InfoNu.nl > Pc en Internet > Hardware > Beste desktop PC in 2018 - Nieuwste computers

Beste desktop PC in 2018 - Nieuwste computers

Een overzicht van 2018's nieuwe beste koop desktop PC's en beste computers van 2018. Ondanks dat de ouderwetse desktop PC steeds meer moet wijken voor de laptop en de tablet, blijft er een markt bestaan voor PC's. Hier komen alleen de beste nieuwe PC's aan bod. Van prijzige Game PC's tot goedkope budget PC's en van All-In-One uitvoeringen tot specifiekere computers. De lijsten van verschillende types beste koop PC's in 2017/2018 zijn gemaakt op basis van expert review websites als de consumentenbond, PCWorld, PCMag, Expertreviews en Toptenreviews.

Wat is een desktop PC?

Degenen die op zoek naar laptops en tablets moeten kijken naar mijn andere artikelen. Hier gaat het over de goede oude vertrouwde persoonlijke computers. Deze PC's zijn bedoeld voor gebruik op één locatie, meestal op een bureau, en zijn daardoor dus niet mobiel. Vroeger bevond de kast met daarin de hardware zich veelal horizontaal onder het beeldscherm, maar vandaag de dag komen ze vrijwel allemaal in de vorm van een verticale kast (tower computers) met daarnaast het beeldscherm. Hoewel veel mensen zijn overgestapt op mobiele apparaten, heeft de desktop PC zo zijn voordelen. Zo kun je voor een behoorlijk voordelige prijs zeer krachtige machines in huis halen. Zo zijn gamers vaak nog erg verknocht aan hun PC's die de meest zware specificaties aan kunnen.

Beste computer merken

Er zijn een aantal merken die van oudsher de computer markt domineren. Toch zijn er ook enkele nieuwkomers die steeds vaker in de top 10 lijsten van websites voorkomen of vaak door de consument worden aangeschaft. Hier een overzicht van de beste desktop pc merken die in 2017/2018 veel worden verkocht.
  • Apple
  • Dell
  • HP
  • Acer
  • Lenovo
  • Sony
  • Samsung
  • Asus
  • Microsoft
  • Corsair

De dure, maar beste Desktop PC in 2018

Het in deze lijst besproken type computer is bijzonder prijzig en geschikt voor de meest veeleisende werkzaamheden. Deze computers zijn alleen aan te raden voor de mensen die hun PC optimaal willen benutten op het gebied van gamen en multimedia. De lijst is gebaseerd op de expert review websites PCMag.com, Techrader.com en Toptenreviews.com. Deze beste computers 2018 zijn allemaal boven de 1000 euro.
  • Corsair One Pro
  • Apple iMac 21.5 Inch met 4K Retina Display
  • Dell Precision 5720 All-in-One
  • Dell XPS Tower Special Edition
  • Microsoft Surface Studio

Beste Budget PC 2018 - De betaalbare goedkopere computers

Niet iedereen is bereid flink zijn portemonnee te trekken voor een computer. Voor veel mensen is een normale desktop PC voor de gemiddelde prestaties meer dan voldoende. Dit zijn de goedkope modellen die op alle top 10 lijsten binnenkomen. Binnen deze prijsklasse doet Lenovo het altijd goed, ook op de Laptop markt overigens. Deze computers zijn in Nederland online verkrijgbaar via de Lenovo Shop. Andere merken die betaalbare maar goed presterende PC's bouwen zijn Acer en Dell. De volgende beste computers zijn allemaal onder de 500 euro.
  • Dell Inspiron Desktop (2017)
  • Acer CXI2-4GKM Chromebox
  • Acer Aspire Desktop
  • Lenovo Ideacentre 300
  • Lenovo S510

Kleine betaalbare PC's

Steeds meer merken komen nu ook met kleine PC's die naast dat ze mooi compact zijn ook heel degelijk zijn geprijsd. Voor rond de 400 euro zijn ze vaak al aan te schaffen. Apple's Mac Mini is nog steeds de bekendste, maar ook andere merken bieden uitstekende alternatieven, zoals Acer's Revo One en de iets duurdere maar erg krachtige Zotac Magnus EN1060 die ook als Gaming PC kan worden gebruikt.

