InfoNu.nl > Pc en Internet > Download > Xbox 360 spellen downloaden en branden

Xbox 360 spellen downloaden en branden

Xbox 360 spellen downloaden en branden Je hebt een Xbox 360 of je wilt er een aanschaffen. Daarna wil je er spellen voor downloaden en branden, maar weet je niet hoe dat moet en wat je er voor nodig hebt. Hierin staat alle informatie die u nodig heeft om die dingen te doen.

Legaal?

Veel mensen vragen zich of het downloaden van spellen voor je xbox 360 illegaal is. De meeste bedrijven als Sony, Big en Brein zeggen het volgende hierover: Het (laten) ombouwen van een gameconsole, zodat je er gekopieerde games mee kunt spelen, is verboden. Zoals ze het zeggen proberen ze je te laten denken dat je helemaal niet mag ombouwen, maar ze zeggen eigenlijk dat je niet mag ombouwen om kopieën te spelen waarvan je het origineel niet bezit. Dus als je het origineel wel hebt is het gewoon legaal.

Dus officieel: Je mag je Xbox360 ombouwen en spellen ervoor downloaden en branden als je het origineel zelf bezit.

Benodigdheden

Er zijn een aantal dingen nodig om gedownloade spellen te kunnen spelen. De volgende producten kosten natuurlijk wel geld, maar dan heeft u ook nooit meer dure xbox spellen te kopen.
  • Een omgebouwde Xbox 360:
  • U kunt uw Xbox 360 het beste laten ombouwen door een specialist. Via google kunt u veel ombouwers vinden en zoek dan naar een betrouwbaar-uitziende ombouwer. De ombouw kost meestal tussen de 20 en 50 euro, afhankelijk van uw xbox-type, maar dit kan ook duurder uitvallen. Soms zijn er meldingen dat u met een omgebouwde xbox niet online kan met sommige spellen, houdt hier eventueel rekenen mee als u vaak online-gamed. Ook moeten veel spellen na downloaden eerst gepatcht worden. Wilt u dit gedoe niet dan vraagt u de ombouwer naar de: XtremeFlash.
  • Een DualLayer brander:
  • Als u hierover nog niet beschikt: zoek op internet of in de winkel hiernaar.
  • DualLayer Dvd's:
  • U kunt het beste Duallayer DVD+R gebruiken en dan het liefst van het merk Verbatim. Op internetwinkels en in normale winkels kunt u ze wel vinden. Als u niet deze gebruikt heeft u kans dat ze niet werken.

Downloaden

Een erg goed gratis programma om bestanden te downloaden is uTorrent. Het is een gebruiksvriendelijk en klein programma waarmee u met hoge snelheden torrents kunt downloaden. Download: Klik hier. Bij de instellingen kunt u bepalen in welke map de spellen komen te staan. Vervolgens gaat u naar een torrent-site zoals www.torrentz.com en geeft u een zoekopdracht zoals: xbox 360 call of duty of xbox 360 grand theft auto. Als u gevonden heeft welk spel u wilt klikt u hierop en vervolgens op de volgende site (het liefst mininova). Bij het commentaar kunt u meestal kijken of het spel geen virus bevat en werkt. Hier klikt u op"Download torrent" en als de pop-up opent druk u op "openen", dan opent als het goed is uTorrent zich. Het spel gaat zich dan downloaden, wat een paar uur tot paar dagen kan duren.

Branden

Als de download klaar is vindt u meestal een .RAR-bestand, dit moet u uitpakken met Winrar (download: Klik hier).
Als u meerdere .RAR-bestanden heeft dan doet u precies hetzelfde als hierboven met 1 van de bestanden en komt er als het goed is een nieuwe map. Hierin staan 2 bestanden: een groot IMAGE.000-bestand en een klein IMAGE.dvd-bestand.

U heeft nog 1 programma nodig om te kunnen branden: CloneCD, gratis te downloaden. Start nu CloneCD op en druk op de tweede pictogram (CD+potlood). Klik vervolgens op bladeren en kies het IMAGE.DVD-bestand en daarna op volgende. Als u meerdere branders heeft kunt u die in het volgende scherm kiezen anders gaat u door naar de volgende stap. Nu Kiest u de schrijfsnelheid, het beste is: 2x-2.4x. Klik nu op volgende en CloneCD begint met branden. Na 45 tot 60 minuten geeft CloneCD aan klaar te zijn en kunt u gaan testen of de game werkt!
© 2008 - 2019 Sanpaulo, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.

Reageer op het artikel "Xbox 360 spellen downloaden en branden"

Reacties

Bjorn, 23-10-2013 10:20 #27
Wat gebeurt er als je zo'n game niet in bezit hebt?

