InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > Hoe kun je een inlognaam in Skype voor Windows verwijderen?

Hoe kun je een inlognaam in Skype voor Windows verwijderen?

Hoe kun je een inlognaam in Skype voor Windows verwijderen? Skype is tegenwoordig wel het meest gebruikte online communicatiemiddel, waarbij beide partijen elkaar helder kunnen zien en verstaan. Het programma is reeds enkele jaren beschikbaar, waardoor vele miljoenen personen en bedrijven er uitgebreid van gebruikmaken. Even op iemands anders computer inloggen is dus ook zo gedaan, zodat kort maar snel kan worden overlegd. Toch blijf jij met een willekeur aan inlognamen achter, terwijl je zelf maar van een enkele inlog gebruikmaakt. Hoe kun je snel en eenvoudig vreemde inlognamen definitief uit Skype verwijderen?

Inlognaam Skype verwijderen

Met Skype face-to-face communiceren

Het programma is voor velen thuis en op het werk ingeburgerd. Eenvoudig communiceren waarbij twee personen of meerdere partijen elkaar kunnen zien is nog nooit zo eenvoudig gemaakt. Met een cam en een speaker kun je met iedereen over de gehele wereld gratis overleggen mits er van Skype naar Skype wordt gebeld. Daarnaast biedt het online programma een concurrerende prijs, indien naar vast of mobiel wordt gebeld. Zeker het internationale bellen is daarmee een stuk goedkoper en meer aantrekkelijk geworden.

Aanleiding meerdere inlognamen

Het programma wordt gretig gebruikt door veel mensen. Het kan voorkomen dat je een oude account hebt of dat bezoek ervan gebruik heeft gemaakt. Het kan dus zijn dat je een wis was aan inlognamen in het programma aantreft, terwijl je slechts van een enkele naam gebruikmaakt. Op zich is het niet erg dat een ander even van je computer gebruikmaakt, maar je wilt ook alles wel een beetje netjes en overzichtelijk houden. Wat kun je doen om overtollige inlognamen als nog snel en gemakkelijk te verwijderen?

Herinstallatie werkt niet

Een manier om bij meerdere programma’s inlognamen te verwijderen is door de-installatie en her-installatie. Doe je dit echter bij Skype dan merk je dat dezelfde inlognamen terugkomen. Oftewel er blijven na het de-installeren nog gegevens achter op je computer, welke niet worden verwijderd. Deze stap kun je dus overslaan, omdat het niets uithaalt. Je moet op een andere locatie op je harde schijf een specifiek mapje ter ondersteuning van het programma verwijderen. Wat zijn de te nemen stappen om de overbodige inlognaam definitief te kunnen verwijderen?

Verwijderen van een mapje

Om de inlognaam voor goed te kunnen verwijderen moet je een speficiek identificatiemap van je computer verwijderen. Doorloop de volgende stappen:
  • zorg ervoor dat Skype is uitgeschakeld en niet ergens op de achtergrond draait;
  • ga via “start” naar “run”;
  • vul in de openstaande regel "%appdata%Skype" in;
  • er opent een nieuw venster waarin een aantal mapjes staan;
  • zoek de desbetreffende inlognaam op;
  • delete dat mapje.
Start je hierna het programma opnieuw op dan merk je dat de verwijderde naam niet meer terugkomt in de lijst.

Heb je liever niet dat anderen aan jouw computer of laptop zitten, dan kun je overwegen om de aanmelding eveneens met een wachtwoord te beveiligen. Daarmee zorg je eveneens dat ongewenst inloggen met jouw IP-adres wordt voorkomen en hoef je daarnaast de computer niet telkens hiervan op te schonen. Bovendien geldt dat tegenwoordig bijna iedereen is voorzien van mobiele apparatuur waarmee zelfstandig bij Skype kan worden ingelogd.

Let wel iedere keer dat je een nieuwe inlognaam maakt of als een kennis even inlogt bij zijn of haar account dan komt voorgaande mapje weer terug. Oftewel je zult het wederom moeten verwijderen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Het gebruik van het programma SkypeHet gebruik van het programma SkypeSkype is een computer programma waarmee je, na de installatie, gratis kunt ‘bellen’ met andere Skype gebruikers. Skype b…
Skype, de bekendste VOIP-aanbieder naast WeChatSkype, de bekendste VOIP-aanbieder naast WeChatVoor het grote publiek is Skype de eerste en bekendste softwareaanbieder voor gratis en goedkoop bellen en telefoneren v…
Psychologische hulp via SkypePsychologische hulp via SkypePsychologische hulp op afstand, bijvoorbeeld via mail. De reacties op deze nieuwe werkvorm waren soms nog weleens kritis…
Gratis bellen via het internet: 4 alternatieven voor SkypeGratis bellen via het internet: 4 alternatieven voor SkypeSkype is de populairste software waarmee je gratis kan chatten en telefoneren. Het programma werkt op alle Windows, Mac…
Wat bepaalt onze manier van communiceren?Wat bepaalt onze manier van communiceren?Er zijn veel manieren waarop wij communiceren. Elke manier van communicatie gebeurt weer onder omstandigheden, en daardo…
Bronnen en referenties
  • https://support.skype.com/en/faq/FA11070/how-can-i-remove-my-skype-name-from-the-sign-in-screen-in-skype-for-windows-desktop

Reageer op het artikel "Hoe kun je een inlognaam in Skype voor Windows verwijderen?"

Infoteur: Geinformeerd
Laatste update: 10-10-2018
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Special: Digitale problemen oplossen
Schrijf mee!