InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Het gemak van uitzending gemist

Het gemak van uitzending gemist

Het gemak van uitzending gemist Met internetdiensten als uitzendinggemist.nl kunt u zelf kiezen wanneer u uw favoriete programma’s gaat bekijken. Het gaat om programma’s die al op televisie zijn uitgezonden. Deze programma’s blijven voor een bepaalde periode beschikbaar om via internet te bekijken. De tijd dat u de video moest instellen om bepaalde programma’s niet te missen zijn voorbij. Bepaalde programma’s moest u gaan kijken of opnemen. Sommige populaire programma’s worden op de dag zelf nog een keer herhaald, maar de meeste programma’s zullen niet op korte termijn herhaald worden. In 2003 is de publieke omroep begonnen met het beschikbaar stellen van eerder uitgezonden programma’s.

Via welke websites kunt u herhalingen bekijken?

De verschillende tv zenders stellen hun eerdere uitzendingen op hun eigen site beschikbaar. Via de site van de betreffende zender, kunt u door het programma op te zoeken en aan te klikken, alsnog de volledige uitzending gaan bekijken. De publieke zenders stellen de uitzendingen beschikbaar op uitzendinggemist.nl. Voor de herhalingen van de overige zenders, kunt u terecht op de website van de omroep.

Hoe werkt Uitzendinggemist.nl?

Op dit moment heeft de website twee verschillende versies, de oude versie en de verbeterende nieuwe versie. De site is ingesteld om gemiste programma’s te bekijken van afgelopen zeven dagen, maar door gericht te gaan zoeken naar een bepaald programma, beslaat het aanbod een ruimere periode. Ook op het internet zullen de programma’s vooraf worden gegaan door een commercial.

Op Youtube.com gemiste aflevering bekijken

U kunt programma’s ook achteraf nog bekijken op Youtube. In veel gevallen is dit niet de volledige uitzending, maar en aantal fragmenten. U treft op Youtube bijvoorbeeld afleveringen aan van “Goede Tijden, Slechte Tijden” in een verkorte versie (shortie genaamd). Op deze manier ziet u de hoogtepunten van de betreffende aflevering zien, zonder dat u de volledige programma hoeft te kijken.

Herhalingen van RTL programma’s bekijken

Via Rtl4.nl komt u terecht op www.rtl.nl/xl/#/gemist. Hier kunt u kiezen van welke dag in de week u de uitzendingen terug wilt kijken. Hier treft u de programma’s aan van RTL4, maar ook van de andere RTL zenders. Dezelfde site met herhalingen treft u ook aan via de websites van de andere RTL zenders.

Herhalingen van Veronica programma’s bekijken

Ook Veronica biedt de service om uitzendingen terug te kijken. Via Veronica.nl kunt u kiezen voor de optie “Programma gemist”. Op deze site treft u geen overzicht aan van de uitzendingen per dag, maar een totaal overzicht. De uitzendingen blijven er maximaal één week na de uitzending op staat. U hebt op deze site niet de mogelijkheid om oudere uitzendingen te bekijken.

Programma’s terug kijken op Herhaling.nl

Op deze site kunt u programma’s terug kijken van vandaag, gisteren en eergisteren. De site biedt een overzicht van de programma’s die zijn uitgezonden op de gebruikelijke zenders, zoals Nederland 1, 2 en 3, RTL 4 en 5 en 8 en SBS6. U treft op deze site echter niet alle programma’s aan, maar wel de uitzendingen waar waarschijnlijk de meeste vraag naar is.
Gerelateerde artikelen
Uitzending gemist? Kijk het terug op internet!Uitzending gemist? Kijk het terug op internet!Had je graag iets willen zien, maar had je er geen tijd voor om er na te kijken. Of wil je gewoon een aflevering van tel…
Series terugkijken via Uitzending GemistSeries terugkijken via Uitzending GemistJe zou haast vergeten dat we het ooit zonder hebben gedaan: Uitzending gemist. Je hoeft niet langer thuis te blijven om…
Bronnen en referenties
  • Uitzendinggemist.nl
  • Herhaling.nl

Reageer op het artikel "Het gemak van uitzending gemist"

Infoteur: Esmee
Gepubliceerd: 01-08-2011
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!