InfoNu.nl > Pc en Internet > Anti virus > Computerbeveiligingen

Computerbeveiligingen

Computerbeveiligingen Er is bijna geen één huishouden die geen computer heeft. Een computer heeft een goede beveiliging nodig om geen virussen binnen te krijgen. Er zijn heel veel verschillende soorten computerbeveiligingen om de virussen tegen te houden. De ene is beter dan de andere. Er zijn virussen, wormen en trojan's. Het verschil tussen een worm en een virus is dat een worm zich kan verspreiden zonder hulp van een gebruiker.

De meest gedownloade computerbeveiligingen

  • AVG Anti-Virus Free Edition 8.0.1
  • Avast Home Edition 4.8.1201.80611
  • Avira AntiVir Personal Free Antivirus 8
  • PC Tools AntiVirus Free Edition 4.0
  • A-squared Free 3.5.0.11

AVG Anti-Virus Free Edition

AVG heeft al meer dan 80.000.000 gebruikers. Je computer wordt beschermt voor virussen en spyware. Je inkomende en uitgaande mail wordt gescant en AVG kan gebruikt worden van Windows 98 tot en met Windows Vista.

Avast Home Edition

Avast beschermt je computer continue. Je mail wordt gecontroleerd al voordat je het leest. Verder scant het ook bestanden die uitgewisselt worden via Msn. AVG heeft ten opzichte van Avast minder geheugen en werkt daardoor langzamer. Je kan Avast ook uploaden naar een betaalde versie. Maar de gratis versie biedt eigenlijk al genoeg bescherming.

Avira AntiVir Personal

Avira houdt alles in de gaten wat je op de computer doet. Het programma speurt niet alleen spyware en virussen op, maar ook trojans. Wat wel een nadeel is aan dit programma, is dat als er een update is die je moet updaten, dan verloopt het altijd best wel langzaam omdat het een groot bestand is. De mail die binnenkomt wordt ook gecontroleerd.

PC Tools AntiVirus

Dit programma verwijdert ongewenste virussen, trojans en wormen. PC Tools AntiVirus is makkelijk te gebruiken en herkent meer dan 1000000 virussen. Het programma wordt continue geupload en beschermt je computer als je surft op het internet.

A-squared

Dit programma scant de computer op spyware en adware en is gespecialiseerd in het vinden van trojans en wormen. Het is niet een hele goede virusscanner, maar je kan het gebruiken als een aanvulling op je bestaande anti-virus programma. Het is echter wel zo dat je handmatig moet updaten, het gaat niet automatisch.

Hoe kan je merken dat je computer een virus heeft?

Symptomen zich op je computer kunnen afspelen.
  • Je computer wordt steeds langzamer
  • De inhoud van een bestand op je computer verandert ineens
  • Je computer verbruikt meer geheugen
  • Je krijgt vaak foutmeldingen
  • De computer kan ineens uit zich zelf gaan restarten
  • Er kunnen afbeeldingen in je scherm komen die je nooit hebt gezien
  • Als je bijv. de 'T' indrukt, kan het ineens een andere letter worden
  • Instellingen op je computer zijn verandert.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Computerbeveiligingen"

Infoteur: Rozanne
Laatste update: 23-04-2016
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Anti virus
Schrijf mee!