Beste Game PC voor 2018 - Computers voor gamers

Voor de gamers onder ons die graag in hoge kwaliteit en op hoge snelheid spellen willen spelen, hoeft het helemaal niet zo duur te zijn op het gebied van Game PC's in 2018. Waar je vroeger duizenden euro's moest betalen, ben je nu een stuk goedkoper uit. Ook is het dit jaar belangrijker dan ooit dat de PC's Virtual Reality aan kunnen en dus VR-Ready zijn.

Echt dure Gaming PC's boven de 1500 euro zoals de Velocity Micro Raptor Z95 en Alienware Area-51 Threadripper Edition staan nog steeds hoog aangeschreven, maar ze leggen het vaak af tegen beter geprijsde desktop pc's. Zo heb je volgens PCMag en Techradar de Dell XPS Power Edition (vorig jaar ook al aangeraden), de Lenovo Ideacentre Y900 en de Origin Millennium. Allemaal onder de 1000 euro en toch meer dan genoeg voor de iets bescheidenere gamer. Een uitzondering is de erg dure MSI Aegis Ti3 - hij kost meer dan 3000 euro maar toch wordt hij door PCMag als beste koop aangemerkt - je betaalt veel, maar dan krijg je ook wat. n. Tomsguide.com biedt ook een geweldig overzicht van alle gaming desktop per prijsklasse. Volgens Tom is de Alienware Aurora de allerbeste all round gaming pc koop, is de Cyber Power PC Gamer Extreme VR de beste koop (minder dan 700 euro en daarmee hun beste goedkope budget gaming computer onder 1000 dollar.

Indien je het graag nog iets voordeliger wilt houden, kun je ook overwegen om zelf je computer samen te stellen. Dit kan bijvoorbeeld bij nl.hardware.info of tweakers.net.

Zodra sommige nog niet verkrijgbaar computers op de Nederlandse markt te verkrijgen zijn, zal de lijst geüpdatet worden.

Lees verder

© 2013 - 2018 Euromark, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Computer kopen: desktop of laptop?Computer kopen: desktop of laptop?De technologie van tegenwoordig schiet omhoog. De computers worden steeds beter, kleiner en de oude steeds goedkoper. Je…
Betaaldata zorgtoeslag 2017 en 2018Betaaldata zorgtoeslag 2017 en 2018Wat zijn de betaaldata en voorwaarden voor de zorgtoeslag 2017 en 2018, hoe werkt de zorgtoeslag? De zorgtoeslag 2017 en…
Verplichte vrije dagen 2018 en 2019 en schoolvakantiesVerplichte vrije dagen 2018 en 2019 en schoolvakantiesWat zijn in 2017, 2018 en 2019 de verplichte vrije dagen en schoolvakanties, wat de data? Wie werkt heeft bovenop deze v…
Computer kopen - Waar moet je op letten?De computer is inmiddels ondenkbaar in de Nederlandse samenleving, de gemiddelde Nederlander besteedt brengt dan ook elk…
Eredivisie seizoen 2017-2018: speelschemaEredivisie seizoen 2017-2018: speelschemaOp 12 juni 2017 werd het speelschema bekend van de Eredivisie van het seizoen 2017-18. In het nieuwe seizoen van de Ered…
Bronnen en referenties
  • PCWorld.com
  • PCMag.com
  • Expertreviews.co.uk
  • Toptenreviews.com
  • Tweakers.net

Reageer op het artikel "Beste desktop PC in 2018 - Nieuwste computers"

Infoteur: Euromark
Laatste update: 04-01-2018
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Hardware
Schrijf mee!