Meer bezoekers, lezers trekken door online website promotie
Heb je een webpagina, site of artikel online staan, dan wil je uiteraard dat je volop bezoekers trekt. Daartoe is het enerzijds belangrijk om een goede zoekmachine-rating te verkrijgen en anderzijds om optimaal via social media het te promoten. De gecombineerde aanpak heeft tot doel om blijvend veel bezoekers te trekken. Wat zijn de verschillende adviezen om meer klanten, lezers of bezoekers te krijgen door online promotie-activiteiten?
Online website promotie
Een site of blog gemaakt
Om jouw boodschap aan de medemens duidelijk te maken, kun je handig gebruik maken van het internet. Praktisch iedereen maakt er gebruik van, waarbij het internet overal aanwezig is. Bovendien maken veel mensen gebruik van mobieltjes, laptops, iPads, tablets, waarmee men op ieder gewenst moment de benodigde informatie kan krijgen. Heb jij een website gemaakt dan kun je daaruit profijt halen, mits je voldoende promotie-activiteiten uitvoert. Jouw promotie kan door anderen worden opgepikt, zodat zij als het ware jouw site verder kan verspreiden. Wat kun je doen om meer bezoekers te trekken door jouw product, site, artikel of webpagina online te promoten?
In- en uitwendig linken
Om veel lezers te kunnen krijgen, is het belangrijk om te linken. Daarbij gaat het om links van je eigen post, artikel of blog naar een ander stuk van jouw hand. Inwendig linken met anchors is snel en handig gedaan, zodat jij meer lezers krijgt. Het stimuleert de rating binnen zoekmachine goed! Uitwendig linken is ook van belang. Denk aan het schrijven van blogjes, zodat je naar je eigen artikel kunt linken. Ook het plaatsen van een link bij forum-opmerkingen kan zeker helpen, om meer lezers of klanten te trekken. Let wel dat de opmerking in dergelijke forums gerelateerd moet zijn aan het onderwerp van jouw site. Snel forums zoeken door allinurl:forum voor je zoekopdracht in te voeren, zodat je alleen maar sites met forums krijgt. Omdat het schrijven van blogjes en/ of forumberichten relatief veel tijd neemt en arbeidsintensief is, kan het handiger zijn om juist meer op intern linken of op social media te letten.
Praktisch iedereen heeft tegenwoordig verschillende social media accounts, waarmee persoonlijke of zakelijk informatie met vrienden, contacten of volgers wordt gedeeld. Omdat iedereen het gebruik en overal ter wereld internet beschikbaar is, kun jij via die weg veel lezers, klanten of bezoekers genereren. Het biedt de mogelijk om extra veel afzet, danwel meer
inkomsten via advertenties te verkrijgen. Zeker als mensen jouw inhoudelijke goed informerende website gaan delen, kun je veel mensen bereiken.
Automatische plaatsing of niet
Het is mogelijk om jouw berichten, veranderingen of blogs automatisch her en der te laten plaatsen. Dit geschiedt meestal middels de RSS (Really Simple Syndication) van de site, oftewel in mijn geval zou dat http://geinformeerd.infoteur.nl/rss.rss zijn. Via bijvoorbeeld
Twitterfeed.com kun je voor verschillende social media sites de nieuwe site middels de RSS op verschillende social media handig delen. Punt is dat dezelfde korte informatie overal terechtkomt, terwijl een persoonlijke insteek veel beter werkt. Heb je geen tijd, dan is dit zeker een goede optie, echter meer aandacht aan wat er wordt verspreid kan nuttig zijn. Let wel op blogjes kun je meestal een “feed” toevoegen, zodat de laatste vijf updates automatisch daar worden weergegeven. Hoe kun je verder van social media gebruik maken?
