InfoNu.nl > Pc en Internet > Hosting > Reseller hosting - eenvoudig je eigen hostingbedrijf starten

Reseller hosting - eenvoudig je eigen hostingbedrijf starten

Reseller hosting is dé opkomende online business. Reseller hosting is een vorm van web hosting, waarbij de accounteigenaar de mogelijkheid heeft om zijn/haar toegewezen harde schijf ruimte en bandbreedte te gebruiken om websites te hosten. In dit artikel wordt uitgelegd wat het inhoud en hoe U uw eigen reseller hostingbedrijf opstart.

Inhoud

Reseller hosting?

Reseller hosting is een vorm van web hosting, waarbij de accounteigenaar de mogelijkheid heeft om zijn/haar toegewezen harde schijf ruimte en bandbreedte te gebruiken om websites te hosten. De reseller koopt de diensten van de host en verkoopt ze aan klanten, mogelijk met winst. Een bepaald deel van de harde schijf en de bandbreedte wordt toegekend aan het reseller account. De reseller kan een dedicated server van een hosting bedrijf huren, of 'shared hosting services' herverkopen. In het laatste geval wordt de reseller simpelweg de toestemming gegeven om een ​​bepaalde hoeveelheid schijfruimte en bandbreedte te verkopen aan zijn eigen klanten zonder het huren van een server van een web hostingbedrijf waar hij een reseller account gekocht heeft.
De typische web hosting reseller kan een webdesign bedrijf, een webontwikkelaar of system integrator zijn, die webhosting aanbiedt als een add-on service. Reseller hosting is ook een goedkope manier voor web hosting ondernemers om een ​​bedrijf te beginnen. De meeste reseller hosting plannen laten resellers toe om hun eigen dienstplannen te maken en hun eigen prijsstructuur te kiezen. In veel gevallen zijn resellers in staat hun eigen merk via op maat gemaakte controlepanelen en nameservers te vestigen, zonder de verwijzing naar het hostingbedrijf waar de reseller services waren aangekocht.

Reseller hosting vereist geen uitgebreide kennis van de technische aspecten van web hosting. Meestal is de data center operator verantwoordelijk voor het onderhouden van de netwerkinfrastructuur en hardware, en de dedicated server eigenaar configureert, beveiligt, en zorgt voor de updates van de server. Een reseller is verantwoordelijk voor het contact met zijn/haar eigen klantenkring, maar alle hardware, software en connectiviteitsproblemen worden meestal doorverwezen naar de server provider van wie het reseller plan was gekocht. Om een winstgevende onderneming te worden moet de reseller proberen uitgebreid reclame te maken om klanten te krijgen. Terwijl de maandelijkse kost met grote hosts slechts een paar euros per maand bedraagt, is er een lage winstmarge en resellers moeten investeren in reclame om te concurreren met de gevestigde waarden. Hoe dan ook, web hosting is een van de grootste online markten, want elke website heeft hosting nodig.

Control panels?

Resellers kunnen klantenaccounts opzetten en beheren via een webinterface, meestal point and click "Control panels".
Enkele gekende interfaces zijn:

  • WHM / cPanel (Unix) (Windows-versie binnenkort beschikbaar)
  • Plesk (Windows / Unix)
  • DirectAdmin
  • Webmin ( Unix )
  • H-sphere ( H-Sphere )

Reseller worden

Reseller hosting wordt door vrijwel alle grote hostingbedrijven aangeboden. Door de grote concurrentie wordt de prijs dan meestal ook erg laag gehouden. Na enig zoekwerk komt Versio als goedkoopste aanbieder boven.

Versio biedt goedkope reseller hosting pakketten in Nederland, België en Engeland aan. Al deze reseller pakketten zijn white label. Dit wil zeggen dat uw klanten nergens een verwijzing naar Versio zullen vinden. Versio garandeerd een erg geavanceerd reseller hosting platform en een 100% up-time service.`

Versio is de goedkoopste aanbieder van reseller hosting en de prijs van hun pakketten varieert tussen 0,99 en 45,99 in verhouding met de shijfruimte en het dataverkeer.

Aan de slag

  • Dan zorgt U ervoor dat U een eigen website hebt waarop U uw diensten promoot.
  • Maak zoveel mogelijk reclame waar U maar kunt en ronsel overal klanten.
  • Wanneer er dan eindelijk iemand zich aanmeld, levert U, rekening houdend met zijn behoeften, een gepast hosting plan af.
© 2011 - 2018 Joppe, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia
  • Versio

Reageer op het artikel "Reseller hosting - eenvoudig je eigen hostingbedrijf starten"

Infoteur: Joppe
Gepubliceerd: 27-12-2011
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Hosting
Schrijf mee!