Sibie, 19-06-2012 15:20 #26
Tegenwoordig zijn de spellen groter dan de dvd+r dl 8, 5gb wat je moet hebben is een dvd brander van lite on IHAS 124 b of een van de andere lite on IHAS b versie met ixtreme firmware erop.
De lite on IHAS124B is al voor 20 euro verkrijgbaar maar dan moet je zelf ixtreme firmware erop zetten en als u dat te ingewikkeld vind kunt u op internet zoeken na zown dvd brander met al firmware er op staad die kost ongeveer 40 euro
ik hoop dat jullie xbox360 gamers/branders heb geholpen

Jay, 05-03-2012 20:19 #25
Ik heb een omgebouwde xbox, en mijn orginele CD van FIFA 12 is helaas stuk gegaan en door de ombouw kan ik helaas niet op xbox live. Ik moet de nieuwste dashboard versie dus hebben voor mijn xbox om de gebrande fifa versie goed af te kunnen spelen. Hoe kan ik deze nu op mijn xbox 360 krijgen zonder hiervoor xbox live te gebruiken? Kan dit gewoon met een goede memory stick? Alvast hartelijk bedankt voor uw hulp en reactie!

Henk, 10-01-2012 12:04 #24
Tegenwoordig zijn de spellen groter dan een dvd schijf, hoe kan ik die het beste branden.

Janelle, 10-01-2012 09:21 #23
Ik heb een vraagje: Wij hebben een omgebouwde Xbox 360 en sinds kort een kinect. Nu blijkt het niet mogelijk om het Disney adventures spel (nieuw aangeschaft dus een officeel spel) te spelen. Wij krijgen steeds de melding dat de disc niet leesbaar is, hij probeert het spel wel te updaten maar na een lange periode krijgen wij dus steeds de bovengenoemde melding.

Jozua, 09-11-2011 13:48 #22
Vraagje je hoeft het iso bestand niet meer op de cd te zetten? Want als ik in clone cd ga bladeren vind hij alleen het kleine bestand of moet ik eerst het kleine bestand er op branden en dan het grote?

Roel, 21-03-2011 22:11 #21
Wat als het iso bestand groter is dan de disk zelf?

Mees, 13-03-2011 18:11 #20
Hallo ik heb een vraag ik ben aan het downloaden met utorrent gaat alles gewoon goed
en dan download het gewoon niet meer gister stond het nog op 74.9% en vandaag na 19 uur staat hij nog steeds op 74,9% hoe kan dit?
alvast bedankt voor het antwoord!

Hoi?!?!?, 04-02-2011 20:17 #19
Hoi

ik heb een vraag
ik download regelmatig xbox 360 games maar telkens als ik een game zoals call of duty mw2 download of black ops doen ze het niet maar mijn xbox (omgebouwd) kan ze zowieso afspelen en ik brand ze met dl disc's en imgburn dus wat doe ik fout? heb ook de layer break en snelheid goed ingesteld :(

Floris, 06-01-2011 16:59 #18
Vraag moet ik mijn xbox360 laten ombouwen of kan het zonder ombouwen ook?

Floris, 06-01-2011 16:59 #17

Ed, 31-12-2010 14:31 #16
Vraagje: Ik heb al een tijdje geen X360 meer gebrand maar nu heb ik een Kinect/camera aangeschaft en wilde dus weer eens gaan branden. Na 4 pogingen met IMG/burn en 1 met Clone/cd is het me nog niet gelukt. Is er in 1 jaar weer iets veranderd…

Honne, 11-03-2010 09:12 #15
Vraagje: moet elk spel die voor xbox 360 is gedownload en die wil je branden op een duallayer dvd? ook als het spel (zoals Karaoke Revolution xbox 360) niet groter is dan 2 GB?

Alvast bedankt voor het antwoord

Sander, 18-02-2010 21:12 #14
Hoii :-)
Ik heb een vraag.
Ik heb cloneCD al vaker gebruikt maar ineens komt er te staan
dat ik moet gaan betalen:-(. Nu is mijn vraag dus.
Hoe krijg ik dat nu aan de praat zonder te betalen?
Ik heb hem ook al eens opnieuw geïnstalleerd maar dat werkt niet:-S.
Hopelijk kan iemand me helpen :-)

Miko, 31-01-2010 15:11 #13
Ik heb een vraag,
als je spellen hebt gedownload en ze staan helemaal op de pc welk rar. bestand moet ik dan pakken?
b.v.d.

