InfoNu.nl > Pc en Internet > Hardware > Laptop of computer verkopen, hoe en waar?

Laptop of computer verkopen, hoe en waar?

Laptop of computer verkopen, hoe en waar? Uw ‘oude’ laptop of gebruikte computer verkopen, hoe doet u dat en waar kunt u computers te koop aanbieden? Een laptop of computer die na enkele jaren vervangen wordt voor een nieuwe kan nog heel goed tweedehands verkocht worden. In het bijzonder verkopen bedrijven laptops of computers vaak al na enkele jaren. De apparatuur is dan nog in prima staat en kan als tweedehands worden verkocht. Koopt u een tweedehands laptop van ene bedrijf dan is de kans dat de laptop nog prima mee kan, groot. Het is het beste als een laptop of computer tweedehands niet ouder is dan drie jaar. Ook als particulier is het aantrekkelijk om uw gebruikte laptop te koop aan te bieden. Veel mensen zijn op zoek naar een betaalbare tweedehands computer of laptop. Verkoop uitsluitend apparatuur wat nog goed werkt en wees eerlijk en duidelijk over de staat en eventuele mankementen.

Laptop of computer kopen of verkopen, waar moet u op letten?

Als u een laptop of computer wilt kopen of verkopen, moet u rekening houden met een aantal zaken:
  • De laptop of computer is jonger dan 3 a 4 jaar.
  • De laptop of computer heeft nog een restwaarde.
  • Het apparaat ziet er nog netjes verzorgd uit.
  • Er zijn geen verborgen gebreken.
  • De accu doet het nog (laptop).
  • Bij verkoop: uw persoonlijke documenten en gegevens heeft u gewist.

Als u een laptop verkoopt vermeld dan de bovengenoemd gegevens zo duidelijk mogelijk. Als u een tweedehands laptop of computer koopt, vraag dan om bovengenoemde gegevens.

Hoeveel geld krijgt u voor uw oude computers?

Dit is afhankelijk van de staat en het merk en de mogelijkheden van het apparaat. Een jonge computer of laptop, die er nog mooi uitziet en van een uitstekend goed merk is, levert uiteraard meer op dan een computer die al vier jaar intensief gebruikt werd en die bij aanschaf al in de aanbieding was. Als u uw eigen laptop wilt verkopen, kijk dan ook eens of u een koper vindt via marktplaats.

Tweedehands computers of laptop

U kunt uw computer of laptop te koop aanbieden via websites of via bedrijven die dit soort apparatuur inkopen. Ook beeldscherm (TFT) en andere onderdelen voor computer en laptop kunnen vaak te koop worden aangeboden, als het allemaal nog goed werkt en er netjes uitziet. Ook printers en scanners kunnen verkocht worden, soms geschikt door te verkopen, of geschikt om te recyclen. Dit geldt wel voornamelijk voor de betere scanners en printers.

Gebruikte laptop kopen, waar moet u op letten?

Als u een tweedehands computer of laptop wil kopen, let dan op de volgende zaken:
  • Een tweedehands laptop of computer die u koopt bij een onbekende particulier, heeft geen garantie. Koopt u het bij een erkend bedrijf krijgt u wel garantie. De garantie kan variëren van drie maanden tot een jaar. Let op of de garantie zowel op de hardware als op de software van toepassing is, en vraag dit uit.
  • Is een laptop ouder dan 3 jaar, houd dan rekening met een aankoop waar u sneller problemen mee kunt verwachten.
  • Werkt de batterij/accu nog goed? De accu van een laptop gaat minder goed werken als deze een tijdje gebruikt is. na een paar jaar is de accu misschien een stuk trager op te laden en sneller leeg bij gebruik.

Goedkope laptop

Goedkope laptop of computer hoeft niet altijd tweedehands te zijn. Er worden zoveel van dit soort apparaten gemaakt dat ze ook steeds goedkoper worden. Een gebruikte laptop of computer verkopen is voor veel mensen dus aantrekkelijker dan er zelf een te kopen. Toch zijn er prima tweedehands laptops en computers op de markt. Wilt u zo zeker mogelijk zijn, kies dan voor een betrouwbare winkel die dit soort apparaten tweedehands verkoopt, met garantie.
Gerelateerde artikelen
Goede laptop kopen? Tips en de beste laptops op een rijGoede laptop kopen? Tips en de beste laptops op een rijWanneer je op zoek bent naar een nieuwe of tweedehands laptop is het verstandig om eerst te kijken welke laptops goed be…
Computer kopen: desktop of laptop?Computer kopen: desktop of laptop?De technologie van tegenwoordig schiet omhoog. De computers worden steeds beter, kleiner en de oude steeds goedkoper. Je…
Voorkom oververhitting van je laptopVoorkom oververhitting van je laptopLaptops of notebooks willen nog al eens uitvallen wegens oververhitting. Ook kun je last hebben van een luidruchtig blaz…
Wat kost een notebook?Wat kost een notebook?De laptop als draagbare computer is niet meer weg te denken. Wereldwijd worden er meer laptops dan pc’s verkocht. Daarna…
Oververhitte laptop afkoelenOververhitte laptop afkoelenEr is niks frustrerender dan het uitvallen van je laptop terwijl je met allerlei belangrijke dingen bezig bent. Je zult…

Reageer op het artikel "Laptop of computer verkopen, hoe en waar?"

Infoteur: Kisses
Laatste update: 20-06-2016
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Hardware
Schrijf mee!