InfoNu.nl > Pc en Internet > Diversen > Internet boer spelen: Farmville

Internet boer spelen: Farmville

Ben je als internetboer net bezig om je oogst binnen te halen, onsnappen al je kippen. Of er hangen vruchten aan de bomen die geplukt moeten worden, terwijl je varkens eten willen. Het gebeurt in Farmville, een spel dat eenmaal gespeeld veel mensen in zijn greep houdt. Farmville wordt gespeeld via Facebook. Maar waarom is Farmville nu zo verslavend?

Farmville: in 2010 heeft het al 75 miljoen spelers

Farmville is enorm populair op internet. Al zo’n 75 miljoen mensen spelen het. Farmville is gemaakt door het spellenbedrijf Zynga, maar is vooral gekoppeld aan Facebook. In juni 2009 bestond het spel nog helemaal niet en een half jaar later is het aantal spelers vijf keer zo groot als het aantal inwoners van Nederland.

Farmville spelen: vaak op uitnodiging

Wie begint met spelen, doet dat vaak op uitnodiging van vrienden of bekenden. Die kan hen namelijk vragen om “buurman”te worden. Mensen met al een adres op Facebook kunnen het vervolgens spelen. Anderen kunnen eerst een adres aanmaken op Facebook en dan los gaan.

Farmville: geen ingenieus spel

Echt heel ingenieus is het spel overigens niet eens, dus het is verbazingwekkend dat er zoveel mensen zijn die Farmville toch willen gaan spelen. Qua opzet en uiterlijk lijkt het namelijk op spelen van vele jaren geleden waarbij zaken worden nagebootst.

Sociale verhaal achter Farmville

Het sociale verhaal achter Farmville is waarschijnlijk de sleutel tot het succes. De boer heeft mensen als buren die op de grond naast hem ook allerlei dingen verbouwen en laten groeien. En hoe meer buren hoe groter de eigen boerderij wordt. Dit kan dus alleen door anderen te vragen mee te doen. Voor veel mensen een uitdaging. Vrienden kunnen elkaar bovendien dagelijks een boom of dier cadeau doen en wie bij de buren even gaat wieden of de beesten voert krijgt ook weer extra punten.

Geld betalen voor Farmvilel

Farmville is in principe gratis. Maar er zit wel een addertje onder het gras, want deelnemers kunnen ook spelmunten kopen die met echt geld worden betaald. In feite is het zelfs zo dat de speler steeds wordt overgehaald om met echt geld verder te spelen als de internetmunten op zijn gebruikt. En wie eenmaal in het spel zit, doet dat vaak graag in de hitte van de strijd. Maar dat kan wel veel geld kosten.

Kinderen en Farmville

Ook kinderen kunnen op Farmville spelen, maar het is dan wel goed om ze te zeggen dat het aanschaffen van extra munten dus geld kost. Want ze kunnen er alleen maar nepdieren en nepgewassen van kopen en er een spel mee spelen. Overigens is het geen spel met nare slachtpartijen of andere negatieve zaken. Kippen en koeien maken een heel leuk sprongetje bijvoorbeeld als ze worden aangehaald.

Tijdsdruk van Farmville

Zoals het op een echte boerderij gaat, zo gaat het op Farmville ook. Schapen moeten worden geschoren, de oogst is rijp om binnen gehaald te worden en de vruchtbomen die ’s ochtends zijn geplant geven ’s avonds al vruchten. Dat betekent dus dat veel mensen de hele dag naar Farmville surfen om er zeker van te zijn dat hun boerderij het wel goed doet. Wie namelijk op tijd plukt, voert en aait kan veel internetmunten winnen. Maar het betekent ook veel onrust. Alleen wie zijn hele weiland vol zet met artisjokken kan het rustig aan doen, die worden maar eens in de vier keer geoogst namelijk.
Gerelateerde artikelen
De app FarmVille 2De app FarmVille 2Simulatiespelletjes zijn zeer populair, vooral boerderij spelletjes doen het in dit genre goed. Op Facebook bestond het…
Landleven: wordt internetboerLandleven: wordt internetboerLandleven: wordt een internetboer. Landleven is een online spel of game dat gespeeld kan worden via bijvoorbeeld Hyves o…
Spelletjes op facebook: Farmville, Café World en Zynga PokerFacebook staat op sommige viewcountingsites gerangschikt als de tweede meest bezochte site ter wereld. Waarschijnlijk za…
Farmville decoratie tips en tricksFarmville een spel voor jong en oud. Het verzorgen van de dieren en het oogsten van de verschillede groente- en fruitsoo…
Bronnen en referenties
  • Farmville Leeuwarder Courant

Reageer op het artikel "Internet boer spelen: Farmville"

Reacties

Anna, 02-11-2011 16:14 #2
Ik krijg altijd een fout van farmville als ik het open wil doen dit krijg ik dan

Fout bij het laden van de pagina FarmVille
Leeg antwoord ontvangen

Zoë, 27-02-2010 13:18 #1
Ik wil heel graag meedoen omdat ik bijna zeker weet dat het een leuk spel is:-)

groetjes zoë

Infoteur: Singalees
Laatste update: 03-11-2010
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Diversen
Reacties: 2
Schrijf mee!