InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > Meer Adsense inkomsten

Meer Adsense inkomsten

De meeste webmasters hebben als belangrijk doel geld verdienen met internet. De meest gebruikte methode hierbij is het plaatsen van adsense blokken op de website. In de praktijk blijken de inkomsten vaak tegen te vallen. Lees hier hoe u op een doeltreffende manier de Adsense inkomsten kunt verhogen.

Adsense

Adsense is een dienst van google welke website eigenaren de mogelijkheid bied om geld te verdienen met hun website. Adsense plaatst hiervoor relevante advertenties in daarvoor bestemde blokken op uw website.

Tegenvallend

In de praktijk blijken de advertentieinkomsten middels Adsense vaak tegen te vallen. Veel inkomen genereren met een eigen website blijkt moeilijker dan gedacht. Toch zijn er mogelijkheden om veel geld te verdienen met Google Adsense. In de eerste plaats is het soort website van belang, met een weblog is het vaak moeilijk om veel geld met Adsense te verdienen. Vaak komen er vele verschillende onderwerpen aan bod op een pagina waardoor het voor Adsense lastig is hier relevante advertenties bij te plaatsen.

Website onderwerp

De beste methode om geld te verdienen met adsense is door je te verplaatsen in de bezoeker die via een zoekmachine op je website komt. Als je een website over een specifiek onderwerp of produkt maakt zullen de advertenties die adsense hier bij plaatst ook heel relevant zijn. Bijkomend voordeel is dat de bezoeker die middels gerelateerde zoektermen op je website komt ook daadwerkelijk op zoek is naar het onderwerp of produkt waar je site over gaat. Deze bezoekers zullen dan ook veel sneller op de relevante advertenties klikken. Uiteraard moet je je website zoveel mogelijk optimaliseren middels de gangbare SEO methodes.

Positie

Ook de positie van de Adsense advertenties is van belang. Plaats sowieso een blok dicht bij de tekst van de tekst die de bezoekers van de website lezen. En beperk je tot een maximum van 2 Adsense blokken per pagina anders wordt het te overheersend. Google staat trouwens ook maar een maximum van drie Adsense blokken per pagina toe.

Keywords

De keywords die in je site voorkomen zijn van belang, advertenties gerelateerd aan bepaalde sleutelwoorden betalen nu eenmaal beter dan andere. Over het algemeen kan worden gesteld dat engelse keywords een hogere opbrengst genereren dan nederlandse keywords. Dit is simpel te verklaren doordat er veel meer engelstalige websites zijn en om de concurrentie voorbij te komen wordt er meer uitgegeven aan Adwords.

Kleuren

Dus niet alleen de plaats van de advertenties is van belang, ook de kleur van de Adsense blokken is van belang.
Je kunt de kleuren van de Adsense blokken aanpassen in het Google Adsense menu. De beste resultaten worden behaalt als je de advertentiekleuren exact gelijk maakt aan de textkleuren op je website.

In de praktijk

Ik heb zelf verschillende websites maar uit de statistieken blijkt keer op keer dat de site die volledig gaan over een specifiek onderwerp een CTR ( click trough rate) hebben die gemiddeld een factor 10 hoger ligt dan een algemene website.

Tip

Wanneer jezelf produkten verkoopt op je website plaats dan geen Adsense advertenties. Je wilt immers zelf zoveel mogelijk verkopen en niet dat je concurrenten dankzij jou verkopen!
© 2009 - 2019 P1234, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Geld verdienen met artikelen schrijvenGeld verdienen met artikelen schrijvenGeld verdienen met artikelen schrijven op internet is voor iedereen. Je kunt dit in de vorm van een weblog doen, maar ve…
Geld verdienen met Google AdSenseGeld verdienen met Google AdSenseMet Google AdSense kun je veel geld verdienen. Door middel van dit advertentienetwerk is het mogelijk om met het maken v…
Geld verdienen met artikelen schrijven: de beste sitesGeld verdienen met artikelen schrijven: de beste sitesHet is mogelijk om veel geld te verdienen met het schrijven van artikelen. Jij schrijft over onderwerpen die jou interes…
De duurste woorden in Google AdSenseDe duurste woorden in Google AdSenseGoogle is een machtige partij op het internet. Bijna honderd procent maakt voor het zoeken op het web gebruik van Google…
Geld bijverdienen en of geld verdienen met je hobbyGeld bijverdienen en of geld verdienen met je hobbyWat is er nu leuker om geld te verdienen met je hobby? Geld verdienen met je hobby is met behulp van het internet ook mo…

Reageer op het artikel "Meer Adsense inkomsten"

Infoteur: P1234
Laatste update: 25-11-2010
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Schrijf mee!