InfoNu.nl > Pc en Internet > Download > Uitzending gemist downloaden met GemistDownloader

Uitzending gemist downloaden met GemistDownloader

Uitzending gemist downloaden met GemistDownloader Tegenwoordig kijkt men veel programma's terug via uitzendinggemist. Het is een ideale manier om je favoriete programma's op een later tijdstip terug te bekijken. Het is echter ook wel eens handig om een aflevering te downloaden. Zo kun je iets bijvoorbeeld onderweg in de trein bekijken, of op een andere plek waar je geen internet toegang hebt. Wanneer je programma's wilt opslaan op je computer, kunt gebruik maken van GemistDownloader.

Wat is GemistDownloader

Met de GemistDownloader kun je programma's van allerlei zenders downloaden en converteren, zodat je ze op een later tijdstip terug kunt kijken. Voorbeelden van afleveringen die gedownload kunnen worden zijn afleveringen die beschikbaar zijn op uitzendiggemist.nl, RTL gemist of SBS gemist.

Gebruiken van GemistDownloader

Het gebruiken van de GemistDownloader is eigenlijk kinderlijk eenvoudig. Wanneer je het programma opent, dien je eerst te kiezen vanaf waar je een aflevering wilt downloaden. Dit kan uitzendiggemist.nl zijn, maar ook één van de sites van de commerciële omroepen. Wanneer je hier een keuze in hebt gemaakt, dien je de URL van de desbetreffende uitzending in te voeren. Vervolgens gaat je naar het volgende scherm en kies je de opties voor het soort bestand dat je wilt opslaan. Je kunt kiezen uit allerlei videoformaten, waaronder wmv, mpeg-2, mpeg-4, xvid, flv en divx. Hierdoor kun je de uitzending op allerlei verschillende soorten apparatuur afspelen. Tot slot geef je aan waar je de uitzending wilt opslaan. Je klikt op start en het programma gaat beginnen met het downloaden en converteren van de uitzending.

Hoe lang duurt het downloaden van een uitzending

GemistDownloader zal de uitzending die je wilt opslaan lokaal opslaan. Het programma slaat dus de stream van het programma op. Omdat dit even lang duurt als de aflevering, kan de tijd van downloaden en converteren variëren. Wanneer je een programma van een half uur wilt opslaan, zal dit dus ongeveer een half uur duren.

Snellere alternatieven

Het downloaden van uitzendingen met GemistDownloader kan dus wel wat tijd met zich meebrengen. Voor de Mozilla Firefox gebruikers is er een sneller alternatief. Wanneer je gebruikt maakt van Mozilla Firefox kun je met de DownloadHelper plugin een uitzending downloaden. Dit gaat echter niet wanneer het programma afgespeeld wordt met Silverlight. Bij uitzendinggemist.nl kun je via 'Instellingen' kiezen tussen Silverlight of Flash. Wanneer je hier voor Flash kiest kun je met de DownloadHelper de uitzending downloaden. Dit duurt vaak maar enkele minuten.

Je kunt GemistDownloader hier gratis downloaden. Het opslaan van uitzendingen is alleen toegestaan voor persoonlijk gebruik!
© 2012 - 2019 Timkraai, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Populaire Firefox Add-onsAdd-ons zijn kleine uitbreidingen voor Firefox die je gratis kunt downloaden. Ze zijn erg handig en vergemakkelijken het…
Het gemak van uitzending gemistHet gemak van uitzending gemistMet internetdiensten als uitzendinggemist.nl kunt u zelf kiezen wanneer u uw favoriete programma’s gaat bekijken. Het ga…
Microtorrent, de torrent downloaderMicrotorrent, de torrent downloaderAls je op zoek bent naar een goede bittorrent client, dus een programma dat torrents download, dan is utorrent de geschi…
Bronnen en referenties
  • http://www.helpdeskweb.nl/gemistdownloader/

Reageer op het artikel "Uitzending gemist downloaden met GemistDownloader"

Infoteur: Timkraai
Gepubliceerd: 13-02-2012
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Download
Schrijf mee!