De duurste woorden in Google AdSense
Google is een machtige partij op het internet. Bijna honderd procent maakt voor het zoeken op het web gebruik van Google. Ook op het gebied van adverteren op het internet ligt de macht vrijwel volledig bij Google met haar AdSense programma.
Google weet haar diensten steeds verder uit te bouwen, en met succes. Op steeds meer vlakken bieden ze diensten aan. Toepassingen als Google Earth en Streetview komen allemaal uit de koker van Google. Ze bieden ook mogelijkheden die minder bekend zijn bij de gemiddelde internetter. Zoals vertaalprogramma’s, een zoekmachine voor boeken en Adsense.
AdSense
Adsense is een advertentieprogramma die zeer succesvol is op het internet. Er zijn meerdere partijen die advertentieprogramma’s bieden, maar het unieke aan deze vorm is dat de advertentie’s afhankelijk zijn van de inhoud van de tekst waar de advertentie staat. Op een website over vakanties in Spanje met een Adsense advertentie, treft u hoogst waarschijnlijk advertenties aan gerelateerd aan vakanties in Spanje. Niet in alle gevallen zijn er relevante advertenties aan te koppelen. In dat geval selecteert het systeem van Google zelf andere advertenties.
Wanneer gaat het geld opleveren?
Veel advertentieprogramma’s genereren inkomsten zodra er vanaf de advertentie doorgeclickt is, en er volgt een verkoop uit. De inkomsten kunnen in dat geval flink oplopen, maar de meeste clicks zullen niet resulteren in een verkoop. Het Adsense programma geeft inkomsten per click. De hoogte van de inkomsten zijn afhankelijk van factoren als het product waar het over gaat (kredieten levert meer op dan bloemzaadjes) en wat de adverteerder over heeft per click.
Ingewikkeld?
Het klinkt en lijkt ingewikkeld, maar het is kinderlijk eenvoudig om advertenties te plaatsen op een eigen website. Dit gebeurt door een code te plaatsen in de html van de website. Het is wel noodzakelijk om u aan te melden bij Google. Het aanmeldproces kan wel een paar weken in beslag nemen.
Adwords
De bedrijven die advertenties laten plaatsen door Google, doen mee aan de Google Adwords programma. Aan de hand van zoekwoorden bepalen de adverteerders op welke woorden ze gevonden willen worden. Adwords is eigenlijk een veiling van advertentieruimte. Voor bepaalde populaire zoekwoorden krijgt de hoogste bieder per click de meeste vertoningen. Op bepaalde woorden zal hoger geboden moeten worden dan op andere woorden. Over het algemeen zullen woorden als: hypotheek, lenen en sparen duurder zijn dan woorden die gerelateerd zijn aan producten waar de adverteerder minder op verdient.
Duurste zoekwoorden
De duurste woorden van vandaag, hoeven niet de duurste woorden te zijn van morgen. Door bepaalde gebeurtenissen kunnen woorden duurder worden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het uitbreken van bijvoorbeeld de mexicaanse griep. Zodra deze levens ging eisen in de wereld, worden woorden als: griep en griepvaccin duurder. Dure zoekwoorden als hypotheken en lenen kunnen meer dan €10 op gaan leveren per click. Het zal echter altijd een momentopname zijn want morgen zijn het weer andere woorden. In 2006 was “Mesothelioma layers” het duurste zoekwoord. Deze heeft op een bepaald moment maar liefst 54,33 dollar opgebracht. En woorden die hieraan gerelateerd waren brachten ook nog meer dan 47 dollar op.