InfoNu.nl > Pc en Internet > Download > Windows 7: Gratis download Windows 7 en upgrade Windows 7

Windows 7: Gratis download Windows 7 en upgrade Windows 7

Windows 7, het nieuwe besturingssysteem van Microsoft is gebaseerd op Windows NT en is de officiële opvolger van Windows Vista. Na de mislukte introductie van Windows Vista keerden velen gedesillusioneerd terug naar Windows XP. Windows 7 was in de eerste week na de lancering al meer populair dan Windows Vista ooit is geweest. Want Windows 7 is veel sneller en werkt beter. En dus vraag je je af: Hoe kom ik aan een gratis download of upgrade?

Wat zijn de voordelen van Windows 7?

De voordelen van Windows 7 zijn gemakkelijk te vinden, kijkend naar de nadelen van het Windows Vista systeem dat met name heel erg traag is, veel fouten en tekortkomingen heeft, en veel te veel veiligheidswaarschuwingen kent.

Windows 7 installeert eenvoudig en heeft inderdaad de frisse en toegankelijke look, die werd beloofd voorafgaand aan de introductie. Hierbij werd het goede van Windows Vista bewaard en werden de nadelen van Vista echt goed ondervangen. Ook is de gebruikersinterface veel toegankelijker geworden met een nieuwe taakbalk onderin, waarbij je gemakkelijk kunt navigeren tussen openstaande applicaties. Windows 7 is verder sneller dan Windows Vista en alle applicaties werken er goed op.

Wat zijn de minimale systeemeisen voor Windows 7?

De minimale systeemeisen voor Windows 7 zijn een 1 Giga Herz 32-bit of 64-bit processor, minimaal 1 Giga Byte systeemgeheugen,16 Giga Byte vrije schijfruimte met ondersteuning voor DirectX 9 graphics met 128 MB geheugen.

Waar kun je Windows 7 NL gratis downloaden?

Vanaf 22 oktober 2009 is Windows 7 officieel gelanceerd en is het systeem via Microsoft Windows te koop voor consumenten. Hiermee worden de gratis beta-versies vanaf die datum niet meer door Microsoft verstrekt via de site. Wanneer mensen de officiële Windows 7 beta-versie hebben gedownload vanaf de site vóór die datum is die in principe kosteloos te gebruiken tot 01-06-2010. Vanaf 01-03-2010 sluit deze versie echter de PC iedere twee uur af, dus dat werkt vanaf 1 maart niet zo fijn meer. Nog steeds zijn via de gangbare torrent programma's de niet gelicenseerde beta-versies van Windows 7 te verkrijgen.

Wat op dit moment nog werkt is de officiële Enterprise Edition van Windows 7, die is bedoeld voor gebruik door bedrijven. Om bedrijven de kans te geven om het systeem te testen voor gebruik binnen de eigen organisatie wordt het gratis als test ter beschikking gesteld van een selecte ICT professional gebruikersgroep. Er is een beperkt aantal licenties beschikbaar en hoeveel dat er zijn wordt niet vrijgegeven. Je moet de 90-Day Trial binnen 10 dagen activeren en de versie is niet in het Nederlands maar wel in het Engels beschikbaar.

Waar kan ik gratis een Windows 7 Upgrade Advisor downloaden?

Op de site van Microsoft kun je de Windows 7 Upgrade Advisor kosteloos downloaden om te zien of jouw computer geschikt is voor het besturingssysteem Windows 7. Deze toepassing scant de computer om te kijken of er hardware problemen bestaan, die succesvol werken van Windows 7 in de weg zouden kunnen staan.

Wanneer jouw computer geschikt is voor Windows Vista is hij dat over het algemeen ook voor Windows 7 maar het is goed om de Engelstalige check uit te voeren door eerst te testen met het programma Windows 7 Upgrade Advsior.

Wat kosten de upgrade naar Windows 7 en Windows 7 zelf in de winkel?

Je kunt natuurlijk ook gewoon Windows 7 kopen of kiezen voor een upgrade op een bestaande Windows versie. De adviesprijs voor de upgrade naar Windows 7 is op dit moment 119,90 EUR en de adviesprijs voor de volledige consumentenversie bedraagt 319,99 EUR.
Gerelateerde artikelen
Windows 7 gratis upgrade: Windows vista upgraden naar 7Windows 7 gratis upgrade: Windows vista upgraden naar 7Windows 7 kost rond de 100. Wanneer je in het bezit bent van Windows Vista is het mogelijk om een upgrade uit te voeren…
Windows 7 installeren via upgrade of schone installatieWindows 7 installeren via upgrade of schone installatieWindows 7 het nieuwe, toch ook wel succesvolle besturingssysteem van Microsoft, ligt nu al een tijdje in de schappen. Ma…
Het besturingssysteem Windows 7Veel computers (PC) hebben als besturingssysteem Windows 7. Windows 7 is de opvolger van het besturingssysteem Vista. Wi…
Bronnen en referenties
  • Microsoft: Windows 7
  • Microsoft: Windows 7 Enterprise 90 Day Trial: technet.microsoft.com/nl-nl/evalcenter/cc442495%28en-us%29.aspx?ITPID=sprblog
  • Windows 7 Upgrade Advisor: windows.microsoft.com/nl-nl/windows/downloads/upgrade-advisor

Reageer op het artikel "Windows 7: Gratis download Windows 7 en upgrade Windows 7"

Reacties

Ate de Boer, 23-02-2010 01:39 #2
Is windows 7 gratis of moet er voor betaald worden zou dit graag willen weten. Reactie infoteur, 23-02-2010
Beste Ate,

Windows 7 is in een aantal niet gelicenseerde beta-versies en de enterprise versie gratis beschikbaar. Voor de nu uitgegeven definitieve versie voor consumenten is dit besturingssysteem niet gratis, anders zou het wel heel zuur zijn voor Microsoft.

Lees het artikel om meer te weten te komen om de mogelijkheden om Windows 7 in de niet gelicenseerde versie gratis te downloaden. Ook de richtprijs voor aanschaf van Windows 7 zelf vind je in het artikel.

Succes!

Myra Ronner, 08-12-2009 10:10 #1
Voor velen is de upgrade niet gratis, zoals beloofd, maar moeten er toch administratie- en verzendkosten worden betaald. Dat is misleiding!
Ik adviseer iedereen die hiermee is geconfronteerd, melding te maken bij de Consumentenautoriteit, bijvoorbeeld via Consuwijzer.nl, van deze praktijken. Zij kunnen een onderzoek starten en wellicht afdwingen dat het toch alsnog gratis moet worden verstrekt. Intussen wel betalen, maar ONDER PROTEST. Dan kun je later het geld terugvragen. Reactie infoteur, 08-12-2009
Beste Myra,

Ik weet niet waar jou een gratis upgrade Windows 7 is of wordt beloofd. Zoals ook in dit artikel is aangegeven kun je upgrade advisor gratis downloaden vanaf de Microsoft Windows site. Hiermee kun je kijken welke upgrade je nodig hebt.

Windows 7 is in testversies gratis verkrijgbaar maar logischerwijs wil Microsoft nog wel iets verdienen aan deze pakketten.

Infoteur: Sterretje999
Laatste update: 22-11-2010
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Download
Reacties: 2
Schrijf mee!