InfoNu.nl > Pc en Internet > Hardware > A0 en A1 printers: alle types en mogelijkheden

A0 en A1 printers: alle types en mogelijkheden

Er zijn vele verschillende A0 en A1 printers op de markt. De vraag is: welke grootformaat printer past het beste bij uw bedrijf en bij uw werkzaamheden? Dit artikel probeert u handvatten te geven voor een weloverwogen aanschaf van een A0 of A1 printer.

A0 en A1 printer: De gebruikers

Voor veel bedrijven is een grootformaat printer een noodzakelijk product. Denk aan architectenbureaus, bouwbedrijven, elektriciens, ontwerpbureaus, tuinontwerpers etc. Al deze bedrijven hebben regelmatig grote prints nodig om hun werkzaamheden uiteen te kunnen zetten. Ook zijn de prints functioneel om in te zetten voor adviserende zaken, bijvoorbeeld in het geval van een tuinontwerp of interieurdesign.

A0 en A1 printers: De mogelijkheden

HP en Canon zijn marktleider op het gebied van de grootformaat printers. Voor de A0 printer hebben zij beide diverse modellen op de markt gebracht. De verschillende types zullen kort worden toegelicht.

Canon ImagePrograf i710

Deze A0 printer staat bekend om zijn zuinigheid en snelheid. Binnen één minuut komt de print uit de plotter rollen. Deze A0 printer wordt veel gebruikt door bouwkundige architecten. De printer is zeer stil en gebruiksvriendelijk. Tevens matcht de printer uitstekend met diverse software zoals AutoCad.

HP Designjet 510

Deze grootformaat printer van HP is verreweg de meest verkochte in zijn segment. Hij staat bekend om zijn geschiktheid voor technische toepassingen. Tevens is de rollengte met 45 meter zeer groot te noemen. De cartridges van de printer hebben een zeer grote capaciteit.

HP Designjet T790

Deze printer valt in een iets hogere prijsklasse dan de twee printers die hierboven staan beschreven. Het apparaat kan maar liefst 2 prints per minuut produceren. Vooral voor CAD gebruikers is deze printer het neusje van de zalm. De kleurechtheid en resolutie zijn fenomenaal te noemen. Hierdoor leent de printer zich uitstekend voor het afdrukken van posters.

HP Designjet Z2100

De acht verschillende kleurencartridges waar deze printer over beschikt, geeft de gebruiker vele mogelijkheden ten aanzien van reclameuitingen. Een hoge resolutie zorgt voor perfecte afdrukken. Ook deze printer sluit goed aan bij de CAD gebruikers.

HP Designjet 3200

De ideale grootformaat printer voor grote fotoafdrukken. Deze plotter staat bekend om haar zuinigheid en zijn gebruiksvriendelijkheid. Wel wat duurder in zijn segment, mede door de twaalf kleurencartridges.

Zoals te belezen is, zijn er vele verschillende A0 en A1 printers op de markt. De keuze voor een printer is sterk afhankelijk van het vakgebied waar u zich in begeeft. Architectenbureaus hechten bijvoorbeeld minder veel waarde aan vele kleuren dan reclamebureaus. Houd u daar dus rekening mee wanneer u een dergelijke plotter aanschaft.

Zowel HP en Canon bieden u tevens een garantie van één jaar. Ook de service bij storingen is zeer adequaat te noemen bij beide bedrijven. De ontwikkeling van de grootformaat printers staat niet stil. De markt is continue in beweging om bedrijven zoveel mogelijk in haar behoeften te laten voorzien.
© 2012 - 2019 Franks, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Aanschaf laser printer. Waar let je op bij het kopen?De aanschaf van een laser printer lijkt een vrij makkelijke keus. Er zijn immers ontzettend veel laser printers op de ma…
Printen: kopen van een 3D-printerPrinten: kopen van een 3D-printerEr is een steeds grotere vraag naar de 3D-printer. Dit is een printer die objecten in drie dimensies kan printen. De tec…
Laserprinters, tips bij aanschafLaserprinters, tips bij aanschafLaserprinters staan bekend vanwege uitstekende afdrukken. Er wordt gebruik gemaakt van lasertechniek om woorden en beeld…
Tips voor het printen van een documentTips voor het printen van een documentAls je een document wilt afdrukken heb je een printer nodig. Er zijn veel verschillende printers. De meest voorkomende z…
Bronnen en referenties
  • www.plotterwinkel.nl

Reageer op het artikel "A0 en A1 printers: alle types en mogelijkheden"

Infoteur: Franks
Gepubliceerd: 15-01-2012
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Hardware
Schrijf mee!