InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > Landleven: wordt internetboer

Landleven: wordt internetboer

Landleven: wordt internetboer Landleven: wordt een internetboer. Landleven is een online spel of game dat gespeeld kan worden via bijvoorbeeld Hyves of Facebook. Met Landleven verplaats je je in het leven op de boerderij: je wordt een echte internetboer. Het spel is vrij eenvoudig te begrijpen en maakt het geschikt voor bijna iedere leeftijd. Hoe wordt het spel gespeeld?

Landleven aanmelden

Landleven is makkelijk te spelen voor degene die een Hyves-of Facebook-account hebben. Wie eerder al Farmville via Zinga of Facebook speelde, zal zien dat landleven veel weg heeft van Farmville. Het grote verschil echter is dat Landleven in het Nederlands is, er een duidelijke handleiding bij zit en het allemaal wat simpeler van opzet is. Doordat het wat simpeler is, blijft Landleven ook overzichtelijker.

Verschil tussen Landleven en Farmville

Beiden online spellen bootsen het boerderijleven na. Echter, Farmville heeft vaak ook een hoop dingen erbij die men niet op een boerderij tegen komt. Zoals een eenhoorn, een draak of vuurwerk. Vaak is Farmville ook onoverzichtelijk door de te grote keus aan materialen.

Landleven is voor bijna iedereen goed te begrijpen. Na aanmelding bij Landleven, verschijnt er een korte rondleiding. klik op de dingen die als een lichte cirkel worden aangeduid. Na aanklikken, zal men zien dat er iets gebeurt: bijvoorbeeld de klaver die geoogst wordt. Wie voor het eerst Landleven gaat spelen, kan het beste de rondleiding volgen: deze is van korte duur en maakt gelijk duidelijk wat de bedoeling is.

Wat is er zo leuk aan Landleven?

Landleven bootst het leven op de boerderij na, waarbij vooral het werk op de boerderij centraal staat. Apart aan Landleven is het hergebruik van het geoogste materiaal. Een goed voorbeeld is de klaver die geoogst wordt: de klaver kan aan de koe gevoerd worden. De koe eet de klaver en geeft voor iedere klaver één bus melk. De bus melk kan vervolgens in de kaasmakerij gestopt worden. De kaas die eruit komt, wordt in de loods opgeslagen. Door de loods te openen, wordt zichtbaar hoeveel kaas er is gemaakt, Klik op de kazen om deze te verkopen.

Zo kan de bloeiende klaver ook door de bijen gebruikt worden: de bijen maken er honing van. De honing kan vervolgens via de opslagloods weer verkocht worden. Van de verkochte materialen kunnen nieuwe zaden of dieren aangekocht worden.

Landleven wordt makkelijk doorlopen: wie er de eerste dag enkele malen op inlogt, zal als nel aan het einde van de dag op level 5 of 6 zitten. vanaf level 5 wordt landleven ook leuker, omdat men meer mogelijkheden heeft tot het kopen van materialen, machines, dieren en zaden.

Landleven uitbreiden

Het is mogelijk om landleven uit te breiden dor het aankopen van meer grond. Ook kan er meer grond geploegd worden. Dit kost 15 munten per stukje geploegde grond. Wie niet tevreden is over de indeling van de boerderij, kan alles verplaatsen middels de verplaatsingstool.

Onderin beeld ziet men aan de linkerkant de vrienden. Het is mogelijk om vrienden uit te nodigen om ook Landleven te spelen. Dit worden buren genoemd. Buren hebben is handig: ze verzorgen je boerderij wat je extra punten oplevert. Ook kan je de boerderij van je buren verzorgen: wat je ook extra punten oplevert. Extra punten bestaan uit XP, wat nodig is om een level hoger te komen, en munten.

Is Landleven gratis?

Landleven kan gratis gespeeld worden. Wel is het mogelijk om, net zoals bij bijna ieder ander online spel, daalders bij te kopen. Met daalders heeft men meer mogelijkheden. Echter is dit niet verplicht, en is het ook zonder extra aankoop van munten of daalders een spel wat goed te spelen is.

Extra geld kan gescoord worden door het voltooien van nieuwe doelen. Deze doelen staan links in beeld. klik er op en voltooi de opdracht: bijvoorbeeld het verplaatsen van de kaasmachine of het zaaien van viermaal klaver. Een voltooid doel levert munten en XP op.

Kortom: Landleven is een leuk spel voor jong en oud. Al vele mensen spelen het, omdat het ween makkelijk te begrijpen spel is en overzichtelijk is. Dit maakt het spel voor iedereen geschikt. Men hoeft geen vreemde taal te kennen, omdat Landleven volledig in het Nederlands is. Landleven is gratis te spelen en makkelijk bereikbaar via Hyves of Facebook.
Gerelateerde artikelen
Hyves Games, hoe maak ik een account aan?Hyves Games, hoe maak ik een account aan?Hyves, ooit begonnen als socialmediaplatform, is nu een site waar je games kunt spelen. Hyves was als socialmediaplatfor…
Tuinbladen in overvloed en voor elke tuinierTuinbladen in overvloed en voor elke tuinierTuinbladen of tuintijdschriften, het lijkt wel alsof er nog steeds nieuwe titels op de markt verschijnen. Het aanbod is…
Comares, het balkon van de AxarquiaEen van de witte dorpen van de Axarquia, de regio ten oosten van Málaga. Als een arendsnest ligt het dorp boven op een b…
Het Grote Boerderijen BoekHet Grote Boerderijen Boek is een prachtig kijk- en leeswerk voor iedereen die geïnteresseerd is in (historische)boerder…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Kapa65, Pixabay

Reageer op het artikel "Landleven: wordt internetboer"

Infoteur: Bibiana
Laatste update: 24-06-2015
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Schrijf mee!