InfoNu.nl > Pc en Internet > Tips en tricks > Netflix op je tv met Wii of Wii U

Netflix op je tv met Wii of Wii U

Heb jij een Netflix-account? Dan wil je misschien je favoriete series en films niet alleen op je computer kijken, maar ook op je televisie. Als je een Wii of Wii U hebt, kun je dit makkelijk voor elkaar krijgen. Hoe doe je dit nou eigenlijk?

Wat is Netflix?

Netflix is een online streamingdienst. De dienst is beschikbaar in Nederland sinds 2013. Op Netflix kun je voor een bedrag vanaf 7,99 euro per maand onbeperkt series, films en documentaires bekijken. Het aanbod wordt alsmaar uitgebreid. Ook zijn er diverse Netflix Originals, series die geproduceerd zijn door Netflix zelf.

Netflix op je tv

Uiteraard kun je Netflix bekijken op je computer, laptop, smartphone of tablet, maar dat is niet heel praktisch. De meeste mensen willen toch echt films kijken op de televisie, wanneer ze onderuitgezakt op de bank hangen. Ook is de televisie vaak veel praktischer, wanneer je bijvoorbeeld met vrienden samen wilt kijken. Er zijn verschillende manieren om Netflix op je televisie te bekijken, bijvoorbeeld met je Wii of Wii U.

Internetverbinding

Het is belangrijk dat je Wii of Wii U verbinding heeft met het internet. Dit kan bijvoorbeeld via draadloos internet. Zonder internetverbinding is het niet mogelijk om Netflix op je tv te krijgen via de console. Dit kan bijvoorbeeld via een draadloze internetverbinding. Om internet op je Wii of Wii U in te stellen ga je naar de

Netflix via Wii

Wanneer je een Wii hebt, kun je de speciale Netflix App downloaden in de Wii shop. Deze app is gratis en kan worden gedownload nadat je akkoord bent gegaan met de licence agreement. Als de download eenmaal klaar is, krijg je dit in beeld te zien. Je kunt de app nu openen via de channels. Als je de eerste keer gebruik maakt van de app, moet je inloggen. Dit doe je met de gegevens van je Netflix account.

Wii U

De Wii U heeft standaard al een Netflix icoontje dat je kunt gebruiken. Indien dit toch niet het geval is of je hebt het per ongeluk verwijdert, kun je de app alsnog downloaden via de shop. Als je de Netflix app voor e eerste keer aantikt, zal je het bijbehorende programma downloaden. Wanneer je de app opent, kun je de gegevens van je Netflix account invoeren en daarna gebruiken om series en films te kijken.

Geen Netflix account?

Als je geen account hebt bij Netflix, kun je deze aanmaken op de website van Netflix. De eerste maand is dit gratis en ook met het gratis account kun je Netflix bekijken op je tv met de Wii of de Wii U.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.ign.com/wikis/wii-u/How_to_Set_Up_Netflix_on_the_Wii_U
  • http://www.wikihow.com/Connect-Wii-to-Netflix

Reageer op het artikel "Netflix op je tv met Wii of Wii U"

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 28-05-2015
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Tips en tricks
Schrijf mee!