Steven, 23-12-2009 22:46 #12
Ik heb een vraag ik heb al heel wat spellen gedownload maar de nieuwe spelen die ik gedownlode en gebrand heb ziet mijn xbox als een DVD en kan ik dus niet spelen.
zou iemand mij kunnen zeggen wat ik anders moet doen of wat ik fout doe?

alvast heel erg bedankt.

Boi Postma, 19-11-2009 06:47 #11
Hallo ik heb een vraag ik heb call of duty modern warfare 2 gedownload en ik heb winrar gedownload maar ik kan maar een deel van de.rar bestanden uitpakken naar winrar. Bij de rest staat er dat er geen archieven zijn gevonden in de geselecteerde bestanden en mappen. wat moet ik nu doen

groeten boi postma

Robetr, 15-10-2009 16:45 #10
Ik heb een fout melding bij het erin stoppen van de dvd dl: mixed media dvd en de andere dvd van mij vind hij helemaal niet hoe kan dit?:-(

Cosmy, 28-09-2009 17:44 #9
Hoi ik heb effe een vraagje ik heb namelijk een paar games gedownload en op dvd gezet met de behulp van imgurn maar tijdens het spellen heb ik vaak problemen bijvooreeld de spel blokeert vaak en soms sta je ergens en zie je gewoon steeds weer wat textures verschijnene en dat vind ik heel vervelend en mijn vraag is kan dat door de dvd brander komen(philips 8801)want ik gebruik alleen maar verbatim dvds of kan het door de xbox zelf komen?

Frekkum, 04-09-2009 00:21 #8
Hoi ik heb nu al 2 spellen gedownload van een torrentsite en uitgepakt via winrar maar heb helemaal geen image bestanden, heb drie mappen van video ts/audio ts/ systemupdate. weet iemand wat ik verkeerd doe?

Jack, 04-08-2009 14:05 #7
Wat moet ik doen als het bestand 7 GB is en er alleen maar 4.7GB op 1 DVDtje kan? Reactie infoteur, 07-08-2009
Je hebt een dual layer dvd nodig, daar past meer op, dus ook 7gb.

Andy, 13-06-2009 21:01 #6
Hey, wat een fantastische site is dit zeg!

Heb 'm pas sinds gisteren ontdekt en ben al super geholpen met diverse handleidingen voor de Wii. Nu heb ik ook sinds kort een Xbox 360. Zou ook zeer goed geholpen zijn met een uitgebreide(re) handleiding hoe een game te branden, en dan m.n. hoe deze 'Stealth' te maken. Dus tips en trucs over hoe precies, welke patches, welke software tooling, hoe instellen vd 'break' voor een Double Layer DVD+R, etc.

Of een uitleg over LIVE-bans en de nieuwe beveiligingsmaatregelen (van Microsoft) en de nieuwe flash software zoals iXtreme en de verschillende versies die daarvan zijn… :-p

Cheers!

Heijmans, 06-04-2009 01:10 #5
Maakt het wat uit wat voor file je download? bedoel pal, ntfs enz: moet je de image.dvd file branden of het uitgepakte mapje waar je vervolgens weer een uitpak map van krijgt met de naam image1?//

Jayjay, 23-03-2009 16:14 #4
Hey iedereen ik heb een vraagje. Moet je perse een duallayer branden hebben? Of kan ik me spellen ook met een normale dvd brander branden? Reactie infoteur, 27-04-2009
Nee, u heeft een duallayer nodig.

Joey, 20-03-2009 23:15 #3
Als ik mijn map open waar de spellen opgeslagen zijn opent hij een lijst met ongeveer 20 winrar mappen. u zei dat ik er gewoon een moest openen. dus ik pakte de eerste en vond een iso en dvd bestand. toen klikte ik uitpakken in bureublad. daarna deed ik met CloneCd de de bestand zoeken op bureublad en opeens staat er nog maar 1 bestand… en als ik die aanklijk geeft de pc een foutmelding dat hij het iso bestand niet kan openen.

Platteeuw, 24-12-2008 19:17 #2
Beste,

Ik heb na het uitpakken van de.rar file 2 mappen (audio_ts en video_ts bestand) en natuurlijk de xxx.dvd

Is hier een verklaring voor?

Gr,

Fons Reactie infoteur, 24-12-2008
Beste Fons,
sorry hier heb ik nooit van gehoord! vraag het eens op het forum van www.consolehardware.com ;)

Rakker126 (infoteur), 08-12-2008 14:25 #1
Je vergeet te vertellen dat je een.dvd moet aanmaken! Reactie infoteur, 08-12-2008
Die staat al in de map met het gedownloade spel als het goed is ;)

Infoteur: Sanpaulo
Laatste update: 26-11-2008
Rubriek: Pc en Internet
Subrubriek: Download
Reacties: 27
Schrijf mee!