InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > Op zoek naar de juiste keywords

Op zoek naar de juiste keywords

Keywords liggen aan de basis van de Google Marketing. Zonder keywords geen bezoekers, geen links, geen advertenties, geen kliks, geen verdiensten, enz. U en uw concurrenten vechten voor een plekje op de zoekpagina's als gevolg van zoektermen die u gemeen hebben. in feite vormen keywords de basis van uw businessplan en helpen ze bij het bepalen van de aard van uw bedrijf. Hoe we aan de juiste keywords komen, vindt u in onderstaand artikel.

Wordtracker

Wordtracker is een van de meest populaire zoekwoordmachine op het Web. Bijna iedereen die seo optimaliseert, gebruikt ten minste één keer Wordtracker. Deze interactieve gadget kijkt naar opgegeven trefwoorden, toont gerelateerde zoekwoorden en geeft een weergave van de relatieve populariteit van deze trefwoorden. De zoekwoorden worden eveneens beoordeeld op hun concurrentiepositie en de waarde van het zoekwoord.

Ingeven van keyword

Op de eerste pagina geef je één of meerdere zoekwoorden op. Je kan kiezen voor 2 settings: "Lateral" of "Thesaurus". Lateral zoekt letterlijk op de zoekterm die je ingeeft, Thesaurus zoekt eveneens op synoniemen.

Selecteer keywords

Op pagina twee wordt een primitieve lijst van zoekwoorden weergeven. Klik op een zoekterm voor een betere detailweergave. Onder de kolom "Count" wordt weergegeven hoeveel een zoekwoord voorkomt in de Wordtracker index. De kolom "Predicted" voorspelt hoeveel keer een zoekterm wordt ingegeven in zoekmachines en dit over een periode van 60 dagen.

Exporteer of e-mail je keywords

Wordtracker creëert een tab-delimited tekstfile en een e-mail link van je geselecteerde keywords.

Onderzoek de resultaten

WordTracker geeft zoektermen een KEI of Keyword Effectiveness Index. Deze KEI wordt berekend aan de hand van de count-waarde (frequentie dat de zoekterm die voorkomt op het web) en het aantal websites dat de zoekterm bevatten. Hierdoor kan je nagaan hoeveel concurrentie er van andere sites is voor een bepaalde zoekterm. Want hoe hoger de frequentie van de zoekterm, maar hoe minder sites die deze zoekterm bevatten, hoe minder concurrentie er heerst voor deze zoekterm. Met andere woorden, hoe hoger dit getal, des te aantrekkelijker de zoekterm is voor de webmaster om de zoekterm als keyword te gebruiken. Opgelet met meervouden van zoektermen. Deze geven niet altijd dezelfde KEI index.

Wordtracker is een betaalde dienst. Je kan een abonnement nemen voor een week, een maand, 3 maanden of een gans jaar. Je kan Wordtracker gratis uitproberen op Overture. Wordtracker biedt een gratis proefperiode van 15 zoekwoord-suggesties met als zoekmachine Alta Vista. De gratis trial is een goede gelegenheid om doorheen de verschillende tools van Wordtracker te browsen. Deze tool is op zijn minst het geld waard.

Overture tool

Overture, een bedrijf dat eigendom is van Yahoo, bevat een aantal soortgelijke diensten als Google's zoek-en AdWords-programma's. De "Overture Search Suggestie Tool" geeft een rapport weer van het aantal keer een zoekwoord of zin is ingegeven in de "Overture zoekbox" tijdens de voorgaande maand. Het verslag is makkelijk, snel, gratis en beschikbaar voor onbeperkt gebruik.

Keyword Sandbox

Google biedt ook een Keyword Suggestion Tool met name de "KeywordSandbox" in de lijn van online producten geassocieerd met AdWords. Google's Keyword Suggestion Tool levert lijsten op van zoekwoord-suggesties op basis van uw oorspronkelijke zoekwoorden. Zonder ondersteunende informatie (populariteit of concurrentievermogen), zijn de lijsten aantoonbaar minder nuttig dan in wordtracker en Overture. Ook deze dienst is gratis voor gebruik en niet volledig onmisbaar.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Op zoek naar de juiste keywords"

Infoteur: Raphaella
Laatste update: 23-05-2014
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Schrijf mee!