Het gebruik van social media is binnen jouw promotie-activiteiten onmisbaar. Linken alleen is tegenwoordig onvoldoende om veel lezers te verkrijgen. Door ook
social media als bron van bezoekers te gebruiken, heb je kans dat ook elders links naar jouw site door anderen worden geplaatst. Het is dus maar net of men jouw geposte informatie als zodanig oppikken en gebruiken. Bovendien kunnen volgers ook jouw informatie delen aan hun volgers, zodat het snel een groot bereik heeft. Via welke methoden kun jij zoal met social media actief zijn, om meer bezoekers te genereren?
Facebook
Heb je veel vrienden op Facebook, dan kun je daar uiteraard goed gebruik van maken. Af en toe een post kan ervoor zorgen dat je snel een groot publiek bereikt. Er zijn omstandigheden, dat je privé met werk gescheiden wilt houden en dus wil je jouw vrienden niet lastig vallen met jouw promotie-activiteiten. In dat geval kun je heel goed een aanvullende “Pagina maken”. Op die pagina kun je al jouw promoties, pagina’s, artikelen of producten presenteren.
Twitter
Een handig medium om veel lezers te krijgen, is middels je Twitter-account. Door op zoek te gaan naar mensen om te volgen, heb je ook goede kans om gevolgd te worden. Meest interessant zijn die mensen, groepen of bedrijven, welke reeds enkele duizenden volgers hebben. Indien zij jou gaan volgen dan heb je goede kans om snel meer volgers te krijgen, omdat anderen geregeld volg-suggesties krijgen. Ook de inhoud van jouw tweets is uiteraard van belang om veel belangstelling te krijgen. Zorg ervoor dat je volgers ook terug volgt om hen te blijvend te behouden.
Linkedin
Normaal wordt Linkedin gebruik door professionals om een netwerk op te bouwen. Het biedt de mogelijkheid om op zakelijk niveau handig met partners in contact te staan. Uiteraard kun je hier handig van gebruikmaken. Enerzijds kun je in je profiel standaard links naar je site aanbrengen. Anderzijds kun je jouw status dagelijks of wekelijks updaten. Daarbij kun je de link naar jouw site of blog toevoegen, zodat jouw contacten altijd die informatie onder ogen krijgen.
Google+
Ook de post-site van Google+ heeft een gunstige werking. Enerzijds kun je er veel volgers mee genereren. Anderzijds komt ook jouw post binnen zoekmachineresultaten tevoorschijn. Daartoe moet je wel jouw profiel vindbaar maken, door het als zodanig in je profiel aan te vinken. Heb je dat gedaan dan kun je eveneens jouw profielfoto naast jouw post in de zoekresultaten terugvinden. Heb je interessante posts dan kun je vele volgers daardoor verkrijgen.
Pinterest
Het programma Pinterest is als het ware een prikbord, waarop jij jouw meest belangrijke boodschappen kunt vastpinnen danwel andere sites kunt vastleggen. Het is een handig medium om op een later moment die site weer eens te bezoeken, zonder dat je het vergeet. De pin blijft namelijk staan, zodat je die informatie snel weer terug vindt. Daarnaast kun je jouw site ook handig via deze weg stimuleren.
Hoe vaak gedeeld?
Uiteraard wil je ook weten hoe vaak jouw site is gedeeld. Des te vaker het is gedeeld, des te groter is jouw publiek. Dat houdt in dat je via social media handig meer bezoekers trekt. Zeker als anderen jouw site gaan delen, biedt het goede resultaten. Het kan daarom interessant zijn, om te weten hoe vaak jouw site openbaar is gedeeld. Dit kun je handig doen door een check via
Linktally.com te doen. Daarbij krijg je de totaalresultaten van Google+, LinkedIn, Facebook en Twitter handig te zien.
Verstuur je geregeld mails, dan kan het zeker nuttig zijn om een standaard handtekening eronder te hangen. Met een verwijzing naar jouw hoofdpagina kun je snel meer bezoekers trekken. Je kunt daarnaast overwegen om met jouw mail naar een zekere doelgroep een specifieke webpagina toe te voegen.