InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > Zo blokkeer je spelletjes verzoeken op Facebook

Zo blokkeer je spelletjes verzoeken op Facebook

Tegenwoordig speelt iedereen wel één of meerdere spelletjes op Facebook. Maar als ze helemaal geen spelletjes speelt, of een aantal niet, kan het heel vervelend zijn dat je Facebook vrienden je steeds uitnodigingen en verzoeken sturen. Veel mensen willen deze functie dan ook 'uit' zetten, maar hij is niet erg makkelijk te vinden.

Spelletjes op Facebook

Candy Crush en Farmville: bij deze woorden denken sommige mensen 'oh leuk', 'wat verslavend' of 'wat een tijdverspilling' en 'hou op met die verzoeken sturen' De bedenkers van deze spellen verdienen erg veel geld met deze Facebook spellen en van de 1 miljard (!) Facebookgebruikers doen er miljoenen vrolijk aan mee. Voor mensen die Facebook willen gebruiken voor het doeleind waar het oorspronkelijk voor bedoeld was, te weten berichten delen met je vrienden en mekaar op de hoogte houden van de ontwikkelingen, is het erg vervelend om steeds 'lastig' gevallen te worden door spelletjes uitnodigingen en verzoeken. Hieronder een simpele handleiding zodat je deze verzoeken kunt 'uit' zetten.

Functies

Functie uit zetten

  1. Ga naar www.facebook.com en log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Klik rechtsboven in de pagina op het tandwiel-icoontje en ga naar instellingen.
  3. Aan de linkerkant staat een aantal mogelijke onderdelen welke je kan aanpassen. Kies 'apps'.
  4. Hier staat nu een lijst met apps en kun je kiezen welke je wilt blokkeren en welke niet. Klik naast de app die je wilt blokkeren op 'bewerken'.
  5. Nu klik je op het balkje naast 'wanneer wil je een melding ontvangen' en stel in 'nooit'.
  6. Nu ontvang je geen app verzoeken meer van dit spelletje.

Verzoeken van één persoon blokkeren

Heb je een vriend of vriendin die je de hele dag lastig valt met verzoeken maar wil je maar af en toe meldingen ontvangen? Dan kan het handig zijn om verzoeken van alleen deze persoon te blokkeren. Dit doe je door de volgende stappen te volgen.
  2. Klink rechtsboven in de pagina op het tandwiel-icoontje en ga naar instellingen.
  3. Kies aan de linkerkant van de pagina de optie 'blokkeringen'.
  4. Vul naast 'uitnodigingen van apps blokkeren' de naam in van de vriend of vriendin van wie je geen spelletjes verzoeken meer wenst te ontvangen

Verzoeken weer aan zetten

Heb je per ongeluk de verkeerde app of vriend geblokkeerd? Geen paniek! Het is heel makkelijk om deze functies weer aan te zetten. Voer dezelfde handelingen uit zoals hierboven beschreven. Wanneer je de app verzoeken weer wilt ontvangen klik je op het balkje naast 'wanneer wil je een melding ontvangen' en stel je in 'de app stuurt je een melding'. Wil je een vriend deblokkeren, voer dan de stappen uit zoals hierboven beschreven. Klik naast de naam van de vriend van wie je wel verzoeken wilt ontvangen op 'deblokkeren'.

Wel spelen, maar geen meldingen

Wil je nu het spelletje wel spelen, maar niets ontvangen van je vrienden? Ga dan wederom in je instellingen naar 'apps'. Klik op 'bewerken'. Klik op het balkje naast 'zichtbaarheid van app' en stel in 'alleen ik'.

Dit zal je Facebookgebruik vergemakkelijken omdat je alleen nog meldingen krijgt die je ook werkelijk wilt ontvangen.
© 2014 - 2019 Reneedehaas, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Zo blokkeer je Candy Crush Saga op FacebookAl die mensen die Candy Crush Saga op Facebook spelen sturen vaak ook (ongevraagd) uitnodigingen en verzoeken naar ander…
Een Facebook account verwijderen, hoe doe je dat?Een Facebook account verwijderen, hoe doe je dat?Een Facebook account verwijderen is niet moeilijk, maar je moet wel even weten hoe het moet. Sommige mensen willen er va…
Wat zijn de grootste ergernissen op Facebook?Wat zijn de grootste ergernissen op Facebook?Facebook is een sociale netwerksite waar gebruikers interesses en informatie delen en online contact kunnen leggen. Dit…
Je Facebook account verwijderen  Tips en trucsJe Facebook account verwijderen Tips en trucsMisschien heb je je wel eens afgevraagd waarom het zo moeilijk is om je Facebook account te verwijderen. Mensen kunnen o…

Reageer op het artikel "Zo blokkeer je spelletjes verzoeken op Facebook"

Infoteur: Reneedehaas
Gepubliceerd: 02-03-2014
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Schrijf mee!