InfoNu.nl > Pc en Internet > Software > Google Chrome downloaden en installeren, zo gepiept

Google Chrome downloaden en installeren, zo gepiept

Google Chrome downloaden en installeren, zo gepiept Google Chrome is een van de de nieuwste browsers van Google. Surfen op het web gaat vele malen sneller, maar dat is niet alles. Ook kunt u voortaan de pagina’s die u het meest bezocht hebt, in een klein formaat bekijken, waardoor u nog sneller kunt surfen. Hoe installeert u Google Chrome? Google Chrome vind ik een prachtige browser. Veilig, snel en overzichtelijk. De ontwerpers hebben goed nagedacht over de kwaliteiten die een moderne browser moet bezitten en ik vind dat ze in die missie geslaagd zijn. Surfen ging nog nooit zo snel en alle handigheidjes die de browser biedt, maakt surfen nog leuker dan het al was. Google neemt u mee. Waarheen? Naar een reis over het web natuurlijk.

Hoe installeer u Google Chrome?

  • Surf naar Google.com/Chrome en kies voor Google Chrome downloaden.
  • Onder Google Chrome Downloaden staat: Voor Windows Vista/XP SP2. Indien u door wilt gaan met de installatie procedure, klik dan op de balk waarop staat ‘Google Chrome Downloaden.’
  • Lees de voorwaarden en indien u akkoord bent, klik dan op ‘optioneel’. Optioneel is een functie die u kunt aanvingen zodat Google gebruiksstatistieken en crashmeldingen kan bekijken. U kunt deze functie aan of afvinken.
  • Klik op ‘accepteren en installeren.’
  • Na een paar seconden verschijnt er een bericht in beeld met de tekst ‘Dankuwel dat u Google Chrome probeert.’ En dan verschijn ter een pop-up met de tekst ‘Do You want to run this appliaction?’ Klik op ‘run.’
  • Google Chrome wordt gedownload en meteen daarna automatisch geïnstalleerd.
  • Dan verschijnt de optie ‘’Google Chrome uitproberen. En Google Chrome staat automatisch als uw standaardbrowser aangevinkt. U kunt beslissen of u dat zo laat.
  • Google Chrome opent en u kunt aan de slag

Google Chrome gebruiken

Als u via start Google Chrome zoekt, vind u de browser hoogstwaarschijnlijk bovenaan de lijst. Als u op het Google logo klikt, opent zich de startpagina.

Google Chrome zoeken

  • Om iets te zoeken hoeft u niet meer meteen naar de Google zoekmachine te surfen, u kunt rechtstreeks zoeken met Google Chrome, door in de adresregel een zoekwoord te tikken. Er verschijnt dan een lijst met opties, van populaire zoekopdrachten of populaire webpagina’s, waartussen u misschien al vindt wat u zoekt. Ook staan er resultaten tussen van pagina’s die u eerder heeft bezocht en die met de zoekterm een relatie hebben.
  • Zoeken kan natuurlijk ook met de zoekmachine van Google
  • U kunt ook zoeken via de zoekresultaten geschiedenis, er staat standaard een zoekvenster op de pagina dus zoeken gaat met Google Chrome om meerdere redenen, vele malen sneller.
  • Zoeken in uw favorieten: Door ctr + F in te drukken verschijnt rechts in beeld een zoekvenster om te zoeken in uw favorieten. U zoekt een woord in en het systeem geeft met gekleurde balkjes aan waar uw zoekresultaten gevonden worden, dit is heel handig om snel tussen favorieten te zoeken.
  • Rechts in beeld ziet u een overzicht met recente bladwijzers, waaruit u kunt kiezen. Daarboven leest u 'alle bladwijzers', als u daarop klikt, verschijnt de gehele lijst met uw opgeslagen favoriete pagina’s.
  • Meest bezocht: onder de browser staat een overzicht van 9 afbeeldingen van de pagina’s (in miniatuur) die u het vaakst en laatst bezocht heeft. U kunt daardoor sneller naar een van uw favoriete websites surfen. Dit scheelt tijd en ook daardoor gaat het surfen sneller.
  • Pagina’s die u recent heeft afgesloten, kunt u ook gemakkelijk opnieuw oproepen, deze verschijnen onderaan de lijst met favorieten

Privé browser

Als u uw bezochte pagina’s privé wilt houden kunt u met Google Chrome een incognitovenster openen, niemand kan dan zien welke pagina’s u bezoekt of bezocht heeft.

