Crush verzoeken kunt uitzetten. Ook kun je vinden hoe je de verzoeken van één iemand kunt blokkeren en hoe je zelf wel het spel kunt spelen maar geen verzoeken meer ontvangt.

Stap 1: Uitzetten

  • Ga naar Facebook en zorg dat je bent ingelogd onder je eigen naam
  • Ga rechts bovenaan de pagina naar instellingen
  • Kies aan de linkerkant de 'apps' en klik erop
  • Ga naar Candy Crush Sage en klik op bewerken
  • Kijk naast 'wanneer wil je meldingen ontvangen' en klik op nooit
  • En klaar!

Eén vriend blokkeren

  • Kies aan de linkerkant 'blokkeringen'
  • Kijk naast 'uitnodigen van apps blokkeren' en vul hier de naam in van degene waarvan je liever geen Candy Crush Sage verzoeken meer wilt ontvangen
  • En klaar!

Zelf wel spelen en toch geen meldingen ontvangen

Soms is het toch wel leuk op even te Candy Crushen. Dat is natuurlijk ook heel goed mogelijk, zelfs als je de bovengenoemde stappen als hebt uitgevoerd. Om dit te bewerkstelligen voer je gewoon wederom de stappen uit zoals hierboven (inloggen onder je eigen naam, klik op de instellingen icoon, ga naar apps en klik op bewerken). Alleen nu voer je een andere handeling uit, te weten: klik op 'onzichtbaarheid van app' en klik op 'alleen ik'. Nu kun je gewoon je spelletje spelen zonder dat je alsnog al die vervelende verzoeken van anderen ontvangt.

Verzoeken blokkeren ongedaan maken

Toch wel weer meldingen ontvangen? Volg dan de volgende stappen.
  • Kijk naast 'wanneer wil je meldingen ontvangen' en klik op 'de app stuurt je een melding'
  • En klaar!

Hopelijk heeft deze handleiding geholpen het blokkeren te vergemakkelijken en dat je nu weer een plezierige Facebook-toekomst tegemoet mag gaan!
© 2015 - 2019 Reneedehaas, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Zo blokkeer je spelletjes verzoeken op FacebookTegenwoordig speelt iedereen wel één of meerdere spelletjes op Facebook. Maar als je helemaal geen spelletjes speelt, of…
Candy Crush: boosters kopen en gratis boosters ontvangenCandy Crush: boosters kopen en gratis boosters ontvangenDe game Candy Crush is enorm populair, zo erg zelfs dat duizenden mensen eraan verslaafd zijn geraakt. Dit leidt ertoe d…
Slimme tips voor Facebook-spelletjesSlimme tips voor Facebook-spelletjesWil je tips hoe je gratis meer levens kunt krijgen met Candy Crush of Farm Saga Heroes? Of wil je meer lezen over hoe je…
Candy Crush SagaCandy Crush SagaCandy Crush Saga is een relatief simpel spelletje dat lijkt op het bekende puzzelspel Bejeweled. Maar wat is er nu zo sp…
Verslaafd aan Candy Crush?Verslaafd aan Candy Crush?Speel je ook zo graag Candy Crush op je pc, tablet of iPhone? Geen zorgen, je bent de enige niet! Maar moet je je zorgen…

Reageer op het artikel "Zo blokkeer je Candy Crush Saga op Facebook"

Reactie

Anke, 24-10-2015 18:56 #1
Hoi, ik heb per ongeluk op FB een uitnodiging geaccepteerd en nu ben ik al mijn levels kwijt, 745 hier ben ik dus echt ziek van.
Hoe draai ik dit terug?

Groetjes

Infoteur: Reneedehaas
Gepubliceerd: 26-02-2015
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Reacties: 1
Schrijf mee!