InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > DVD's kopiëren met DVD Decrypter

DVD's kopiëren met DVD Decrypter

Wilt u een DVD gewoon vanaf de vaste schijf kunnen afspelen of misschien op een andere DVD of CD branden, dan moet u deze eerst rippen. Dit is illegaal als u hierna de film gaat verspreiden, en kan gerechtelijk vervolgd worden. Echter, als u een kopie maakt voor persoonlijk gebruik, of om in een beperkte huiselijke kring te tonen én u bent in het bezit van het originele, dan mag dit wel. Voor deze gevallen toon ik u dan ook hoe je DVD's kan rippen met DVD Decrypter.

DVD Decrypter downloaden & installeren

U kunt de nieuwste versie van DVD Decrypter downloaden op dvddecrypter.org.uk. Nadat je DVD Decrypter hebt geïnstalleerd, laat het programma zich kinderlijk installeren met een korte wizard.

Gebruik

1. Dubbelklik op het pictogram van DVD Decrypter op het bureaublad

Als u het programma opgestart heeft, komt u op het werkvenster van DVD Decrypter. Het werkvenster van DVD Decrypter ziet er eenvoudig uit. In het rechterpaneel verschijnen dadelijk de bestanden die op de DVD staan en die ontrafeld gaan worden. In het afrolmenu Source kunt u het DVD-station selecteren.

2. Zorg dat er een DVD in de computer zit

Het programma vindt de dvd automatisch zodra deze zich bij Windows heeft aangemaakt. Onder het werkvenster van DVD decrypter ziet u een logvenster. Hierin verschijnen nuttige berichten dus u houd dit best geopend.

3. Klik op het menu mode

In dit menu kan u de verschillende opties selecteren.
  • File: kies file als u de bestanden op de harde schijf wilt opslaan. Let op: u krijgt een map met een 20-tal bestanden die onoverzichtelijk door elkaar komen te staan. U zal de juiste file moeten openen om de film vanaf uw pc af te spelen.
  • Write: kies iso en dan write als u de bestanden rechtstreeks op een ISO-cd-rom wilt branden.
  • Ifo: kies ifo als u de bestanden rechtstreeks naar een dvd-rom wilt branden.

4. Kies File

Klik in het vak destination op het kleine gele mapje om de locatie de kiezen waar de bestanden moeten worden opgeslagen. U moet weten dat dat echt nodig is want er is minder ruimte op de schijf dan de DVD in beslag zal nemen. U kan bijvoorbeeld enkele overbodige ondertitels ervan tussen laten, of enkel de hoofdfilm (zonder reclame, en menu) op het schijfje zetten.

5. Klik op de knop DVD om het proces te beginnen

Het proces van DVD Decrypter duurt zo'n 10 - 90 minuten en zal beginnen zodra u op de DVD knop heeft geklikt.

Na het voltooien van deze stappen zou u in staat moeten zijn om succesvol DVD's te kopiëren, rippen.

Alternatieven

Uiteraard is DVD Decrypter niet het enige programma om DVD's te kopiëren, wel het gebruiksvriendelijkste! Op het internet zijn nog een aantal alternatieven terug te vinden om even zorgvuldig dvd's te kopiëren!
© 2008 - 2019 Nielsvermeiren, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Muziek van een cd of lp digitaliserenMuziek van een cd of lp digitaliserenHet is tegenwoordig makkelijker dan ooit om je muziekcollectie ergens mee naartoe te nemen en af te spelen, op een lapto…
DVD Shrink, een backup van uw dvd makenDVD Shrink, een backup van uw dvd makenDVD blijven altijd gevoelig voor krassen, daar kunt u niet omheen. Maar wat nou als er krassen komen op uw favoriete dvd…
Het knippen en plakken in ExcelHet knippen en plakken in ExcelHier enige informatie over knippen en plakken, verplaatsen e.d. in dit artikel. Als u hier meer over wilt weten, lees da…

Reageer op het artikel "DVD's kopiëren met DVD Decrypter"

Reacties

Van Bergen Andre, 14-02-2017 18:39 #6
Ik ben een leek en dit is misschien een domme vraag, kan ik hiermee kopiëren en branden?

Georgesk, 16-10-2009 01:45 #5
Ik heb net een dvd gekopieerd met DVD Decrypter. Nu heb ik alle bastanden van deze dvd los op mijn harde schijf staan. Hoe kan nu de film bekijken? Ik heb op alle bestanden geklikt maar komt niets van.

Monika, 24-07-2009 15:54 #4
Als je dan een film van een dvd hebt geript, is er dan schade aan de film die op de dvd staat? Niet dat als ik em later in de dvd speler stop, dat hij dan gaat haperen etc. Kan ik antwoord krijgen?

|celina, 26-04-2009 16:21 #3
Ik heb net de decrypter gedownload, alleen kan ik niet op Mode klikken. Waarom niet?

Tom, 13-12-2008 18:14 #2
Ik heb net een dvd gekopieerd met DVD Decrypter. Nu heb ik alle bastanden van deze dvd los op mijn harde schijf staan. Hoe kan ik hier terug een volledige film van maken?

Dirk Viaene, 17-11-2008 23:59 #1
Ik heb DVD Decrypter uitgeprobeerd en het werkt perfect. Alleen de ondertitels ontbreken nu. Hebt u enig idee wat daar de oorzaak kan van zijn?

Infoteur: Nielsvermeiren
Laatste update: 05-02-2008
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Reacties: 6
Schrijf mee!