Google Chrome, modern, snel en stabiel

De browser van Google Chrome is sneller, stabieler en ontworpen voor modern surfgedrag. De browser is opvallend snel. Ook is de browser geschikt om mee te gamen; het kan veel meer acties tegelijk aan en loopt lang zo snel niet meer vast. Bovendien is de browser zo ontworpen dat indien er iets fout gaat op een pagina, dat alleen dat tabblad vastloopt, overige geopende tabbladen lopen niet vast.

Hoe veilig is Google Chrome?

De makers van Google Chrome hebben de browser zo ontworpen dat pagina’s die u bezoekt, niet langer informatie uit uw surfgedrag kunnen opmaken en stelen. Dit houdt in dat indien u meerdere tabbladen open heeft staan, deze onderling niet kunnen communiceren en dus geen gegevens kunnen worden uitgewisseld. Magnifiek uitgedacht en helemaal van deze tijd. En als er ergens iets fout gaat op een webpagina, dan blijven uw andere tabbladen gewoon onberoerd, omdat ze niet in verband staan met elkaar. Ook dat vind ik een grote verbetering.

Wat kost het?

Chrome is een open-source browser en helemaal gratis. Het is gewoon een van de vele geweldig leuke cadeautjes die internet gebruikers jaarlijks van Google krijgen.

Lees verder

© 2009 - 2014 Kisses, gepubliceerd in Software (Pc en Internet) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Snel het internet op met Google ChromeGoogle is een snel groeiend bedrijf dat vooral bekend staat om zijn goed werkende zoekmachine. Tegenwoordig neemt Google…
Google's browser ChromeGoogle maakte in 2008 zijn eigen browser namelijk Google Chrome, maar waarom deden ze dat en hoe komt het dat Chrome zo…
Advertenties blokkeren in Google ChromeAdvertenties blokkeren in Google ChromeWord je ook altijd zo gek van de pop-ups bij spelletjes, advertenties op je nieuwspagina of reclame tijdens je favoriete…
Google Chrome 2.0 downloaden als web browserGoogle Chrome 2.0 downloaden als web browserGoogle Chrome 2.0 de snelste webbrowser? Ja, dat is wat velen mensen nu ondervinden. De snelheid zou ten opzichte van de…
Google Chrome: Wat het is, doet, belooft en waarmaaktGoogle Chrome: Wat het is, doet, belooft en waarmaaktOveral duiken advertenties op voor het nieuwe en veelbelovende Google Chrome. Google belooft ons een supersnelle, open s…
Bronnen en referenties
  • Google.nl
  • Eigen ervaring

Reageer op het artikel "Google Chrome downloaden en installeren, zo gepiept"

Reacties

Gert Wittevrouw, 06-11-2012 08:09 #3
Ik krijg mijn bladwijzer met 8 vensters met de meeste bezochten pagina's er niet op. Kunt u mijn helpen aub?

Martine, 04-09-2012 12:31 #2
Hoe komt het dat ik geen Google chrome meer heb? Ik kan niet meer op mijn gmail.

Harriet, 11-04-2012 22:31 #1
Mijn vensters gaan iedere keer niet dicht en later loopt hij vast, Ik heb Windows 7 en gebruik Google als zoekmachine. Ik wil een eenvoudige en goede oplossing hiervoor, omdat ik niet erg technisch ben, en nog niet zolang internet. Alvast bedankt

Infoteur: Kisses
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Software
Reacties: 3
Schrijf mee!