InfoNu.nl > Pc en Internet > Hardware > Usb-stick handig en onmisbaar

Usb-stick handig en onmisbaar

Usb-stick handig en onmisbaar De usb-stick heeft de vertrouwde diskette vervangen. Het is dan ook een 'next generation storage device' dus een nieuw tijdperk waar de usb sticks snel aan populariteit gaat winnen vanwege de lage kosten en omdat ze gelukkig op elke computer te gebruiken zijn.

Toepassingen en de voordelen.

Het is klein, licht, mobiel, compact en het is een opslagmiddel. De opslagcapaciteit van een usb stick (memory) kan uiteenlopen van 64 MB (=1500 pagina´s tekst en 100 foto´s) tot zelfs meer dan 8gb (usb 2.0 flash stick pen drive), en een usb memory stick is te beveiligen en zeker niet onbelangrijk, herschrijfbaar! De usb stick is uiterst geschikt om grote zakelijke en privé documenten op te slaan en snel en makkelijk over te dragen. Bijvoorbeeld een powerpoint presentatie, uw eigen catalogus bedrijfsbrochure, maar ook audio- en videofragmenten. Met een usb-stick kunt u op een eenvoudige en snelle manier bestanden uitwisselen tussen verschillende computers, of een back-up maken. Een USB-stick is gemakkelijk te koppelen aan vrijwel iedere computer die voorzien is van een usb-aansluiting. Het is zefs zo dat bij gebruik van Windows XP of Vista, wordt deze automatisch herkend en geïnstalleerd. Bij gebruik van een ander besturingssysteem zal de stick geinstalleerd moeten worden met behulp van de meegeleverde software.

Beveiliging.

Het beveiligen van een usb-stick kan op meerdere manieren .Deze kan bestaan uit een wachtwoord of zelfs uw eigen vingerafdruk, na het plaatsen van de stick zal er worden gevraagd om uw vinger te plaatsen en wordt er een scan van uw vingerafdruk gemaakt. Als de scan gelijk is aan de vingerafdruk van de eigenaar zullen de bestanden pas zichtbaar zijn en toegankelijk worden.
Er zijn ook al een aantal usb-sticks die stootvast zijn gemaakt. Dit door gebruik van een aluminium behuizing, of door middel van een rubberen behuizing.

Aandachtspunt.

Als u de usb-stick wilt verwijderen van uw computer, is het aan te raden dat te doen via de taakbalk onderin uw scherm. Zodra de usb-stick aan de computer wordt gekoppeld, verschijnt er automatisch een icoontje “USB verwijderen”, wordt de usb-stick los getrokken van de computer zonder dit icoon aan te klikken, dan is de kans aanwezig dat de computer de volgende keer de usb-stick niet meer herkent.
© 2008 - 2017 Artline, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Usb-stick handig en onmisbaar"

Reactie

Wim Molenaar, 12-12-2011 22:24 #1
Als ik mijn usb-stick in de computer stop gaat automatisch het bestand van de usb-stick naar het computer bestand het zelfde gebeurt als ik mijn tomtom op de computer aansluit wat is de oorzaak daarvan?

Infoteur: Artline
Gepubliceerd: 19-02-2008
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Hardware
Reacties: 1
Schrijf mee!